Kabelinternet binnen 1jarig termijn opzeggen ivm verhuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben recent naar een plaats verhuisd waar men een zelfstandige kabelmaatschappij heeft. Op de locatie is geen telefoonlijn aanwezig, dus ik wil graag een kabelabonnement bij de betreffende kabelmaatschappij afsluiten. (geen upc/@home/zeelandnet/quicknet/etc .. echt een kleinschalig bedrijfje) Nu weet ik zeker dat ik over ongeveer 10 maanden weer ga verhuizen naar de 'bewoonde wereld', (waar dit bedrijfje haar diensten niet levert) dus ik kan de 12 maandelijkse termijn niet volmaken en moet daarom voortijdig opzeggen. Ik heb een mail gestuurd en krijg doodleuk als antwoord:

>Helaas is een kabelabonnement alleen af te sluiten voor minimaal 12
>maanden.

>Met vriendelijke groeten,

Dus ik betaal straks voor 2 (misschien 3) maanden internet terwijl ik het niet kan gebruiken.
Mijn vraag, mag dit? Ik ben helaas geen lid van de consumentenbond dus daar kan ik niet informeren. Ik weet wel dat UPC (waar ik tot voor kort een abonnement had) hier niet moeilijk over doet en daarom kon ik zonder problemen opzeggen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen. Je kiest er tenslotte zelf voor om een jaarcontract aan te gaan.

omniscale.nl

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-01 21:20
Hoi,

Naar mijn mening mag dit gewoon, het is het zelfde als je een mobilie telefoon abbo afsluit, die kan je ook niet voortijdig opzetten , of voor 10 maanden nemen .

Anders zou je even langs moeten gaan bij het bedrijf en daar de situatie opnieuw uitleggen , en wie weet.

En anders heb je dus geen internet _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Hellsystem op 29-11-2006 14:41 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:59
Ja, dit mogen ze.

Je krijgt het immers van te voren te horen, en het is aan jou, de consument, om te bepalen of je hiermee akkoord gaat of niet

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
Belachelijk.. Als je verhuisd buiten het gebied waar de diensten verleend worden kan je er toch niks aan doen??

Als je een autoverzekering hebt kan je die ook zonder problemen opzeggen als je je auto verkoopt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:36
Het probleem is dat die "provider" ook zijn kosten eruit moet halen, en meestal is daar een jaar voor nodig. Kijk maar naar KPN, het eerste jaar maken ze weinig tot geen winst, en na het eerste jaar word het cashen.

Mag ik vragen om welke provider het precies gaat?

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-01 21:20
M@cer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:46:
Belachelijk.. Als je verhuisd buiten het gebied waar de diensten verleend worden kan je er toch niks aan doen??

Als je een autoverzekering hebt kan je die ook zonder problemen opzeggen als je je auto verkoopt.
Maar Als ik die BMW nou verkoop? en haal een AUDI dan moet ik voor die toch een premie hebbe :? ;)

Auto kan je hier dus niet echt mee vergelijken

[ Voor 6% gewijzigd door Hellsystem op 29-11-2006 14:53 ]

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:40

vinnie1908

Appel != peer

En dat bedrijf kan er wel wat aan doen!? Hij kent de voorwaarden, zijn hem duidelijk, zelfs nog eens bevestigd per mail dus het is zijn, let wel zijn eigen keuze om dat contract voor 12 maanden te gaan afsluiten (of niet natuurlijk)

Volledig legaal

Ik kan ook een contract voor leggen dat ik van M@cer elke maand 10.000e krijg. Niets mis mee, tenminste, als jij het tekent

Ja dat is kort door de bocht gezegd, overeenkomsten mogen niet de wet ontduiken etc..etc..

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 09:00

sjaak

un giorno credi

Bij de grotere providers is het iig zo, verhuis je naar een gebied waar men de diensten niet kan leveren kan je het contract voortijdig opzeggen. Echter met ADSL is het ook zo dat je 12 maanden moet betalen, ook al kan je deze niet allemaal afnemen. Duister gebied, ms iets voor een consumenten organisatie oid?

• Paquito
  • Niet online
Jammer, ik vind dit toch weer een stukje klantonvriendelijkheid. 2-3 maanden internet betalen en het niet kunnen gebruiken is gewoon zonde.
Ik heb coax net een mailtje gestuurd. Kijken wat zij zeggen.

@xyanide
Het gaat over KTwaalre / IAE . http://www.ktwaalre.nl - http://www.iae.nl/diensten/kabel.html

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 29-11-2006 14:58 ]

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:36
@ Raven

Dacht dat het namelijk de provider was waar ik werkte;)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

Nakebod

Nope.

Je zegt dat er geen telefoonlijn beschikbaar is, maaaaaar... dan neem je toch direct adsl?
Dan heb je geen telefoonlijn nodig.
Waarschijnlijk heb je daar dus ook weer 12 maanden contract, maar adsl kan je verhuizen (Mits beschikbaar op andere locatie) en dan kan je of dat abbo aanhouden, of omzetten naar een "normaal" adsl abbo met losse telefoonlijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ze zijn verplicht om aan jou hun dienst te leveren. Zij kunnen straks niet meer aan jou hun dienst leveren, dus zijn zij in gebreke en hoef je geen kosten te betalen. Ik had precies het zelfde probleem een jaar geleden, had het zo op willen lossen maar de huisbaas wou het abonnement overnemen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Raven- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:37:
Dus ik betaal straks voor 2 (misschien 3) maanden internet terwijl ik het niet kan gebruiken.
Mijn vraag, mag dit? Ik ben helaas geen lid van de consumentenbond dus daar kan ik niet informeren. Ik weet wel dat UPC (waar ik tot voor kort een abonnement had) hier niet moeilijk over doet en daarom kon ik zonder problemen opzeggen.
Waarom zou jouw probleem opgelost moeten worden door het kabelbedrijf? Je hebt namelijk de keuze om wel of geen abo te nemen. Je kan ook 12 maanden op het adres blijven wonen; jij mag zelf prioriteren.

Als jij een driegangen menu bestelt en je moet na twee gangen weg, dan moet je ook het hele menu betalen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

ranzige pad

kwaaak kwaak

Je kunt hier dan zonder verplichtingen van af. Had ik ook met Orange, de wijk waar we nu wone was techniscl leveren niet mogelijk, dus was het contract na 11maanden opzegbaar zonder tussenkomst van wachtmaanden.

HT & NAS & Inventaris

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
ranzige_pad schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:15:
Je kunt hier dan zonder verplichtingen van af. Had ik ook met Orange, de wijk waar we nu wone was techniscl leveren niet mogelijk, dus was het contract na 11maanden opzegbaar zonder tussenkomst van wachtmaanden.
Orange heeft waarschijnlijk hele andere Algemene Voorwaarden dan de lokale kabelboer van TS.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Paquito
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:15:
[...]

Waarom zou jouw probleem opgelost moeten worden door het kabelbedrijf? Je hebt namelijk de keuze om wel of geen abo te nemen. Je kan ook 12 maanden op het adres blijven wonen; jij mag zelf prioriteren.

Als jij een driegangen menu bestelt en je moet na twee gangen weg, dan moet je ook het hele menu betalen.
Met als wezenlijke verschil dat ik er geen 12 maanden over doe om een driegangen menu op te eten.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
Ik snap wel dat dit legaal is voor een bedrijf, maar het is gewoon belachelijk dat een bedrijf deze voorwaarden hanteerd.

Trouwens, als je je auto verkoopt kan je zonder problemen van je verzekering af, je krijgt dan namelijk een vrijwaringsbewijs. Koop je een nieuwe auto kan je die elders verzekeren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Kan je nogmaals even de AV doorlezen mbt verhuizen? Mischien dat je je vraag ietwat in de verkeerde manier geformulierd hebt en zo'n antwoord terugkreeg.

Bij @home is het namelijk zo dat ze je verplicht zijn te ontdoen van je contract als je gaat verhuizen en hun services daar niet leverbaar zijn.

• Paquito
  • Niet online
De voorwaarden (http://www.iae.nl/data/at...den/algvoorw_claranet.pdf) heb ik doorgelezen, maar daar staat niets vermeld over verhuizing. Daarom had ik een mailtje gestuurd... blijkbaar gaan ze er vanuit dat elke inwoner van dit dorp zijn hele leven hier blijft wonen. _/-\o_

Nee, maar de vraag was iig vrij duidelijk. (gestuurd door een kennis van mij, waar ik nu ook even internet)
Een kennis van mij is zojuist in Aalst komen wonen en wil een abbonnement
afsluiten bij IAE. Hij gaat echter over ongeveer 10 maanden naar Eindhoven
verhuizen en zal daarom de termijn van 12 maanden niet vol kunnen maken,
omdat in Eindhoven geen IAE Kabel beschikbaar is. Kan hij ivm de
verhuizing gewoon zonder problemen na 10 maanden opzeggen?

Het is voor hem niet mogelijk om een DSL abonnement te nemen, omdat de
telefoonlijn op zijn locatie niet beschikbaar voor hem is.

[ Voor 48% gewijzigd door Paquito op 29-11-2006 15:47 ]

Verwijderd

Ik zou iig niet uitgaan wat de helpdeskmedewerker jou verteld heeft. Die weten het vaak ook niet al te goed, en beweren soms zomaar dingen.

Ga de AV goed doorspitten en schrijf in elk geval een schriftelijke klacht. Dan word je probleem serieus bekeken en wellicht dat ze een uitzondering maken oid.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat ze, zoals eerder al is gezegd, de kosten eruit willen hebben. In de regel wordt er het eerste jaar al geen/weinig winst gemaakt dus zullen ze verlies maken omdat jij het vroegtijdig wilt opzeggen.
Zou je wel akkoord gaan als ze zeggen dat je een hoger bedrag moet betalen als je het 10 maanden afneemt? (denk eens aan telefoonabo's waarbij je alleen die hippe telefoon krijgt indien je voor 24 maanden een overeenkomst aangaat)

Dit is grappig;
Raven- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:45:
Nee, maar de vraag was iig vrij duidelijk. (gestuurd door een kennis van mij, waar ik nu ook even internet)
quote:
Een kennis van mij is zojuist in Aalst komen wonen en wil een abbonnement
afsluiten bij IAE. Hij gaat echter over ongeveer 10 maanden naar Eindhoven
verhuizen en zal daarom de termijn van 12 maanden niet vol kunnen maken,
omdat in Eindhoven geen IAE Kabel beschikbaar is. Kan hij ivm de
verhuizing gewoon zonder problemen na 10 maanden opzeggen?

Het is voor hem niet mogelijk om een DSL abonnement te nemen, omdat de
telefoonlijn op zijn locatie niet beschikbaar voor hem is.
[...]
lol, weet je wel waar IAE voor staat? ;)

[ Voor 45% gewijzigd door WooK op 29-11-2006 15:55 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Artikel 15 :) Aangetekende brief opmaken en die versturen. Ik kom zelf ook niks tegen over verhuizing, maar op basis daarvan dat je verhuizen gaat, of verhuisd ben, kan je makkelijk aanspraak maken op het feit dat je die service niet meer wilt, en dus ook volgens mij niet verplicht meer bent om nog een paar maanden door te betalen.

• Paquito
  • Niet online
lol, weet je wel waar IAE voor staat?
Tuurlijk weet ik dat. Internet Access Eindhoven. Het probleem is juist dat de kabel variant alleen in dat dorp onder Eindhoven beschikbaar is.

@lism
Ik ga inderdaad maar eens een brief of faxje sturen. Kijken wat er geregeld kan worden.

• Paquito
  • Niet online
Het gaat niet lukken. Heb inmiddels reactie op mijn fax en na intern overleg is besloten dat het gewoon 12 maanden blijft, geen uitzondering bij verhuizing of zelfs overlijden. (willen ze het geld dan bij mijn familie gaan claimen ofzo ~) Vervelend.. ik heb geen alternatief, dus ik zal toch aan die kabel moeten en straks 2 maanden voor niks betalen...

[ Voor 21% gewijzigd door Paquito op 01-12-2006 12:36 ]

Verwijderd

Rare zaak als ze de mogelijkheid niet geven na 10 maanden het contract oid te be-eindigen :)

Verwijderd

M@cer schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:39:
Ik snap wel dat dit legaal is voor een bedrijf, maar het is gewoon belachelijk dat een bedrijf deze voorwaarden hanteerd.

Trouwens, als je je auto verkoopt kan je zonder problemen van je verzekering af, je krijgt dan namelijk een vrijwaringsbewijs. Koop je een nieuwe auto kan je die elders verzekeren.
Dat is niet waar, als je je auto verkoopt, kun je je verzekering schorsen.
Je kun pas overstappen naar een andere maatschappij als je toestemming hebt van de desbetreffende maatschappij of je contract is afgelopen
Pagina: 1