[XP]XP Boot niet: error \windows\system32\config\system

Pagina: 1
Acties:

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 17:12

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Na een 100% schone XP installatie op een Dell Inspiron 8100 met nieuwe (!!) HD krijg ik de foutmeling:

Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Het vreemde aan dit geval is dat XP draait als een zonnetje…totdat ik Windows Updates installeer…na de reboot is het gedaan met heet XP-feest..  en wordt ik na de BIOS verwelkomt met bovenstaande melding.

Ik het de tutorial van Windows Support (repair console: copy bla bla bla) al geprobeerd, maar die werkt niet. Met de HD is niks mis (helaas zou ik bijna zeggen..)

Met de search in GoT kom ik wel op verschillende topics hierover, maar geen van allen met een vergelijkbare probleem omschrijving en in geen van allen staat een oplossing die schijnbaar voor de topicstarter werkt..of deze persoon meldt dat niet….dus heb ik er niet zoveel aan jammer genoeg…

Ik ben niet alleen benieuwd naar de oplossing van dit probleem…maar ook naar de oorzaak...al is het eerste uiteraard van groter belang!

Ik hoop dat iemand wat weet!!

Grtz,

ForrestX

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

ik had EXACT het zelfde probleem bij de buurman vorige week.

schone xp, updates er over heen en tata! register is kapot.
ik heb nu wel xp op andere hard disk gezet, het lijkt nu goed te gaan.

ik heb deze error nog nooit goed opgelost, er is wel de mogelijkheid om
bepaalde files terug te zetten maar dan raak je eigenlijk alle instellingen kwijt en kun je net zo goed formateren.

Coding 4 Fun!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

ForrestX schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:22:
Na een 100% schone XP installatie op een Dell Inspiron 8100 met nieuwe (!!) HD krijg ik de foutmeling:

Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

[knip]
Die file is de HKEY\Local_Machine\ Hive van je registry... Natuurlijk heb je netjes een recovery floppy gemaakt na het voltooien van de installatie, toch??? :P

Dan kun je die file dus gewoon terugzetten via je recovery console ;)

Heb je die disk niet, dan kun je proberen wat hier boven gezegd word, maar zoals gezegd.. Een verse installatie is misschien beter :P Ik heb het vaker gezien en nog nooit fatsoenlijk op kunnen lossen :(

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
LocalJoost schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:35:
[...]

Die file is de HKEY\Local_Machine\ Hive van je registry... Natuurlijk heb je netjes een recovery floppy gemaakt na het voltooien van de installatie, toch??? :P

Dan kun je die file dus gewoon terugzetten via je recovery console ;)

Heb je die disk niet, dan kun je proberen wat hier boven gezegd word, maar zoals gezegd.. Een verse installatie is misschien beter :P Ik heb het vaker gezien en nog nooit fatsoenlijk op kunnen lossen :(
Jaa...uiteraard heb ik direct die disk gemaakt... |:( ughe ughe :$ )

Ik heb geen probleem met het opnieuw installeren van XP...er stond toch nog niks op etc..maar heb geen zin om als een hond mijn eigen staart achterna te rennen :)

Heb geen standaard floppy meer in deze lap top...maar als ik een schone instal doe...auto updates uitzet...HKEY\Local_Machine\ Hive op flop zet...update's doe, reboot en dan op een of andere manier HKEY\Local_Machine\ Hive terug zet zou het moeten lukken?

Moeten jullie me wel ff helpen met het volgende...

mijn dvd rom en floppy gebruiken dezelfde slot in de lap top..het is dus óf dvd óf floppy...recovery console krijg ik na een boot van de Win cd-rom...wat betekent dat ik geen floppy in de lap top kan hebben op dat moment... de dvd rom wisselen met floppy drive in recovery console lijkt me niet kunnen...USB start ie nog niet op op dat moment volgens mij...

Stel je voor dat het allemaal wel lukt...

Waar kan ik het bestand HKEY\Local_Machine\ Hive vinden...en waar moet ik het terug plaatsten??

Hopelijk zijn mijn uitdagingen helder verwoord en kunnen jullie/we er wat mee.. :P

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

ForrestX schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:49:
[...]

Jaa...uiteraard heb ik direct die disk gemaakt... |:( ughe ughe :$ )

Ik heb geen probleem met het opnieuw installeren van XP...er stond toch nog niks op etc..maar heb geen zin om als een hond mijn eigen staart achterna te rennen :)

Heb geen standaard floppy meer in deze lap top...maar als ik een schone instal doe...auto updates uitzet...HKEY\Local_Machine\ Hive op flop zet...update's doe, reboot en dan op een of andere manier HKEY\Local_Machine\ Hive terug zet zou het moeten lukken?
Nou je moet via systeem eigenschappen of zo (weet niet de precies locatie) een rescue disk (of zoiets dergelijks) kunnen maken...

Ik doe dat uiteraard altijd (NOT!) dus ik weet ook niet precies wat en waar.. ff zoeken op google naarCreate windows xp Rescue disk moet vast wel wat op leveren :)

Ik weet ook niet zeker of deze disk bootable is, anders booten van cd, en repair kiezen, dan kun je die disk er in stoppen en aangeven daar de files vandaan te halen.. :)

Zoals gezegd, ik doe dat ook nooit, ik neem de moeite niet eens en doe gewoon een reinstall :P
Moeten jullie me wel ff helpen met het volgende...

mijn dvd rom en floppy gebruiken dezelfde slot in de lap top..het is dus óf dvd óf floppy...recovery console krijg ik na een boot van de Win cd-rom...wat betekent dat ik geen floppy in de lap top kan hebben op dat moment... de dvd rom wisselen met floppy drive in recovery console lijkt me niet kunnen...USB start ie nog niet op op dat moment volgens mij...

Stel je voor dat het allemaal wel lukt...
Geen idee of je dat gaat lukken :P
Waar kan ik het bestand HKEY\Local_Machine\ Hive vinden...en waar moet ik het terug plaatsten??
Dat is dus het bestand C:\windows\system32\config\system (geen extensie) En moet uiteraard op dezelfde plek weer terug :)

Volg anders dit KB artikel..

Niet zeker of je die al had :)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
LocalJoost schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:02:
[...]

Nou je moet via systeem eigenschappen of zo (weet niet de precies locatie) een rescue disk (of zoiets dergelijks) kunnen maken...

Ik doe dat uiteraard altijd (NOT!) dus ik weet ook niet precies wat en waar.. ff zoeken op google naarCreate windows xp Rescue disk moet vast wel wat op leveren :)

Ik weet ook niet zeker of deze disk bootable is, anders booten van cd, en repair kiezen, dan kun je die disk er in stoppen en aangeven daar de files vandaan te halen.. :)

Zoals gezegd, ik doe dat ook nooit, ik neem de moeite niet eens en doe gewoon een reinstall :P

[...]

Geen idee of je dat gaat lukken :P

[...]

Dat is dus het bestand C:\windows\system32\config\system (geen extensie) En moet uiteraard op dezelfde plek weer terug :)

Volg anders dit KB artikel..

Niet zeker of je die al had :)
de methode van Microsoft heb ik al geprobeerd zonder succes..:( is jouw eerste methode anders dan de Win methode?

reinstall heeft geen zin, want bij de eerste beste Win Update gaat het weer mis...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nieuwe hdd aye... was de vorige defect of was dat een aanname? anders zou ik eens even memtest en wat andere diagnostische tools gaan raadplegen of er niet gewoon iets stuk is qua hardware :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:18:
Nieuwe hdd aye... was de vorige defect of was dat een aanname? anders zou ik eens even memtest en wat andere diagnostische tools gaan raadplegen of er niet gewoon iets stuk is qua hardware :)
done...memtest al veel eerder geprobeerd..niks aan de hand..

Heb zojuist wederom XP geinstalleerde..nog geen updates gedaan en de zaak draait als een trein!!

ben benieuwd wat er gebeurd als ik Office installeer...

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
Office XP draait als een trein...

nog geen up dates geinstalleerd...
Pagina: 1