Toon posts:

data komt niet over "test.php?melding=hallo"

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Heb in test.php het volgende staan
PHP:
1
2
3
4

<?php
echo $melding;
?>

Als ik nu in webbrowser "test.php?melding=hallo" krijg ik niks te zien.

Kan hier zijn dat dit door de webserver tegengehouden wordt? of doe ik iets verkeerd....

Verwijderd

Het moet ook zijn:
PHP:
1
2
3
<?php
echo $_GET['melding'];
?>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 02:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank,

schaam,schaam

Verwijderd

In plaats van die jongen vis te geven, kan je hem beter leren vissen ;).

Dit komt omdat in de geschiedenis van PHP 'globals' standaard aan stonden (variabelen zoals POST en GET die automatisch aangemaakt en ingevuld worden).
Aangezien dit soms ongewenste complicaties, en zelfs veiligheidsrisico's op kan leveren (wat als jij een $sql = "..."; hebt, en een grapjurk vult pagina.php?sql='DROP database' in ;) ) is dit in de modernere versies (vanaf 4.2.0) uitgezet.

Daarom kan je nu alleen nog maar die variabelen aanspreken met de bijbehorende arrays, $_GET[] en $_POST[] o.a.
Of globals moeten handmatig zijn aangezet, maar dat kom je bijna nooit meer tegen.

Hierover kan je natuurlijk altijd meer lezen door op google of php.net te zoeken naar globals. Zie bijvoorbeeld deze pagina.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 02:33 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Wat hij zegt.

Verder is dit topic natuurlijk beneden alle maat. Het minste wat je had kunnen doen is de Programming Beleid Quickstart doorlezen. Dan had je topic een degelijke titel gehad en nog enige kans van "overleven" hier in PRG.

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 29-11-2006 02:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.