[Access->MySQL] Binaire images table word niet geïmporteerd

Pagina: 1
Acties:

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
beste mede tweakers/scripters, ik ben al een tijdje bezig om van een .asp site Access db te converteren naar een .php site met een MySQL database. Ik heb nagenoeg alle data uit de acces database kunnen overzetten met NAVICAT. ik heb nu nog 1 tabel met id's en 8 colommen met binaire code waarin images zijn opgeslagen. ik heb geprobeerd om dit over te zetten via NAVICAT van uit de Access db direct naar de MySQL te converteren, alles gaat mee behalve de binary...

Nu is het zo dat ik van de Access db een export naar xml heb gemaakt met de binaire code in zich alleen als ik dit wil importeren met NAVICAT gaat het programma op zn bek. ik weet niet of ik alle instelling goed heb staan dus ben niet helemaal zeker van me zaak ook al heb ik van alles al geprobeerd... ook een export naar een ecxel file wil niet baten want dan schijnt er een of ander maximum aantal tekens in een tabel te zitten, NAVICAT wil wel importeren maar er mist dus data waardoor er geen images weer gegeven kunnen worden...

Heeft iemand ervaring met dit probleem en/of kan mij helpen om van een Access db naar een MySQL db images in binaire code te converteren?

bvd en ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door o.poulssen op 29-11-2006 12:02 ]

iMac 2020 i7

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Voor het project waar ik op dit moment aan werk heb ik ook een Access database moeten exporteren naar MySQL. Ik heb dat zelf gedaan via een ODBC koppeling (de Access applicatie maakt ook daadwerkelijk gebruik van deze MySQL tabellen dus ODBC had ik sowieso nodig).

Exporteren vanuit access via ODBC was verre van ideaal (allerlei informatie komt niet over, zoals keys en indexes) maar het werkte in principe wel. Ik had geen tabellen waar binaire data in zat dus ik kan je niet vertellen of dat wel of niet gaat werken, maar je zou het kunnen proberen. Wat je moet doen om dat voor elkaar te krijgen is:

- Een MySQL ODBC driver installeren (ik raad 3.51.06, dat is niet de nieuwste maar is stabieler en veroorzaakte voor mij minder problemen dan nieuwere versies)

- Zorgen dat je de juiste versie van de msjet40.dll hebt, niet alle versies hiervan werken correct samen met MyODBC en bepaalde versies van Access (voor Access 2000 samen met bovengenoemde ODBC driver werkt de nieuwste versie van deze driver, 4.0.9025.0, niet goed. Je moet dan een oude versie zoals 4.0.8618.0 gebruiken).

- Een DSN aanmaken voor je MySQL database, en dan vanuit Access exporteren naar een externe datasource, je DSN selecteren, en kijken wat er gebeurt.

Nogmaals, verwacht er niet te veel van, ik ben enorm veel problemen tegen gekomen tijdens het uitvoeren van mijn opdracht door de krakkemikkige staat van de MyODBC drivers en Access 2000 in het algemeen. Maar je kan het proberen als niemand met een betere oplossing komt.

• o.poulssen
het gaat mij zowiezo een beetje de pet te boven met die ODBC database, ik heb er wel van gehoord maar hoe en waarvoor ik het moet gebruiken snap ik niet helemaal... sorry maar thnx voor suggesties in iedergeval! je hebt er zowiezo al weinig hoop bij dat het gaat lukken dus ik denk dat ik deze optie ff achterwegen laat aangezien ik er niet bekend mee ben.

thnx anyway, misschien dat er namate de tijd verstrijkt anderen zijn die me wel opweg kunnen helpen...

iMac 2020 i7

• o.poulssen
nog even terzijde, in xml staat alle data keurig opgeslagen inclusief de binary maar het importeren lukt gewoon niet, is er een andere manier om xml te importeren naar MySQL dan met NAVICAT? heb ge googled maar kom niet echt veel verder... google loopt iederekeer uit op de zelfde programma's NAVICAT of Datadirect software...

als ik een xml met NAVICAT wil importeren loopt het vast |:(

iMac 2020 i7