Toon posts:

Tips voor aanschaf van nieuwe speakerset

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo _/-\o_ ,

Ik had al eerder eens een dergelijke topic geopend, maar die werd gelijk geclosed 8)7 , met toch wel 1 goede tip erin, nu probeer ik het dus overnieuw.

Onlangs, afgelopen zaterdag, ben ik naar de Media Markt in Rotterdam Alexandrium geweest, om daar te kijken voor een nieuwe versterker en nieuwe speakers voor onder de televisie.

Het aanbod was zo groot dat we maar besloten niks te ondernemen en thuis wat data te vergaren en verglijkingen te maken tussen een aantal sets.

Ik opende hier een topic met de vraag hoe en wat goed is, wat dus vrij fout is 8) , zo begreep ik later.

Mijn nieuwe vraag is niet inde FAQ of een andere sticky behandeld, dus vraag ik het middels een nieuwe topic, misschien dat andere mensen er ook nog wat aan hebben:

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe versterker en/of speakerset ga kopen, moet ik meer letten op Wattages, of misschien het aantal mogelijke speakers, of hoe meer aansluitingen op de achterkant, of misschien wel de prijs

Misschien kunnen jullie mij ook voorzien van tips als ik op zoek ga naar een nieuwe speakerset/versterker. Een eerder vernoemde tip (zelf vond ik em vrij slim O-) ) was: "neem je eigen cd's mee om te luisteren, geen demo CD van het merk zelf"

Dit zal ik dus in ieder geval doen, heeft iemand nog andere tips, het gaat namelijk om een vrij groot bedrag (kleine 1500 euro >:) ) waar je niet echt zo maar "gewoon meenemen en even proberen, als het niet goed is kopen we volgend jaar wel weer een nieuwe" over kunt zeggen.

Het hele zootje gaat aangesloten worden op een Philips TV en een Pioneer HDD DVD recorder. Misschien zijn er ook dingen waar je op moet letten als je bijvoorbeeld DVD spelers ofzo aansluit (zelfde merk DVD en versterker geeft misschien betere kwaliteit ofzo)? :?

In ieder geval al vast bedankt.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Ga naar een fatsoenlijke winkel en laat je voorlichten en ga het e.e.a. beluisteren. Voor dit soort dingen is de MM totaal ongeschikt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dan moet je toch nog maar eens Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime goed lezen denk ik :)

Dat je een budget noemt is leuk, maar als je echt concrete zaken van ons wilt horen dan zul je toch echt met wat reeele aankoopopties die je overweegt moeten komen. Want er zijn onderhand meer merken hifi dan er kerktorens zijn. En je mag dan een budget van 1500 euro veel noemen, d'r zijn er hier genoeg die dat relatief klein zullen vinden.

Verder lijkt het me ook wel handig als je aangeeft of je 2.0, 5.1, 6.1 of zelf 7.1 wilt hebben en of je een bepaalde voorkeur hebt. En ga je meer voor films of meer voor muziek :?

Kortom: zo kunnen we eigenlijk nog steeds helemaal niks met je vraag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:17:
Mijn nieuwe vraag is niet inde FAQ of een andere sticky behandeld, dus vraag ik het middels een nieuwe topic, misschien dat andere mensen er ook nog wat aan hebben:

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe versterker en/of speakerset ga kopen, moet ik meer letten op Wattages, of misschien het aantal mogelijke speakers, of hoe meer aansluitingen op de achterkant, of misschien wel de prijs
Wat betreft watts zul je toch echt de FAQ moeten lezen, daar staat meer dan genoeg info over dat onderwerp. Heb je alsnog vragen hebt hierover, stel ze dan!

Wat betreft het aantal mogelijke speakers en aantal aansluitingen: Dat zul je zelf moeten uitmaken. Wat ga je aansluiten en hoe? En hoeveel speakers wil je zelf plaatsen? Wil je aan de toekomst denken.. budget.. kortom: maak voor jezelf duidelijk waar je naar zoekt.

Verder tips: Laat je niet gek maken door de verkopers! Zorg dat je van te voren goed geïnformeerd bent over de spullen, dan heb je al flink ingedekt. Zo te zien heb je dat zelf al ondervonden :)

Maak voor jezelf gewoon een beperkte keuze en probeer zoveel mogelijk weg te strepen. Natuurlijk is er waanzinnig veel te koop. Maar hoeveel van dat spul zou jij daadwerkelijk willen kopen? Niet veel vermoedelijk. Zaak is dus om uit te zoeken wat je wel en niet wil.

Als je dat helder hebt is het ook mogelijk om wat tips te geven. Als je echter zelf nog geen idee hebt wat je precies wil kunnen we je ook niet helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 29-11-2006 16:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.