Op tweakers von dik al een paar linkjes, die me iets meer vertelden over de werking van de PHP headers.
Echter als ik deze adviezen opvolg, wordt mijn probleem niet verholpen.
Ik zit met het volgende, ik gebruik onderstaande mail headers. Als ik een mail stuur naar webmaster@domein.nl komt hij aan. (via outlook en via php script)
Stuur ik een mail naar bestaatniet@domein.nl dan krijg ik via outlook een bounce mailtje dat ie niet bestaat. Via het php script krijg ik echter _geen_ bounce mail terug.
Weet iemand wat er fout gaat?
Het mailen werkt met deze headers verder prima.
Weet iemand hoe ik het zover krijg dat ik wel een bounce mail krijg, in andere topics staat dat je return path moet gebruiken, die zit er in, maar er komt geen bounce mail aan. Op de knop reply drukken in outlook geeft wel een net bericht terug.
Echter als ik deze adviezen opvolg, wordt mijn probleem niet verholpen.
Ik zit met het volgende, ik gebruik onderstaande mail headers. Als ik een mail stuur naar webmaster@domein.nl komt hij aan. (via outlook en via php script)
Stuur ik een mail naar bestaatniet@domein.nl dan krijg ik via outlook een bounce mailtje dat ie niet bestaat. Via het php script krijg ik echter _geen_ bounce mail terug.
Weet iemand wat er fout gaat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $mailheader = "From: Domein <webmaster@domein.nl>\n"; $mailheader .= "Reply-To: <webmaster@domein.nl>\n"; $mailheader .= "X-Sender: domein <webmaster@domein.nl>\n"; $mailheader .= "X-Mailer: PHP\n"; $mailheader .= "Return-Path: <webmaster@domein.nl>\n"; $mailheader .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; $mailheader .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; mail ('bestaatniet@domein.nl', 'test onderwerp','test bericht',$mailheader); |
Het mailen werkt met deze headers verder prima.
Weet iemand hoe ik het zover krijg dat ik wel een bounce mail krijg, in andere topics staat dat je return path moet gebruiken, die zit er in, maar er komt geen bounce mail aan. Op de knop reply drukken in outlook geeft wel een net bericht terug.
Can`t live without the mods