Trage pc als 'videospeler'

Pagina: 1
Acties:

• Jan-Pieter
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb een pc staan en ik zou daar films op willen kijken. Probleem is dat het een hele oude pc is:
  • Pentium II 150 Mhz
  • 16Mb geheugen
  • grafische kaart: S3 Virge 2MB
Wat is nu de beste oplossing:
  • Ik heb nog wel een vrij goede pc, maar die is altijd in gebruik door iemand anders, dus een soort terminal maken ofzo.
  • Linux
  • andere...
  • als laatste middel: upgrade van pc vb: meer geheugen
Alvast bedankt

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-07 20:48
Vergeet het maar.

Those penguins, they sure ain't normal

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
en waarom?

Een DVD speler kan er misschien nog wel in werken, maar DivXjes hebben echt meer processorkracht nodig om af te kunnen spelen...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:47
Divx / Xvid kan je helemaal vergeten met zo'n bak.... daarvoor is echt alles ondermaats...

uncompressed avi trouwens ook :X

Edit: DVD Speler? Daar heb je al gauw, zelfs met hardware acceleratie van je videokaart, een cpu load van zo'n 15/20% (ik althans, met powerdvd op een 2800+ & 7800GS).

Dat zou dan zo'n 100/150% cpuload worden op een 150Mhz, MET acceleratie.. Maar jij gaat mij niet wijs maken dat een S3 2MB aan Hardware Acceleration doet.. :+

[ Voor 55% gewijzigd door SyS_ErroR op 29-11-2006 15:14 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Megamind schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:12:
[...]

en waarom?

Een DVD speler kan er misschien nog wel in werken, maar DivXjes hebben echt meer processorkracht nodig om af te kunnen spelen...
Gelukkig heeft een DVD-speler geen CPU-power nodig om "output" te genereren?

Ik ben het eens met onlinegangster; het wordt een no-no of een zeer kritiek langzaam machientje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jan-Pieter
Megamind schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:12:
[...]

en waarom?

Het ligt dus aan de processor

• Garyu
  • Laatst online: 10:27

Garyu

WW

Dit is gewoon niet krachtig genoeg. Je zal toch naar de 300MHz moeten gaan met op zijn minst 64 of 128MB geheugen... Divx heeft gewoon wat meer processorkracht nodig.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Ritsel gewoon een 800Mhz + pctje voor een paar tientjes. Is vast wel ergens te krijgen....

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 10:17

wjv

Mijn ervaring met een (dual) 433 dat het net kan om divx af te spelen. Al is dat wel een paar jaar geleden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DivX compatibele DVD-speler. Heb je al voor onder de 100 euro.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gambieter schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:17:
DivX compatibele DVD-speler. Heb je al voor onder de 100 euro.
Kijkshop, Kruidvat en overige toko's...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 11:05
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:15:
Ritsel gewoon een 800Mhz + pctje voor een paar tientjes. Is vast wel ergens te krijgen....
Of een xbox en (soft)mod die.

• Jan-Pieter
Ok, dan weet ik dat ook weeral. Tis trouwens al moeilijk om een linuxdistro te vinden voor die rommelbak

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sowieso er linux opdouwen (of bsd), met windows kun je het vergeten op een p2 ofzo.
en idd een p2 of p3 krijgen.

kun je vaak wel voor een kratje bier krijgen

Verwijderd

Ik denk dat je minimaal aan een P3 moet denken om het te bewerkstelligen met de huidige codecs en software. De P2 is achterhaald en heeft afgedaan. Het feit is vaak dat wanneer de hardware sneller word, software steeds meer gebruik maakt van deze mogelijkheid voor zwaardere en betere compressie technieken, wat logisch is, want vaak word de software beperkt door de hardware qua mogelijkheden.

We zijn nu al aanbeland aan bij de quad-cores single cpu, dus ik denk dat straks het minimale een P4 word, of gelijkwaardige AMD, om als multi player nog te kunnen gebruiken. Mijn huidige P3 speelt alles nog vlekkeloos af, qua stream, maar merk wel dat met DivX6/DVD het beeld slechter word, het draait op een GeForce2 kaartje. De P3 heeft zijn geld wel opgeleverd, langer dan ik had gedacht, draait nu alweer 7 jaar, maar loopt op zijn einde.

Kijk ik nu bijvoorbeeld als vergelijk, op mijn laptop, dualcore 2300 en een GO7600 dan is het een wereld van verschil.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 18:48
Kan je vergeten met die hardware...

Uit eigen ervaring: P2-233Mhz met Nvidia kaart (vanaf TNT2)... kan echt NET een standaard 1cd divx/xvid draaien met een resolutie van 640x... en niet te hoge bitrate. (Windows)

Videokaart moet een goede Overlay ondersteuning hebben, S3 kaart heeft dit zoizo niet, dus zal je processor meer moeten werken/ziet er niet zogoed uit...

Als je het toch wilt proberen (evt. met overclocken) zou ik het zoizo met mplayer proberen (windows en linux), dit is toch een van de meest efficiente players met ingebakken codecs.

Zoals al gezegd, een P3 moet hier en daar voor een prikkie te scoren zijn, of anders een standalone player voor minder dan 50euro.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 11:05
Die goedkope standalone players zou ik niet aan beginnen, we hebben er hier nu een aantal gehad en ze hebben altijd wel iets te zeiken over wat ze wel/niet slikken qua media, bitrate, codec...whatever.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:13:
[...]

Gelukkig heeft een DVD-speler geen CPU-power nodig om "output" te genereren?
Hoezo, MPEG-2 decodeert zichzelf wel?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Garyu
  • Laatst online: 10:27

Garyu

WW

The Collector schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:35:
Kan je vergeten met die hardware...

Uit eigen ervaring: P2-233Mhz met Nvidia kaart (vanaf TNT2)... kan echt NET een standaard 1cd divx/xvid draaien met een resolutie van 640x... en niet te hoge bitrate. (Windows)

Videokaart moet een goede Overlay ondersteuning hebben, S3 kaart heeft dit zoizo niet, dus zal je processor meer moeten werken/ziet er niet zogoed uit...

Als je het toch wilt proberen (evt. met overclocken) zou ik het zoizo met mplayer proberen (windows en linux), dit is toch een van de meest efficiente players met ingebakken codecs.

Zoals al gezegd, een P3 moet hier en daar voor een prikkie te scoren zijn, of anders een standalone player voor minder dan 50euro.
Dit werkt ook nog wel met een mindere videokaart hoor :). Mijn 4MB-kaart trok het ook nog net op een 300Mhz machine, maar zoals je zegt, dan moet de processor wat meer werk verzetten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-07 21:07

LieveNiels

On Fire

Zo'n bakje kan je, uit eigen ervaring ,met moeite i.s.m. win'95 + winamp mp3'tjes laten draaien. DVD heeft veel meer doorvoersnelheid nodig en Divx/Xvid veel meer processorkracht (p2 350 met 256mb geheugen en win2000 is het simpelste systeem waarop ik xvid 'kijkbaar' heb gekregen, je moet dan alleen niet moeilijk doen over hier een daar een gedropt frame in drukke scènes)
Pagina: 1