[voeding] Antec NEO HE 430 Watt

Pagina: 1
Acties:

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:28
Een week of 2 geleden een systeem samengesteld om de toekomst in te kunnen duiken zonder al teveel upgrades. Het betreft het volgende systeem:

Antec NEO HE 430 watt PSU
Asus P5B Deluxe Wifi-AP
Core 2 Duo, E6600
Zalman CNPS9500
2 GB pc5300 corsair valueram CAS 5 (2 x 1 GB dual channel)
Asus Geforce 7950 GT 512 MB DDR3
NEC ND-3540 DVD-RW
4 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB in RAID 10

Dit alles in een Antec Performance One P180B

Na een week met dit systeem gedraaid te hebben, alles prima naar m'n zin na wat tweaking, kom ik er achter dan de fan van de voeding niet draait. Nu heb ik gelezen dat deze fan temperatuur gestuurd is en naargelang de warmte dus sneller moet draaien. M'n vraag is nu eigenlijk, zijn er mensen die ervaring hebben met deze voeding en mij kunnen vertellen of de fan altijd draait, ook al is het maar op een hele lage snelheid bij een lage temperatuur?

De voeding zit onder en achter in de Antec kast (gescheiden compartiment met de rest van het systeem), met in het midden de standaard Antec fan op de laagste snelheid en voorin het compartiment de 4 bovenstaande schijven. Er is redelijk wat airflow door de voeding, maar de fan draait niet (heb het eigenlijk niet opgemerkt dat deze ooit gedraaid heeft). Ik heb hier nooit stabiliteitsproblemen, lock-ups of reboots mee gehad.

Kortom; Is het ok, dat deze fan niet draait bij lage temperaturen en redelijk airflow, of hoort ie altijd een minimale snelheid aan te houden?

MEEHH!!!!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:28
Dit is wel heel bizar;
Gisteravond RMA aangevraagd, ik vertrouwde het toch niet. Start ik vandaag m'n pc op, draait de fan wel gewoon.

Nja, komende tijd maar even in de gaten houden en dan eventueel alsnog voor RMA opsturen als het niet goed gaat

MEEHH!!!!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Bescheiden bumpje...

Doet de fan in je voeding het nog steeds of heb je 'm uiteindelijk toch RMA moeten opsturen? Ik denk er namelijk ook over na om de voeding aan te schaffen (althans de P150 waar 'ie in zit).

hoi

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:38
Ik heb de 380Watt versie ervan en daarvan draait de fan altijd, ook bij het opstarten van een 'koude' pc.
Echter draait ie normaal langzaam en bij full load gaat ie wel harder (maar nog steeds onhoorbaar, tenzij je wellicht verder alles passief zou hebben ;)).