Toon posts:

FILM database opzetten [Mysql, Joomla, PHP5]

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de zoveelste website willen beginnen waar je nieuwe films kunt beoordelen.

Om even aan te geven dat ik al een kruistocht erop heb zitten voor wat betreft het automatisch updaten van een film database maar ik kan er niet uit komen hoe sommige sites dit realiseren.
Want je kunt mij niet vertellen dat er een persoon een heledag films handmatig zit in te voeren!

Als voorbeeld www.nforce.nl dit is een mooi voorbeeld site waarbij je mij niet kan wijsmaken dat hier 1 persoon alle films aan het inkloppen is.

Ik weet dat je moet aangeven wat je al geprobeerd hebt maar ik zou niet weten hoe ik dit kan realiseren dus laat staan dat ik wat geprobeerd hebt.

Wordt er misschien een soort crawler gebruikt???

Ik vraag jullie om een handgreep zodat ik in iedergeval verder kan onderzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 14:53 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
lama

[ Voor 91% gewijzigd door funk-e op 29-11-2006 14:53 ]

...less is more

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 09:40
Ik heb het zelf ook wel eens opgezocht hoe het nou werkt maar het gaat ongeveer als volgt.

1.) iemand upload "iets" op een ftp
2.) een script ingebakken in glftpd of raidenftpd kijkt of er een nfo op de ftp word gezet
3.) Deze stuurt hem naar een prive server of nforce zelf
4.) nforce checked 1x per x minuten op een nieuwe nfo en bewerkt het met php

resultaat nforce.nl ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo2005 op 29-11-2006 14:57 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

www.nforce.nl wordt inderdaad niet door 1 persoon gevuld. Nforce.nl is nu ook niet echt een 'filmreview' website.

Over het algemeen zijn dit soort sites (filmreviewsites) voor het merendeel afhankelijk van user input.

Het zou me trouwens niet eens verbazen als de 'filmbazen' zelf een direct lijntje met imdb.com hebben om hier de filminformatie aan toe te voegen.

[ Voor 29% gewijzigd door TeeDee op 29-11-2006 15:01 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is wel heel ambitieus om een eigen filmsite te beginnen want er bestaan al een heleboel goede en professionele (inter)nationale alternatieven met imdb.com als koning. Over het vullen: Ik denk ook niet dat het wordt gewaardeerd als je content zou jatten van andere websites.

Ik wil je niet beledigen of teleurstellen, maar als je zelf al nauwelijks weet hoe je zo'n site moet opzetten denk ik niet dat je site een groot succes zal worden. Wat maakt jouw site zo uniek dat mensen juist naar jouw website zouden gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 29-11-2006 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan MrOizo2005

Oke hier kan ik wat mee dit ga ik onderzoeken.

Aan TeeDee
U hebt helemaal gelijk maar het ging mij om een voorbeeld geven van een gevulde database en niet echt over de inhoud.

Aan Blaise

Pfew direct al een dumper :) geintje

Nee, zie het zo, het klopt dat er al redelijk veel websites in de lucht zijn met hetzelfde idee en dat er al wat super goeie in omloop zijn.
Nu is het zo dat als we nu stoppen met onze eigen ideeen te ontwikkelen zullen we nooit andere mooie sites tegenkomen en dan is mijn motto
Stil staan is achteruit gaan.

En ik wil er ok niets commercieels van maken want films kijken is mijn hobby en zou graag mijn hobby willen verbreden.
Ik zou nooit info willen stelen van andere sites en dit was ook niet mijn insteek om te doen maar dat neemt niet weg dat ik niet mag uitzoeken waar/hoe anderen zijn informatie vandaan halen.

Ik wil gewoon een leuke site bouwen!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Dan ga je een leuke site bouwen en vul je deze met je eigen reviews en dat kost tijd ja.
Er zijn geen kant-en-klare databases hiervoor vziw.

MrOizo2005 geeft alleen de mogelijke werkwijze van een site als nforce.nl aan. Nogmaals nforce.nl heeft in eerste instantie niets van doen met een filmreview site.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:32

wjv

Je kan van imdb aardig wat info plukken mbv een movie id. Ik zelf gebruik ImdbPy, python implementatie voor imdb, om aan de hand van een movie identifier alle gebruikelijke imdb informatie op te vragen. Dit is er voor andere talen ook zeker wel.

En kijk eens op de interfaces die imdb zelf aan biedt:
http://www.imdb.com/interfaces

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 17:36
Is dit soms wat je zoekt ;)

http://vcddb.konni.com/

VCD-db is a Free web based software that lets you manage your DVD/VCD/CDs collection on your own website.
With VCD-db you can easily add new movies with 2 clicks, movie data is automatically fetched for you from IMDB and/or other sources. VCD-db is highly flexible, runs on multiple database platforms such as

su6 :>

[ Voor 74% gewijzigd door Hellsystem op 29-11-2006 15:29 ]

Pagina: 1