Toon posts:

Videokaart werkt soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb eigenlijk 2 problemen met 2 3d-kaarten

Videokaart 1:
Ik heb een hercules 3d prophet 7500 pro 128mb en soms doet deze het niet bij het opstarten.
Je hoort dan 3 piepjes en dan krijg je geen beeld, ik heb al 1000 keer gekeken of hij niet goed erin zat en dus opnieuw erin gezet maar ik krijg nog steeds soms dit probleem. Ook geeft hij bv bij Rome total war de filmpjes haperend weer maar geen enkel probleem bij het spelen van het spel.

Videokaart 2:
Ik heb een Radeon 9500 128M en deze deed het eerst wel maar nu geeft hij allerlei gekleurde strepen weer. In een andere computer deed hij het overigens wel

Kunnen jullie me helpen?

Overige informatie:
AMD Athlon xp 2400+ 2.07ghz
Moederbordnaam Asus A7V8X-X
1gb ram kingston
80gb maxtor

PS ik heb ook een tijdje eenTNT2 M64 32mb gebruikt en die werkte uitstekend

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wanneer heb je het probleem van de gekleurde strepen? Alleen in Windows ogf ook tijdens het starten? Is de koeling van de kaart nog in orde? Heb je al andere drivers getest? Als je een screenshot maakt van die strepen, zie je ze dan ook op het screenshot of is het beeld daar wel in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem van de gekleurde strepen vanaf het begin dus voor windows . drivers kan ik er niet voor installeren aangezien ik niks zie. Je moet dus voorstellen dus alleen maar op het gehele beeld allerlei strepen ziet

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

Was die TNT2 een pci kaart of ook agp?
Misschien helpt het om je agp-slot eens schoon te maken (perslucht, contactspray), heb dit wel eens eerder gezien, kaart maakt dan niet volledig contact en dan kan je die strepen in je beeld krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 29-11-2006 11:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36
Klinkt een beetje bekend.
Bij mij was het AGP slot stuk.
Een nieuw moederbord hielp toen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh het zijn allemaal AGP kaarten.

Waarmee kan ik die dan het beste schoonmaken? wat voor een contactspray?
ik hoop niet dat het me mobo is maar waarom zou hij het dan wel doen met die ene agp-videokaart?

Verwijderd

Ooi wel eens de kast van binnen open gehad en schoon gemaakt ? Rond de CPU, geheugenbanken, videokaart, overige PCI sloten etc etc.

Wat voor een voeding gebruik je ? Deze ooit wel eens schoon gemaakt of gechecked ? Verder kan je kijken of dat de elco's op je MoBo of voeding niet bol staan of kapot zijn aan de bovenkant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe me kast regelmatig schoonmaken(alleen is het nu alweer een beetje stoffig). Me voeding is van Tagan en is vrij nieuw. En nee er staan geen elco's bol(helaas want dan zou het lekker makkelijk zijn:))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 11:46 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:10:
blahblah
Ook geeft hij bv bij Rome total war de filmpjes haperend weer maar geen enkel probleem bij het spelen van het spel.
Dit heb ik ook soms met mijn 7600GS, iemand een idee waar het aan kan liggen? Bij Just Cause heb ik het bv, maar bij BF2 heb ik er geen last van.

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 29-11-2006 12:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ja met mijn 32 mb had ik het niet bij rome alleen kon ik dan niet een spel opstartten

Ik heb de 3dkaart met gekleurde strepen nog eens geprobeerd en waarempel na een aantal pogingen kreeg ik hem aan het lopen, alleen toen ik hem opnieuw startte weer gekleurd beeld.

Ik denk toch dat het aan me mobo ligt aangezien beide 3d-kaarten een probleem hebben
ohja ik kreeg ook een keyboard error opeens:S
maar nu loopt me systeem weer met die radeon 9500
Zou het toch mijn mobo zijn?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:47 ]

Verwijderd

Ik denk dat je kaart zowiezo niet blij meer is na dat geschuif in systeemkasten ermee.
Ik heb de 3dkaart met gekleurde strepen nog eens geprobeerd en waarempel na een aantal pogingen kreeg ik hem aan het lopen, alleen toen ik hem opnieuw startte weer gekleurd beeld.
Vergeet het dan maar. Je hardware is stuk. Ik denk dat je hetzelfde kaartje niet eens meer werkend krijgt in een ander systeem.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik krijg hem wel elke keer aan het lopen alleen moet ik hem aan en uit zetten de hele tijd:p

Btw bestaat er een moederbord met agp en pci-express MET am2?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:41:
nou ik krijg hem wel elke keer aan het lopen alleen moet ik hem aan en uit zetten de hele tijd:p

Btw bestaat er een moederbord met agp en pci-express MET am2?
lastig, maar misschien kun je de catalogus van ECS of Asrock eens bezichtigen, als het er is heeft 1 van die 2 het wel (die hadden immers ook de AGP+PCI-E 939 varianten)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc krijg ik nu maar op 1 manier aan het lopen met deze 3d-kaart:
1)doe de pc aan, hij gaat vanzelf weer binnen 5 sec uit maar het lampje blijft branden
2)houdt de knop ingeduwd totdat hij uitgaat
3)zet hem aan en uit
4)probeer hem aan te krijgen als het beeld nog ff aan is

werkt altijd:S

Hmm asrock heeft wel een AGP+PCI exp moederbord die je kan omzetten naar AM@ met een AM@ board maar dat lijkt me niks, ik ga maar voor een pci express mobo....

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Ik heb me een nieuwe pc bestelt en wou de voeding uit deze pc mee overnemen (tagan)
en heb een p4 350watt in de oude pc gezet.

En nou werkt me oude computer wel prima:s

Ik denk/hoop niet dat me voeding(tagan) kapot is maar dat ie niet goed werkte met dit mobo, wat denkne jullie? ik heb iig nog 2 jaar garantie dus.
Pagina: 1