Monitor niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Mijn videokaart (7600GT) ziet niet dat ik een 24inch monitor heb, hij denkt daardoor dat de max resolutie 1024 bij 768 is, terwijl ik graag 1920 bij 1200 wil draaien. Nu kan ik dit wel forcen (hide resolutions that this monitor doesn't support uit zetten) maar om 1 of andere reden krijg ik dan 1024 x 768 resolutie waarin dan gewoon 1920 bij 1200 wordt geplak, en als ik dus naar de rand van mijn scherm ga ook het beeld mee verschuift. Dit alles is zomaar gebeurd het heeft altijd (2 dagen) goed gedraaid).

SPECS.
Windows XP sp2
Geforce 7600GT
Dell 24inch beeldscherm.

Ik heb al drivers gedownload, andere drivers gedownload, oudere nieuwere etc.. niets werkt.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Probeer eens om via VGA aan te sluiten en kijken of daar die resolutie wel werkt? Ik neem aan dat die nu op DVI staat?

• battler
er zitten alleen dvi aansluitingen op, ik kanwel met een DVI - Vga een vga scherm aansluiten dat ik ga dan ook zo doen. Ik heb even gekeken bij beelscherm adapter drivers die zijn van microsoft.
Deze gehele setup draait op een dvi kvm switch de andere pc's gebruiken Dell drivers, als ik het goed heb hebben ze die zelf gedownload via een windows update want op de cd van dell kan ik niets vinden.
Als ik de drivers uninstall (drivers van Miscrosoft uit 2001) dan laadt hij vanzelf weer de plug and play display drivers. Hij ziet wel trouwens dat het om een dvi scherm gaat want hij geeft aan dat het signaal digitaal is. Iemand een idee hoe ik de dell drivers erin kan gooien?

Verwijderd

Wat voor soort dvi-kabel gebruik je?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
battler schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:36:
er zitten alleen dvi aansluitingen op, ik kanwel met een DVI - Vga een vga scherm aansluiten dat ik ga dan ook zo doen. Ik heb even gekeken bij beelscherm adapter drivers die zijn van microsoft.
Deze gehele setup draait op een dvi kvm switch de andere pc's gebruiken Dell drivers, als ik het goed heb hebben ze die zelf gedownload via een windows update want op de cd van dell kan ik niets vinden.
Als ik de drivers uninstall (drivers van Miscrosoft uit 2001) dan laadt hij vanzelf weer de plug and play display drivers. Hij ziet wel trouwens dat het om een dvi scherm gaat want hij geeft aan dat het signaal digitaal is. Iemand een idee hoe ik de dell drivers erin kan gooien?
Alleen DVI aansluitingen op je videokaart neem ik aan? Want alle 24" Dell schermen hebben wel een VGA ingang.
Het kan er trouwens ook mee te maken hebben dat DVI origineel maar tot 1600x1200 ondersteund, maar vrijwel alle videokaarten ook 1920x1200 er doorheen kunnen pompen. Maar ik neem aan dat de 7600GT dat wel moet kunnen.
Probeer eens zonder die DVI KVM switch.

Verwijderd

Wat dacht je ervan om gewoon even de nVidia drivers te downloaden & installeren?

Edit: blaat :X idd, bekijk de switch eens...
maarre, mijn 7600GT gaat in de nVidia drivers tot 2048 x 1536... :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 16:57 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je die KVM switch er nu eens tussenuit haalt. Ik vermoed dat die KVM switch er voor zorgt dat het beeldscherm niet wordt herkend.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• battler
Het heeft altijd gewerkt, ik heb het ook geinstalleerd met kvm switch.
Maar ik zal het toch proberen, bedankt voor alle tips trouwens.
Owke nu wordt ik boos, ik een partijtje counterstrike gespeeld.
Ik denk nu even die kvm er tussen uit, ziet hij gewoon dood leuk de dell weer |:(
Ik ga een even op nieuw opstarten en hopen dat het zo blijft.

[ Voor 43% gewijzigd door battler op 29-11-2006 17:17 ]

• battler
Ja hoor, nog een leukere.. Ik op nieuw opgestart. Zegtie deudleuk Plug and play monitor.
Waaraan ligt dit? Alle apparatuur is 2 dagen oud, dus overal zit gelukkig nog gerantie op.
Het laatste wat ik ga proberen is hem te restoren naar gisteren, toen had ik het probleem nog niet.
Als dit werkt, dan is het duidelijk iets met windows.

(ik weet dat ik de vorige post moest editen, maar anders hadden jullie nooit gezien dat ik een reactie had gegegeven) O-)

Nou dat werkte dus mooi niet. Ik vind dit maar raar.. Kan ik niet beter windows opnieuw installeren?

[ Voor 25% gewijzigd door battler op 29-11-2006 17:47 ]

• battler
Subtiele kick.
Ik heb het hele systeem opnieuwe geinstalleerd. tot dusver nog steeds het zelfde probleem |:(
De problemen zijn onstaan toen ik mijn geheugen op iets te strakke timings had gezet, waardoor het systeem niet meer opstarten. Netjes uitgedaan weer aangedaan en alles weer terug gezet.
Ik dacht dus alles werkt weer perfect. Zou het kunnen dat er iets kapot is gegaan? Overal zit nog garantie op dus kan het gewoon terug brengen. Ik heb alleen geen idee wat.
Lijkt met sterk dat het de proc. is, dan hou je over geheugen, mobo of vga.
Ik dacht zelf aan de vga of geheugen, wat denken jullie hiervan?

Verwijderd

Ga eens naar eigenschappen voor deze computer, hardware, en kick de monitor even uit je lijst, herstart dan even en kijk wat er gebeurt (als het goed is gewoon een re-install van je monitor).

Mocht je nog met je KVM switch ertussen zitten haal die er dan uit.

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 09:52
Moet je niet gewoon de drivers van je beeldscherm downloaden en deze installeren?

Ik weet iig wel dat er bij mijn eigen monitor verschil in zit of ik de iiyama-drivers installeer of windows een standaard driver laat installeren... Ook met betrekking tot resoluties.

Ik zie wel dat je allerlei drivers hebt geinstalleerd, maar vraag me af of je ook daadwerkelijk de beeldscherm-eigen drivers hebt gebruikt...

Verwijderd

Wacht eens...
Pas was er ook iemand hier met een gelijkwaardig probleem. Bij hem bleek dat zijn monitor niet als primaire, maar als secundaire monitor ingesteld stond. Door dit te wijzigen naar primair kon hij wel gewoon de juiste resolutie kiezen.

• battler
@ lism:
Had ik al gedaan, hij download ook wel een update van MS windows, voor het dell scherm.
Maar hij ziet hem nog steeds niet altijd.
@ Resistance_NL
Zie bovenstaande

@ cpec .
Hij staat maar ingesteld op 1scherm, dus als het goed is heb ik geen primaire scherm, of secundaire.
Maar ik zal het thuis nog even nakijken.

Conclusie;
Wat ik nu heb gedaan is de resolutie van mijn scherm handmatig ingevoerd, deze instellingen heb ik overgenomen van wanneer hij het scherm af en toe ziet. Wat er nu dus eingelijk gebeurdt hij ziet een plug and play scherm, maar zijn standaard instellingen daarvoor zijn dan in 1x het zelfde als wanneer hij het dell scherm ziet. Niet de meest nette oplossing. Maar ik denk dat beter dan dit het niet wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door battler op 01-12-2006 09:17 ]

Verwijderd

Volgens mij hoef je niet persé 2 schermen te hebben om iets als secundair te hebben ingesteld (weet niet precies waar die instelling zit want ben niet thuis; gewoon even zoeken in de menu's :) ).

• battler
Dan toch nog even naar kijken zodra ik thuis ben, zou vrij lullig zijn als daar het probleem lag.

• FSVZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 23:18
Ergens in de eigenschappen van je videoadapter kun je instellen, welke resolutie & refresh rate de kaart mag kiezen. Je kunt hier ook kiezen voor om alle waarden te laten zien. Ook die waarvan de videokaart denkt die compatible met je monitor zijn. Misschien door deze optie aan te vinken verhelpt je probleem.

Verwijderd

FSVZ:
Nu kan ik dit wel forcen (hide resolutions that this monitor doesn't support uit zetten)
Heeft de TS al geprobeerd ;)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
KVM switchen hebben vaak een te beperkte bandbreedte om hoge resoluties door te geven. Ook de kwaliteit van kabels maakt uit, die dikke zijn beter 8)7

Mijn Vision Master pro 513 $ 1600*1200 had geen scherp beeld door de kvm switch een directe kabel bood de oplossing...
Maar dis is natuurlijk geen DVI/TFT oplossing...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

En, TS... al iets gevonden? Wel nuttig om even te melden als je de oplossing hebt, dan hebben anderen er ook nog iets aan... :)

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:10
*edit*

nevermind werkt al ^^
:$

[ Voor 96% gewijzigd door dartbord op 06-12-2006 19:22 ]

Pagina: 1