Toon posts:

[XP] PC gaat spontaan in Power saving mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de situatie schetsen.
Er is geen pijl op te trekken maar mijn pc schiet vaak in de power saving mode..
Soms al bij het opstarten net voor het inloggen als je wel al de GUI van XP ziet.. En soms gewoon als je al een tijdje zit te werken. Het gebeurd niet iedere dag..
Vaak zie je het aankomen.. je krijgt licht blauwe blokken op je scherm en dan springt de pc op zwart en krijg je de melding op je scherm power saving mode.
Ik heb alle power options disabled en XP is al opnieuw geinstalleerd.
Vermoedelijk ligt het aan de hardware. Mijn memory is gechecked..

Het betreft een MSI K8N Platinum mobo met 350Watt voeding en een AMD 3500 Venice CPU.
Er hangen 3 HD's...
Zou de voeding te licht zijn of heeft iemand anders een idee?

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Van welk merk is de voeding, en wat voor videokaart zit erin? Als het een FSPgroup voeding is, zal hij het nog net trekken, maar een goedkoop merk zal niet genoeg stroom leveren.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Topicstarter
voeding weet ik zo even 1 2 3 niet uit mijn hoofd. Zat standaard in een Aopen kast.
Video kaart is een Asus EN6600 Silencer 256MB.

Zou goed de voeding kunnen zijn dus? Ook als de problemen zich heel willekeurig voor doen?
Soms gewoon aantal dagen niet?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Moortn schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:07:
Als het een FSPgroup voeding is, zal hij het nog net trekken
Waar slaat dat nou weer op :?
Alsof alleen FSP Group goed is |:( (Sweex voedinkjes kunnen het ook goed doen O-))

Ooit wel is van Tagan, Antec, Enermax, Coolermaster, Zalman etc gehoord? Die zijn net zo goed als FSP Group's dus dat wat jij zei slaat nergens op. En dat systeem kan voor zover ik tot nu toe weet hoe het in elkaar zit zelfs met minder dan een 300watt voeding werken.

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 29-11-2006 19:05 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Het zou het in principe gewoon moeten doen lijkt me, 350 watt is zeker voldoende om het fatsoenlijk op te kunnen draaien, misschien wordt de voeding niet goed gekoeld, en dat als je hem soms te lang aan heb hij doormiddel van beveiligingen in de voeding zelf uit gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reply. Was aantal dagen offline.
Het wil ook wel gebeuren als ik de pc net op start.
Temps van Mobo en CPU liggen rond de 35C..

Verwijderd

ik had x850xtpe e6600 ds4 gigabyte 2gb ram 3 hdd's alles zwaar overklokt op een cheapass 350 hangen..en de berekening op voedings calculator zei ook dat ik aan 270 watt voldoende had..dus voeding zal prima zijn.

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 14:38
heb het zelf ook eens gehad.
bleek slechte condensator te zijn op Mobo wil soms nog is voorkomen.

mvg

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Topicstarter
@amdboy1983.. door wie werd dat geconstateerd dan? Fabrikant? Of is dat zelf te checken?

Verwijderd

Kun je zelf controleren, doe je kast open en kijk op je moederbord. Daar zitten cilindervormige dinge op die noemen ze elcos ofwel condensators. Als hiervan de bovenkant bol staat en of er komt spul uit. Het kan ook dat ze aan de onderkant bolstaan. Dan staan ze meestal helemaal scheef.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:35:
ik had x850xtpe e6600 ds4 gigabyte 2gb ram 3 hdd's alles zwaar overklokt op een cheapass 350 hangen..en de berekening op voedings calculator zei ook dat ik aan 270 watt voldoende had..dus voeding zal prima zijn.
Mijn HTPCsyteem (P4 2,8GHz, 2GB ram, 2x 160GB hdd) had anders weinig zin icm een QTEC 400watt voeding, nu met SilverStone 300watt passief gekoelde voeding geen problemen.

Ik ben echt benieuwd welk merk voeding het is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Aopen voeding AO350 12AHNF

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

heb je usb apparaten aangesloten ?
ik heb al veel gehoord dat bij sommige apparaten het staat aangevinkt dat het de pc mag uitschakelen om energie te besparen.
Ik heb al gehoord van alcatel modems die stroom vreten en als dit rechtstreeks stroom is uit het mobo dan kan het zijn dat de pc spontaan uitschakelt of op standby gaat.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad PM1.. Ik had een usb toetsenbord usb muis + camera op cradle aangesloten.
Heb die camera er af gehaald en nu gaat het al een dag of 3 goed.. MIsschien dat dat het was..

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:27:
ja inderdaad PM1.. Ik had een usb toetsenbord usb muis + camera op cradle aangesloten.
Heb die camera er af gehaald en nu gaat het al een dag of 3 goed.. MIsschien dat dat het was..
je kan het uitschakelen zodat hij het niet meer doet ik zal het eens opzoeken ik dacht dat ik het gelezen had in een clickx magazine :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
helaas is het probleem niet verholpen met het afkoppelen van USB apparatuur.
Nog steeds krijg ik zo nu en dan rond de mouse pointer een blauw vierkant de pc "bevriest" dan en slaat dan in power saving mode. Enige manier om Windows weer op te starten is de power van de pc halen. iemand een idee?
Pagina: 1