Toon posts:

media players codec gekloot

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje een kiss 1500. leuk apparaat met netwerk waarmee ik vanaf me server al me muziek en m'n divx en xvid films in de huiskamer kan luisteren. Punt is dat dit ding niet alle codecs ondersteunt, vooral films met bijvoorbeeld Qpel zijn problematisch.

Ik bedenk me nu iets wat misschien heel stom klinkt, maar waarom zou je die content niet uncompressed over het netwerk sturen. Je hebt er alleen wel gigabit voor nodig maar dat is tegenwoordig nou ook niet zo duur meer. het decoden doe je op de server met alle nodige codecs ervoor en het media player apparaat hoeft verder niets dan het naar je beeldscherm te sturen. dat maakt de de media player een stuk goedkoper zodat je met de rest van je geld dan kunt upgraden naar gb.

misschien is dit wel een leuke voor de knappe koppen bij philips om te maken. een netwerk kaart met hardware mpeg2 encoder erop, die chips zijn volgens mij tegenwoordig niet zo duur meer. heb je niet eens gb netwerk nodig.

volgens klinkt dit niet erg bezopen.....of wel soms?

Verwijderd

Je kan ook gewoon een computer kopen en er Media Center op zetten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoek de specs uit voor een systeem wat DivX 6.x goed/vlekkeloos kan decoden, vermenigvuldig dat systeem met een factor 2 en klaar. Qpel is wel zwaar maar niet zo zwaar dat je er geen systeem voor kan bouwen wat het uncompressed kan wegsturen.

Verder is Gb niet nodig; denk ik... HD-DVD doet maximaal 36Mbps en dat kan dus met gemak over Cat5-kabels.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 17:14
Je kan de films natuurlijk ook gewoon huren en bekijken op een dvd speler ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hellsystem op 29-11-2006 03:01 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 02:56:
Zoek de specs uit voor een systeem wat DivX 6.x goed/vlekkeloos kan decoden, vermenigvuldig dat systeem met een factor 2 en klaar. Qpel is wel zwaar maar niet zo zwaar dat je er geen systeem voor kan bouwen wat het uncompressed kan wegsturen.

Verder is Gb niet nodig; denk ik... HD-DVD doet maximaal 36Mbps en dat kan dus met gemak over Cat5-kabels.
Die 36Mbps is compressed...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Daarom heb ik ook alleen maar mediacenters staan... Zat te denken aan een kiss maar zat met de toekomst....

Ik vraag me alleen af wat je nu precies wilt weten....

Carpe Diem

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 17:14
wil jij weten of het mogelijk is om codecs te update'en , of codecs toe te voegen.

dat lijkt mij het meest logische uit jou vraag

Verwijderd

Ik weet bijna wel zeker dat je met VLC kan streamen naar dat ding (door te transcoden)

zal toch wel een mouw aan te passen zijn?

99% zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 04:07 ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 13:38
Ik moet de eerste divx film met qpel nog tegen komen . Wat wel een probleem is met die kiss players is dat ze bij bepaalde divx headers vastlopen. Ten onrechte wordt er dan aangenomen dat het komt door de zogenaamde packet bitstream maar het is dus de divxheader die verkeerd wordt gelezen.
Als je die header aanpast met bijv. mpeg4modifier naar DivX999b000p gaat het wel goed.
Om alles te kunnen afspelen kan je ezlink gebruiken die heeft de mogelijkheid om alles met dezelfde codec naar je kiss te sturen en de laatste versie (beta rc5) zorgt dat je bovenstaand probleem niet meer hebt en heeft nog een heleboel andere leuke functies (zoals streamen).
Enige nadeel is is dat ezlinkng geld kost na 30 dagen. http://www.ezlinkng.com/

[ Voor 5% gewijzigd door luckyjan op 29-11-2006 08:13 ]

Pagina: 1