[FONTS] Arabische teksten

Pagina: 1
Acties:

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 23:44
Hey mensen,

We hebben bij ons bedrijf een klus binnen gekregen die in drie talen uitgewerkt moet worden, namelijk Nederlands, Engels en Arabisch. Alleen weten we zelf niet hoe we het beste arabische teksten kunnen laten weergeven.

Ook na een uurtje gezocht te hebben via google ben ik eigenlijk niks wijzer geworden.

Iemand van jullie die misschien hulp kan bieden op dit gebied?

Grts.

Verwijderd

Ik zou even kijken hoe ze dat hebben opgelost op de volgende pagina, zo te zien is het een kwestie van de juiste karakterset:

charset=windows-1256

www.aljazeera.net (no phun intended!)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou eerder voor Unicode kiezen. Als een charset begint met "windows" klinkt het verdacht windows-only.
Verder gebruik maken van dir="rtl" om leesrichting van rechts naar links te zetten.

Verwijderd

@Plecky... ik zag die charset op de door mij gerefereerde site... zeg verder niet dat dat de enige juiste is.

Verder lijkt die dir="rtl" me wel erg handig :), wel lastig om hier rekening mee te houden in je lay-out btw!

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 23:44
dir="rtl" had ik al netjes in de code staan.

Ik heb nu ook een arabische tekst in mijn test document staan, alleen krijg ik nu vraagtekens te zien, terwijl bijvoorbeeld bij aljazeera ik netjes de arabische tekst te zien krijg. Ik heb ook al de iso-8859-6 charset gebruikt, en de windows-1256. Beiden blijken niet te werken.

Kan dit komen door dat ik de fonts niet er in heb staan? (Zou dan toch ook invloed moeten hebben op de al-jazeera website lijkt me?). Is het misschien ook mogelijk om een font-type in de website te zetten (TTF) en die in te laden?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat zou niks uit moeten maken, want het is een unicode, als je dezelfde font gebruikt om die tekst te tikken en weer te geven, dan begrijp je zelf ook wel dat het niet aan het font ligt. Controleer in welke characterset je het document opslaat en met welk characterset je hem wilt weergeven, als deze 2 niet hetzelfde zijn gaat het niet werken

Verwijderd

Bij die Al Jazeera site gebruiken je wel een speciaal lettertype. kijk anders even in hun stylesheet, geloof dat het iets is van "Arabic Transparant" ofzo.
Pagina: 1