ik heb geen caps lock lampje,is er een programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Daar zit je dan..
Dislectisch..
Google geprobeerd met caps lock licht,led,virtual.. noem maar op..

Mijn Microsoft toetsenboard (dat bij mediacenter hoort) heeft geen caps lock lampje (ook geen scrol lock of num lock maar dat is van geen belang want.. jawel die toetsen ontbreken,net als de print screen)
Caps lock heeft geen vergrendelstand die je voelt.
Ik zoek dus eigenlijk een programma'tje dat in de tak/notificatie balk iets aan laat gaan zodat ik toch zie dat caps lock aan staat,alleen.. het gaat me gewoon via google niet lukken.
Kan iemand helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 21:40
CAPs lock eruit rammen, kun je 'm ook niet per ongeluk aanslaan 8)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:22

Coldcat

HODL

Volgens mij zit dat in de Logitech driver, ik weet niet of je drivers voor je tobo geinstalleerd hebt maar als je dat niet gedaan hebt kun je volgens mijn probleemloos de Logitech drivers installeren. Als je dan op de capslock drukt komt in je beeld te staan of hij uit of aan staat.

**Weet iemand of dit zonder problemen kan, of kan het toch problemen opleveren?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met Google zoeken op "caps lock indicator"... :)

Succes.

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07 18:55
De driver zal naar behoren moeten werken denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:19

Sick Nick

Drop the top!

Je kan iets als statbar of winbar gebruiken,dan heb je bovenin je scherm een balk met informatie van je systeem (volume, uptime, downloadsnelheid, hd ruimte) met onder andere dus ook caps-lock (en scroll lock en num lock) indicatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik zie al een heleboel keywords die ik had moeten gebruiken,maar waar ik gewoon niet op kwam,ik ga daar gelijk naar zoeken..
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Sja, dat gebeurt. Wat dat betreft prima dat je je eigen zoektermen hebt genoemd. Dan weet men dat en hoe je te helpen (nl. door betere termen te suggereren en niet simpelweg een link te geven). Dus ondanks dat het achteraf prima is te vinden: imho goed topic zo hoor :*

De reden dat ik reageer: Keiichi, als je niets hebt te zeggen, reageer dan niet ;) Er zijn andere plaatsen voor flauwe grapjes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het is gewoon wel een lekker toetsenboard... infra rood ook want een zend amateur stoort andere draadloze technieken... alleen het ontbreken van de lampjes en zeker het ontbreken van de print screen is onhandig en de messenger knop start bv windows messenger en niet msn.
Daar kwam ik pas later achter :(
Je verwacht gewoon dat een print screen er op zit... en er zitten genoeg lampjes op,alleen niet van de caps.. dus daar kom je ook pas weer later achter.. het ideale programma (15 dollar betalen voor een nep verklikkertje) zit er nog niet bij maar ik kom zo in elk geval een stuk verder.
Ik vind het ook fijner dat er gewoon andere keywords genoemd worden,een jaar geleden leverde elke speurtocht op google me een paar honderd bladzijdes op.. dat heb ik nu al terug weten te brengen naar enkele tientallen :p
Er is bij mijn weten ook geen alt of control combi die het zelfde doet als print screen dus al met al.. leuk board,duur ook...maar met vele beperkingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Printscreen: dat kan via een extern tooltje, Google staat vol met dergelijke eeeuhm 'capture tools' :P (Zoals SnagIt).
Als je toetsen anders wilt zien, kan je een 'keyboard remapper' gebruiken om caps lock iets anders te laten doen. Dan is er ook nog start -> uitvoeren -> osk.exe voor missende toetsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Welk type toetsenbord is het dan als ik vragen mag? Dat zal namelijk het eerste toetsenbord zijn dat ik ken zonder capslock-indicator en printscreen-toets maar wel met een Messenger-hotkey 8)7

Ik kijk nooit naar m'n capslock-lampje :S Als ik allemaal hoofdletters typ; heb ik snel genoeg door dat 'ie aanstaat.

Edit:
Dit lijken me wel handige Num- Caps- en Scroll-lock indicators:
http://www.snapfiles.com/get/numcapsscroll.html
http://www.snapfiles.com/get/systrayindicator.html
Gegoogled met "capslock tray indicator", eerste twee hits.

[ Voor 27% gewijzigd door HyperioN op 29-11-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat je een draadloos toetsenbord hebt? Daar zitten geen lampjes op meestal (ivm batterij enzo)...
Intellitype kan je installeren en dus alerts krijgen/configureren. Staat op het cdtje wat je bij je tobo kreeg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zat geen cd'tje bij.. ik zoek ff een plaatje..

http://www.activewin.com/articles/2005/images/hw1.gif

@Hyperion,deze zien er beide goed uit.

@sanfranjake
Ik heb inderdaad een remote,ik heb dat wel gezegd (infra rood) maar vermoedelijk niet duidelijk.

Helemaal rechts onderaan zie je een messenger knop.
Het namaak toetsenboard kende ik wel,maar serieus,dat ziet er niet uit en is te groot ook.
HP heeft ook een print screen mogelijkheid maar daar moet je dan eerst weer op klikken.
Ik had al wel een programma gevonden dat bepaalde keys kon remappen,maar daar zat geen print screen combi in.
Het is gewoon klooie als je zoveel moet installeren,want als het niet is wat je wilde,blijft er bij het de-installeren vaak iets staan..
Ik klooi dapper verder,maar kom er denk ik nu wel uit,aan de hand van de links zie ik in elk geval welke keywords gebruikt zijn,daar leer ik weer van.

[ Voor 77% gewijzigd door Nick39 op 29-11-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ontstaat nu weer een nieuw probleem,ik heb zo'n los nummeriek keyboardje er bij voor het snel invoeren van getallen.
De genoemde programma's herkennen de numlock er van niet.
Blijkbaar gaat geen enkel programma er van uit dat er wel eens 2 keyboardjes op een pc konden zitten,een infra rode,en 1 bedrade nummerieke.
Alleen,zoek nu op google maar eens naar capslock,scrollock verklikker die van een los keyboardje ook de numlock status meegeeft.
Daarnaast werkt het board ook niet onder dos,dus bij een backup moet ik er een los usb toetsenboard bij zetten.
Misschien zijn er dosdrivers..maar zelfde probleem,hoe google je daar nu op.
Drivers zelf worden niet los geleverd op een cd,omdat het board standaard ondersteund wordt door MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
voor de capslock kun je ook een beep instellen.
volg de link voor uitleg:
http://www.worldstart.com/tips/shared/capslocktrick.htm
Pagina: 1