Toon posts:

[2003] RAM geheugen clients opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag een overzicht gemaakt van alle clients in ons netwerk.

Daarvoor had ik graag via de server gezien wat er op de verschillende clients draait betreffende:
- OS (en SP's)
- Processor
- Ram geheugen
- Videokaart
- CD/DVD schrijvers/branders

Tot dusver slaag ik er enkel in via 'manage' en device manager de processor, OS, video, en CD/DVD... op te vragen.

Iemand enig idee hoe ik aan het ram geheugen raak?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54
Je hebt programma's zoals bijvoorbeeld everest van Lavasoft die dit goed uit kunnen lezen. Ook via netwerk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je clients (dat vertel je niet) XP zijn kan je systeminfo.exe gebruiken (zit standaard in XP), ook WMI hier het antwoord - http://www.microsoft.com/...pts/default.mspx?mfr=true :)

Verwijderd

Topicstarter
Clients idd XP

Thanks, die systeminfo.exe is precies wat ik zocht, wel client per client te scannen, da's beetje minder.

Beslist wmi hieromtrent eens bekijken, bedankt, replies gaan hier lekker snel zeg

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik weet niet hoevaak je dat soort dingen op wilt vragen en of het vaak veranderd, maar misschien is OCS Inventory (al dan niet in combinatie met GLPI) misschien interessant :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

DameWare Exporter is ook een mogelijkheid. Hiermee kan je informatie van clients via WMI laten wegschrijven in xml bestanden en ze verwerken. Werkt vrij goed, maar je moet wel een perfect netwerk hebben qua DNS inrichting ( heb hier problemen mee gehad ) .
Pagina: 1