Toon posts:

Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ben 2 weken geleden een zoektocht gestart naar een goede betrouwbare laptop voor een bedrag van €600-€800. Had eerst nog de illusie dat ik wel mee zou kunnen gamen, maar dan ben ik grotendeels van afgestapt. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden om mee te Internetten, VPN, Films kijken, MS Office.

Wat moet er absoluut op zitten:
- S-VHS
- VGA out
- Wi-Fi

Grootte van de HD is niet belangrijk want heb een goede externe harde schijf.

Voordat ik er 1 aanschaf wil ik toch nog even de goedkeuring van de experts... ;)

De volgende laptops hebben mijn interesse:

1.
Toshiba Satellite A110-225 (T2050; 512MB; 80GB)
Pluspunten: Intel Core Duo processor 1,6ghz, Prijs
Prijs: €726

2.
Toshiba Satellite A110-178 (Duo-T2050,1Gb,100G)
Pluspunten: Intel Core Duo processor 1,6ghz, 1 GB intern geheugen
Prijs: €790

3.
Toshiba Satellite A100-727 (Duo-T2050, 1Gb, 80Gb)
Pluspunten: Intel Core Duo processor 1,6ghz, 1 GB intern geheugen, ATI Mobility Radeon X1600 128MB VRAM
Prijs: €813

4.
Toshiba Satellite A110-352 (Core 2 Duo T5500; 512MB; 80GB)
Pluspunten: Intel Core 2 Duo processor 1,66ghz
Prijs: €834

Ze hebben allen: Intel 945GM 128MB onboard Videokaart, DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home, S-VHS, Firewire, 3x USB 2.0

5.
Andere mogelijkheden?

Om het aantal keuzemogelijkheden te verkleinen, een aantal vragen:

Ad. laptop 2.
Is het de €64 meer waard voor 512MB extra geheugen? Of volstaat de 512MB en eventueel op een later tijdstip 512MB bijkopen?

Ad. laptop 3.
Is het naif om te denken dat ik met de A100-727 nog wel zou kunnen gamen, aangezien deze een ATI videokaart heeft?

Ad. laptop4.
Ik het het waard om €110 meer uit te geven voor een core 2 duo processor?

Al het geld wat ik overhou, gaat in de spaarpot voor de PS3 :)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen om een keuze te maken!

Jeffrey.

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 22:27
Met S-VHS bedoelde je waarschijnlijk S-Video-out. Maar over je vragen:
Ad. laptop 2.
Is het de €64 meer waard voor 512MB extra geheugen? Of volstaat de 512MB en eventueel op een later tijdstip 512MB bijkopen?

In windows xp en met wat programma's heeft 1GB werkgeheugen haast altijd de voorkeur. 64 euro lijkt me dan een zacht prijsje.

Ad. laptop 3.
Is het naif om te denken dat ik met de A100-727 nog wel zou kunnen gamen, aangezien deze een ATI videokaart heeft?

Ik denk niet dat dat naïef is, het is een fatsoenlijke kaart en in combinatie met een gigabyte werkgeheugen is daar best op te gamen, spellen tot een jaar geleden moeten daar aardig op draaien.

Ad. laptop4.
Ik het het waard om €110 meer uit te geven voor een core 2 duo processor?

Ik denk van niet, tenzij je erg zware applicaties parallel uitvoert. Het lijkt me het niet waard.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:00

Haan

dotnetter

@laptop 2: je krijgt 20GB hardeschijf ruimte + 512MB werkheugen zo te zien? Voor 64 euro zou ik dat doen, aangezien 512MB geheugen momenteel ook 60 euro los kost ongeveer.

@laptop3: die videokaart is nog wel redelijk geschikt om te gamen ja. Hij heeft iig ook 128MB eigen geheugen, dus dat wordt niet van je ram afgesnoept. (je kan waarschijnlijk wel nog 128MB-256MB extra toewijzen als hypermemory, maar dat gaat dus wel van je ram af dan)

@laptop4: het enige grote verschil is eigenlijk dat de Core 2 wel 64bits ondersteunt en de Core 1 niet. Aan jou om uit te maken of je dat erg belangrijk vindt of niet :)

Laptop 3 zou mijn voorkeur hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 29-11-2006 11:13 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-12-2025
De Toshiba A110-225 heb ik aan mijn vriendin cadeau gedaan, goed beestje, hoewel 512mb net aan de krappe kant is (met office, virusscanner etc). Voor het werk dat zij doet (word, email, boekhouden) is deze uitstekend geschikt. Heeft overigens wel zo'n glazend scherm, moet je dus wel tegen kunnen. ( Het is even wennen.)

Zelf heb ik een Compaq nc8430, met een x1600 mobility (256mb) hier kan ik op een redelijk hoge resolutie, met de alle settings op low Battlefield 2142 op spelen met rond de 60fps (heeft 1Gb en een T7200). Gezien het kleinere videogeheugen van de A100-727 zal deze iets minder performen, maar games als WoW en Guildwars zullen er uitstekend op draaien.

Het verschil in prestatie tussen gelijk geklokte Core Duo / Core 2 Duo is ongeveer 10-20% (rekening houden met de hoeveelheid cache op de proc.. De T5500 heeft net als de T2050 2Mb L2 cache, maar heeft een FSB van 667 en de T2050 heeft een FSB van 533... bij geheugen intensieve toepassingen kan dit wel wat schelen (die 20%). Voor de door jou genoemde toepassingen zal het verschil niet echt voelbaar zijn.
Voor een vergelijking van processoren : http://www.intel.com/prod...umber/proc_info_table.pdf

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Sorry maar zo'n topicstart is dus niet de bedoeling :)

welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.