Toon posts:

Nieuw systeem voor 1100 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal ik ben new bij tweakers.net.
en ik hoop dat jullie mij kunnen advieseren over de systeem die ik ga haalen.
voor dat ik begon met samenstellen van een systeem heb ik hier op de forum beetje rond gekeken wat ik kan nemen en waar het goed voor is.
daarna kwam ik bij conclusie om hier onder staande onderdelen te kopen.

Mij budget is 1100 euro

[Thermaltake VB1000BWS, Soprano +Window, Zwart = 67,47 euro (waarom omdat het mooi is:P)

Enermax Liberty,400 watt, Retail = 71.33 euro (waarom omdat ik veel reviews heb gelezen en daar uit bleek dat enermax en antec goed presenteren vandaar dat ik deze neem.)

Intel Core 2 Duo (Conroe),E6600, Socket 775,Boxed = 293.88 euro (waarom ik wil graag voorbereid zijn op de toekomst zo dat ik niet vaak hoef te upgrade.)

Thermaltake Blue Orb || = 25.53 euro (uit een test van hardware.info bleek deze bij top 5 te zitten vandaar dat ik deze heb gekozen en het is een goede prijs.)

Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB,DDR2, PC5300,667 MHz,2x =110.37 euro

Western Digital Caviar SE16.250 GB, 7200 rpm.16mb,serial ATA300 = 75.08 euro (lijkt mij meer dan genoeg voor mij).

Asus P5N32-E SLI, retail =201.44 euro (waarom omdat ik sli wilt doen latter als ik meer geld heb en omdat deze kaart quad core ondersteunt en beetje voorbereid ben op de toekomst.)

en de videokaart weet ik nog niet ik zou graag een DX10 willen hallen.
en ik heb ook gelezen dat in jan budget versies van 8800 komen en zijn er all wat bekend onder die kaarten
en denken jullie of die kaart onder mij budget zal valen.

wat ik met deze systeem wil doen?

Ik ben niet een vanatike gamer.
Maar dat wilt niet zeggen dat ik niet game.
Spellen die ik hoop te spellen in de toekomst zijn.
Met deze systeem
Crysis, need for speed, prince of persia , world of warcraft.
Dit zijn zoon beetje de reeks die ik speel.

veder wil ik dreamweader draaien, photoshop,
visual basic, nog nog wat school software.

en hoop dat deze topic beetje goed is en aan de regels voldoet van tweakers.net.

en al vast bedankt voor je hulp

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met een budget van 1100 euro gaat een DX10 kaart niet lukken. De budget versies die uit schijnen te komen is pas in januari dus nu niet interessant als je nu een systeem wilt samenstellen. Wil je wel wachten is dit topic een beetje zinloos aangezien hardware snel verouderd en prijzen snel dalen.
Een SLI mobo is alleen handig als je meteen high end gaat met 2 snelle kaarten. Mocht je later pas je 2e kaart willen gaan bijzetten kun je op dat moment waarschijnlijk beter voor een nieuwe single kaart gaan die nieuwe features heeft en waarschijnlijk ook sneller zal zijn dan 2 "oude" kaarten in SLI. Verder als je het SLI mobo achterwege laat kun je de helft besparen op je mobo. Neem bijvoorbeeld een Asus P5B of een MSI P965 Neo-F. Als videokaart zou je bijvoorbeeld de 7900GTO kunnen nemen. Prima prijs/kwaliteit kaartje.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
zoals wel vaker ben ik het met RoD eens. Een duur moederbord voor de redenen die jij aan geeft is echt geldverspilling.
Je kunt beter een nieuwe videokaart kopen, dan er een 2e bij plaatsen.

Als je nu twijfelt tussen 2 moederborden van ongeveer dezelfde prijs, dan kan je overwegen om degene met SLI te nemen, maar je kan prima zonder.

Koop nu een videokaart van 200-250 euro (goede opties zijn de 1950pro, of de 7900gto), met de laatste kan je net iets langer doen, omdat die beter is.
Op het moment dat ze te traag worden, verkoop je de kaart en koop je uit dezelfde prijsklasse (200-250) weer een nieuwe kaart, een dx10-kaart dus.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het begrijp vinden jullie dat ik een andere mobo moet nemen.
heb twee mobo`s gezien een van asus die je mij had aangeraden en ik heb ook een van intel gezien deze Intel DG965OTMKR wat is het verschiel tussen deze twee mobo`s.
en die videokaart van nvidia 7900gto bedoel je daar me niet 7900gt want ik kan die gto versie bij Azerty niet vinden :S

ik dacht zo iets van deze http://www.azerty.nl/wink..._overzicht/?GROEPEN[0]=89

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 16:28 ]

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 11:43
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:26:
dus als ik het begrijp vinden jullie dat ik een andere mobo moet nemen.
heb twee mobo`s gezien een van asus die je mij had aangeraden en ik heb ook een van intel gezien deze Intel DG965OTMKR wat is het verschiel tussen deze twee mobo`s.
en die videokaart van nvidia 7900gto bedoel je daar me niet 7900gt want ik kan die gto versie bij Azerty niet vinden :S

ik dacht zo iets van deze http://www.azerty.nl/wink..._overzicht/?GROEPEN[0]=89
Hij bedoeld ckr de GTO(die bestaat wel) van MSI, helaas is ie bijna niet meer verkrijgbaar:(

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee ik bedoel de 7900GTO. Kijk maar eens in de Pricewatch. Wat de verschillen zijn tussen de 2 mobo's? Tsja, leg de specs eens naast elkaar zou ik zeggen.
Klik & klik

En je linkje werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
mij newe budget is 1250 :*) wat zouden jullie mij aan raden want ik wil zo wie zo dx10 hallen

Verwijderd

als ik zo lees is de 7600gt al meer dan genoeg voor jou. wil je echt 600 euro gaan neertellen voor de nieuwste shit, als het ook met 150 kan?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:56:
mij newe budget is 1250 :*) wat zouden jullie mij aan raden want ik wil zo wie zo dx10 hallen
Ik zou je aanraden eerst zelf wat samen te stellen. Als je dan nog vragen hebt kun je het hier posten.

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
als videokaart de 8800gts, omdat je die gewoon graag wil, dan moet je besparen op het moederbord. Wil je dat niet moet je ook een grotere voeding kopen omdat 2 dx10 kaarten gewoon veel stroom slurpen.

Inplaats van de thermaltake zou ik voor de arctic freezer 7 pro gaan, deze word beladen met prijzen en is op de meeste plekken al voor onder de 20 euro te krijgen.

Als je toch besluit om bijvoorbeeld een 7600gt te kopen en te wachten tot de budget dx10 kaarten, zou ik toch aanraden om 2gig geheugen te kopen, dat merk je wel!

BUH

Verwijderd

7600GT is al meer dan genoeg om met de games die je noemt goed mee te kunnen. Hell, dat lukte me zelfs met een Ati 9600XT. Met de 7600GT heb je dus een mooie buffer tot een betaalbare DX10 kaart. Evt de 7900GTO als je die nog kunt vinden, wel weer wat duurder, maar mooie prijs/kwaliteit verhouding.

2GB RAM raad ik je ook wel aan ja.

En als je toch geen RAID gaat draaien neem dan de Msi Neo-F idd of de Asus P5B. Bespaard je zoeveel geld dat je over een jaartje ofzo wel weer een upgrade kunt uitvoeren. Want nu een mobo van 200,- kopen of nu een mobo van 100,- kopen en over een jaar een andere (up-to-date) mobo kopen voor 100,- en je bent veel efficienter bezig IMO.

Freezer Pro 7 zou ik ook voor gaan.

Verder weinig opmerkingen. Mooie kast, prima voeding, prima processor, HD is ok (al zou ik zelf Seagate nemen, maar verschil is te verwaarlozen).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:26:
Je kunt ook bij andere sites zoeken dan enkel Azerty. Zoeken op GoT of Google naar GeForce 7900GTO zullen meer dan genoeg hits opleveren die laten zien dat deze kaart bestaat.
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:56:
Iets meer eigen inzet is hier gewenst. Het vorige topic is niet voor niets op slot gegaan. Nu kun je dan wel met een betere (maar nog niet perfecte) topicstart op de proppen komen; de eigen inzet blijft vereist. Een topic met een topicstart die voldoet aan de punten van Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? is dus logischer wijs niet alleen hetgeen wat telt, ook later in het topic verwachten we eigen inzet.

Dit topic gaat dus op slot. Kijk éérst zelf even rond alvorens met allerlei vragen te komen. Zoekmachines zijn niet voor niets gemaakt en het Internet bevat enorm veel informatie.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.