Toon posts:

wlan propleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloze router van linksys. Nu had ik alles ingesteld en beveiligd mede volgens de tutorial op de volgende site http://www.tekstenuitleg....loos_netwerk_beveiligen/7 bij stap 7 ging het mis.
Toen ik mijn SSID broadcast uitzette werkte mijn draadloos netwerk niet meer, mijn SSID staat dus ook niet mer in mijn lijst en ik kan niet meer in mijn router komen.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja, heel makkelijk pak een pen of een paperclip en kijk achter op je modem naar de reset knop. Druk hier dan ongeveer voor een 20 sec de paperclip erin en voila gereset. Dan kun je weer overnieuw beginnen

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:11

CaDje

Framedrops for life

heeft zo'n router niet een reset knop, of een LAN verbinding ?

Dus resetten naar fabrieksinstellingen of conecten via een netwerkkabel.

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 12:08
Ik heb een tijdje terug zelf ook een draadloos netwerkt aangelegd;)

Je moet je SSID even opschrijven + Je key ;) (als je die nog weet..anders even resetten)

Daarna SSID weer uitzette 8) ...

en dan even bij windows draadloos netwerk ... een netwerk toevoegen ;) volg de stappen ...

als je dit gedaan heb dan komt ie vanzelf in de lijst ...... :+ >:)

Zo is je netwerk dus ontzichtbaar voor andere mensen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Hellsystem op 29-11-2006 00:39 ]

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb daar ook wel eens mee gespeeld, maar het is zo onhandig om die SSID uit te zetten, beveilig gewoon je Linksys met WPA en stel eventueel toegang op MAC adres niveau in, is meer dan genoeg

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
SSID uit zetten heeft ook weinig nut. Elke Wlan scanner (behalve windows) vind ook gewoon hidden SSID's... Kijk maar eens naar Netstumbler.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Even bedraad je instellingen aanpassen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Idd, mensen die je WLAN willen kraken doen dit toch wel met een Linux installatie en die tools die je daarbij hebt (kismet bijv) hebben allemaal geen problemen met onzichtbare SSID's. Alleen Windows bakken hebben er moeite mee, gewoon aanzetten dus met WPA en klaar.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
zelfs na een reset blijft de ssid onzichtbaar

Verwijderd

Dan is hij waarschijnlijk niet goed ge-reset :)

Als hij ge-reset zou zijn, dan zou terug zijn naar de fabrieksinstellingen en naar mijn weten staat de SSID dan wel gewoon als zichtbaar ingestelt...

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is gelukt en het werkt nu.
Hartelijk dank voor jullie help.
Pagina: 1