[Domeinnaam] Bedrijfsmatige overname

Pagina: 1
Acties:

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Op het moment loop ik stage bij een niet nader te noemen bedrijf X. Men is ontevreden over de huidige domeinnaam. Men wil graag verhuizen naar een domein met .nl extensie. Echter de naam die overeenkomt met de bedrijfsnaam is al geregistreerd op een onderneming Y die uitgeschreven is uit de KvK sinds 2001.

Wat ik graag zou willen weten is of ik de uitgeschreven ondernemer Y mag benaderen om het domein particulier te registreren om deze daarna door te verkopen aan mijn stagebedrijf.
Kan deze bedrijfsmatige registratie -> particulier -> bedrijfsmatige registratie constructie? De reden dat ik het bedrijf niet direct mag benaderen in naam van bedrijf X ligt nogal voor de hand: omdat men bang is voor de hoge prijsstelling die de ondernemer dan hoogstwaarschijnlijk zal hanteren…..

De SIDN zegt hetvolgende hierover:
Wijzigen domeinnaamhouder

Bij het wijzigen van de domeinnaamhouder gaat de domeinnaam over naar een nieuwe houder, of verandert de naam van de domeinnaamhouder. Het wijzigen van de domeinnaamhouder dient u via een Deelnemer categorie I in te dienen. De Deelnemer dient hiertoe een door u en de toekomstige domeinhouder ingevuld en ondertekend formulier voor wijziging domeinnaamhouder en een nieuw registratiecontract te ontvangen. De Deelnemer categorie I stuurt de nieuwe administratieve en technische gegevens door naar SIDN.

Als u zowel een verhuizing als een wijziging domeinnaamhouder wilt aanvragen, dient u eerst de verhuizing van de domeinnaam aan te vragen (zie hiervoor de verhuisprocedure) en vervolgens de wijziging domeinnaamhouder.
Zo als ik het hier uit opmaak is er geen verschil tussen een bedrijfsmatige of particuliere registratie. Graag jullie visie hierop ;)

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

het is nogal vals/gemeen om die domein eigenaar niet te geven waar hij recht op heeft, maar dat terzijde.

als het domein jullie geregistreerde naam bevat dan kun je het ook op eisen.

Coding 4 Fun!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Draai de vraag om: waarom zou het niet kunnen? Jij vraagt aan bedrijf Y om domein en 'verkoopt' het weer later door. Imo geen probleem :)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Vincenz0 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:05:

als het domein jullie geregistreerde naam bevat dan kun je het ook op eisen.
Dit kan alleen als je registratie ouder is dan de domeinnaam. Blijft dat het niet netjes is.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 29-11-2006 17:10 ]

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
pacificocean schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:08:
[...]

Dit kan alleen als je registratie ouder is dan de domeinnaam. Blijft dat het niet netjes is.
Dit is volgens mij het geval. Bedankt voor de info tot nu toe, we gaan ons beraadslagen of we het als onderneming moeten spelen of particulier. Bedrijfskundig gezien is de constructie die ik aandraag waarschijnlijk een stuk voordeliger. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon uit te komen als onderneming... lastig parket. Wanneer er een update is dan laat ik het weten.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Jerome! schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:39:
[...]

Dit is volgens mij het geval. Bedankt voor de info tot nu toe, we gaan ons beraadslagen of we het als onderneming moeten spelen of particulier. Bedrijfskundig gezien is de constructie die ik aandraag waarschijnlijk een stuk voordeliger. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon uit te komen als onderneming... lastig parket. Wanneer er een update is dan laat ik het weten.
Het moet dan volgens mij wel een registratie in het merkenregister betreffen. Met een KvK registratie van de bedrijfsnaam kan je de domeinnaam niet claimen.
Pagina: 1