load delen op 2 Hd's, raptor en simpele mass storage

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
He!

ik heb een nieuwe pc die ik straks in elkaar ga zetten.
Daarin zitten 2 Hd's:

• WD HDD Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA /150
• WD HDD Caviar SE16 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Nu vraag ik me af. is het verstandig om alleen windows op die raptor te zetten en hooguit nog een programma of 2 waarvan ik wil dat die snel laden. Of kan ik gewoon alles op die raptor zetten zonder snelheids verlies? (ik heb het dan over mijn games en programma's).

uiteraard is de 320 voor foto's etc.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou zo veel mogenlijk op de raptor zetten, qua applicaties en games etc. Maar ieder zijn situatie is weer een beetje anders dus ik zou sowieso even testen. :) Maak dan geen aparte partities maar zet je windows, pagefile, games en applicaties gewoon bij elkaar. Dan zit de data dicht bij elkaar en hoeft de kop van de HD zo min mogenlijk te "reizen" Wel kun je een 2de pagefile op de caviar zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door maratropa op 29-11-2006 11:11 ]

specs

• Mir
  • Niet online
ik ga xp pro draaien, die kan dus 2 page files aan?
Heb ik nooit geprobeerd, draai al jaren op 1 hd met 2 partities, dus heeft het geen nut naar mijn idee.

ik wil die 320 ook ongepartioneerd laten (althans, niet meer dan 1).

wat is het voordeel van je pagefile verdelen over 2 hd's? Dat 'ie steeds kijkt welke HD het minst druk is?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja windows kiest dan zelf waar er gepaged wordt. Maar dat is meer theorie dan praktijk hoor. Ik neem aan dat je genoeg geheugen hebt en dan er dus practisch niet hard gepaged wordt.

specs

• Mir
  • Niet online
2 gb aan geheugen zit erin. Met een e6600 cpu op een DS4 moederboard.