Ik heb het volgende probleem. Onze werkstations zijn aangesloten op een 100Mbit 3COM switch. Nu hebben we alle servers (6 stuks) aangesloten op een Gigabit 3COM switch, en die op 1 van de 2 Gbit poorten van de 100Mbit switch aangesloten. Op die manier kunnen mijn werkstations dus weer bij de servers, en andersom. Verkeer tussen de servers is razendsnel (vergeleken met eerst
). Echter van de servers naar de werkstations is langzamer geworden dan toen de servers ook op de 100Mb switch zaten.
Ik heb e.e.a. getest door grote bestanden in de verschillende configuraties te kopieren. Ik heb het gevoel dat de 100Mb switch de data van de server sneller krijgt dan hij het naar mijn werkstation kan versturen (logisch) en dat hij dat dus niet kan bufferen ofzo, en dus de data opnieuw bij de server moet gaan vragen (ff. in simpele zielen bewoordingen).
Hoe kan ik dit controleren/staven. En hoe kan ik het misschien toch nog iets beter maken?
Ik heb e.e.a. getest door grote bestanden in de verschillende configuraties te kopieren. Ik heb het gevoel dat de 100Mb switch de data van de server sneller krijgt dan hij het naar mijn werkstation kan versturen (logisch) en dat hij dat dus niet kan bufferen ofzo, en dus de data opnieuw bij de server moet gaan vragen (ff. in simpele zielen bewoordingen).
Hoe kan ik dit controleren/staven. En hoe kan ik het misschien toch nog iets beter maken?