Toon posts:

[XP] File onder eigen map laten openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik in een map een bestand open en daarna een ander bestand in een map open dan kom ik automatisch voor beide bestanden in dezelfde map ( de laatste die ik opende ) uit als ik deze terug open. Hoe kan ik zorgen in xp dat ik telkens in de map uitkom waar het bestand zich bevindt en dit voor alle programma's die ik gebruik ?

Ik heb me al zot gezocht , bij "extra" "mapopties" zie ik het niet staan. Volgens mij is het ergens een sleutel die in het register moet worden aangepast maar ik vind niet waar. Ik heb ook tweakui afgehaald om te kijken of het hier ergens staat maar hier vind ik ook niets. Ik heb in google op verschillende manieren proberen te formuleren wat ik zocht maar makkelijk is het niet.
Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Groetjes

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:12:
Wanneer ik in een map een bestand open en daarna een ander bestand in een map open dan kom ik automatisch voor beide bestanden in dezelfde map ( de laatste die ik opende ) uit als ik deze terug open. Hoe kan ik zorgen in xp dat ik telkens in de map uitkom waar het bestand zich bevindt en dit voor alle programma's die ik gebruik ?

[..]
Sorry, maar wát wil je nu precies?? Probeer het eens wat duidelijker te omschrijven, want hier kan ik écht geen touw aan vast knopen... Beschrijf stap voor stap wat je doet, waar het fout gaat en wat je wilt bereiken.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, als ik in bv word 2003 een document "piet.doc" opendoe in een map "jan" en daarna een document "mieke.doc" opendoe in de map jeroen dan gebeurt er iets wat ik wil vermijden. Als ik nu onder het document mieke.doc bv "bestand" - "openen" doe dan kom ik uit onder de map Jeroen. Als ik dit nu ook doe voor het document piet.doc dan kom ik ook uit in de map jeroen en ik wil in de map jan terechtkomen omdat het document van piet.doc daar ook staat. Is het nu duidelijker ?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als ik het goed begrijp wil je dat je, wanneer je een bestand gaat openen, begint met browsen in de directory van het huidige document?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:25:
Als ik het goed begrijp wil je dat je, wanneer je een bestand gaat openen, begint met browsen in de directory van het huidige document?
Ja klopt helemaal en niet in de directory waar ik het laatste bestand heb geopend.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mooi. Niet dat ik weet hoe het moet, maar ik heb in ieder geval kunnen omschrijven wat je eigenlijk bedoelt ;)

Mother, will they like this song?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

TheLunatic schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:42:
Mooi. Niet dat ik weet hoe het moet, maar ik heb in ieder geval kunnen omschrijven wat je eigenlijk bedoelt ;)
Ha, bedankt, nu snap ik ook wat TS wil. Overigens weet ik ook niet hoe het moet, maar geef 'm zomaar gratis en voor niets een subtiel kickje, want wie weet is er vandaag wél iemand die het weet :+

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Er was vroeger iemand van het bedrijf die het wist maar die is buitengesmeten dus daar kan ik het ook niet aan vragen :)
Pagina: 1