[SPAM] Van en naar eigen domein

Pagina: 1
Acties:

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Wij hebben hier binnen het bedrijf last van spam met afzender @eigendomein.nl
Vreselijk irritand en gaat gewoon door de spam filter heen omdat ons eigen domein op de whitelist staat.
Weet iemand een oplossing om te voorkomen dat we spam krijgen met die afzender.

alvast bedankt.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
Goed spamfilter gebruiken. Ik had last van dat soort spam maar heb nu sinds kort GFI Mailessentials geinstalleerd en die vangt ook dat soort spam netjes op en gooit ze in de spam map!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

jjbstolk schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:06:
Goed spamfilter gebruiken. Ik had last van dat soort spam maar heb nu sinds kort GFI Mailessentials geinstalleerd en die vangt ook dat soort spam netjes op en gooit ze in de spam map!
Weet jij welke optie binnen GFI dit tegen gaat ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
GFI kijkt naar veel meer dingen. Ik weet niet of jjbstolk weet welke setting hier direct aan gerelateerd is, volgens mij is dat er namelijk niet en filtert ie ze om andere redenen eruit.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20
Wat je zou kunnen doen is een SPF-record opnemen in je DNS.
In dit record (in feite een TXT-record) kun je dan zetten vanaf welk IP er voor jullie domein mail verstuurd wordt. Is dit anders, dan is het spam.
Let wel dit werkt dus alleen maar als je 1 (of hooguit een paar) vaste IP-adressen hebt.
In je spam-software moet je dan zelf wel aangeven dat je gebruik maakt van zo'n SPF-record.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GFI leert dmv een zogenaamde Bayesian analyse van mails om te leren wat spam is.

Dit werkt echt goed, nu na een maand of drie kan ik zeggen dat ik geen spam meer krijg. Mocht ik er wel één krijgen kan ik deze naar de 'dit is spam' map slepen op onze exchange server en dan wordt deze verwerkt door GFI waardoor deze leert met spam om te gaan...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• phoenix1987
Raad eens wij draaien GFI :P

Dus als je me kan vertellen waar ik dat moet instellen heel graag.

• phoenix1987
Ik heb nog een keer gekeken maar ik kan nergens een degelijke optie vinden voor het tegen houden van dit soort spam ?

Nogmaals:

Wij maken gebruik van GFI Antispam maar de mailtjes komen wel door.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier staat het vast wel in hoe dat moet ;)

Ey!! Macarena \o/

• phoenix1987
wat heeft remote desktop met spam te maken ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oeps, Soms werkt m'n ctrl-c niet als ik diverse sites open heb, rete irritant die m'n copy'n'paste uitzetten.

Probeer deze link dan maar :P

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1