Op het moment loop ik stage bij een niet nader te noemen bedrijf X. Men is ontevreden over de huidige domeinnaam. Men wil graag verhuizen naar een domein met .nl extensie. Echter de naam die overeenkomt met de bedrijfsnaam is al geregistreerd op een onderneming Y die uitgeschreven is uit de KvK sinds 2001.
Wat ik graag zou willen weten is of ik de uitgeschreven ondernemer Y mag benaderen om het domein particulier te registreren om deze daarna door te verkopen aan mijn stagebedrijf.
Kan deze bedrijfsmatige registratie -> particulier -> bedrijfsmatige registratie constructie? De reden dat ik het bedrijf niet direct mag benaderen in naam van bedrijf X ligt nogal voor de hand: omdat men bang is voor de hoge prijsstelling die de ondernemer dan hoogstwaarschijnlijk zal hanteren…..
De SIDN zegt hetvolgende hierover:
Wat ik graag zou willen weten is of ik de uitgeschreven ondernemer Y mag benaderen om het domein particulier te registreren om deze daarna door te verkopen aan mijn stagebedrijf.
Kan deze bedrijfsmatige registratie -> particulier -> bedrijfsmatige registratie constructie? De reden dat ik het bedrijf niet direct mag benaderen in naam van bedrijf X ligt nogal voor de hand: omdat men bang is voor de hoge prijsstelling die de ondernemer dan hoogstwaarschijnlijk zal hanteren…..
De SIDN zegt hetvolgende hierover:
Zo als ik het hier uit opmaak is er geen verschil tussen een bedrijfsmatige of particuliere registratie. Graag jullie visie hieropWijzigen domeinnaamhouder
Bij het wijzigen van de domeinnaamhouder gaat de domeinnaam over naar een nieuwe houder, of verandert de naam van de domeinnaamhouder. Het wijzigen van de domeinnaamhouder dient u via een Deelnemer categorie I in te dienen. De Deelnemer dient hiertoe een door u en de toekomstige domeinhouder ingevuld en ondertekend formulier voor wijziging domeinnaamhouder en een nieuw registratiecontract te ontvangen. De Deelnemer categorie I stuurt de nieuwe administratieve en technische gegevens door naar SIDN.
Als u zowel een verhuizing als een wijziging domeinnaamhouder wilt aanvragen, dient u eerst de verhuizing van de domeinnaam aan te vragen (zie hiervoor de verhuisprocedure) en vervolgens de wijziging domeinnaamhouder.