Toon posts:

Wie kan mij helpen om een bestand van linux op een usbstick?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen om een databestand op een linux pc, naar eeniomega 512mb usb stick te kopieren?

bijvoorbaat dank,

Elmer Warning

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Lees Het algemeen beleid #voorgot eens, en help ons aan wat achtergrond. Dit is zo weinig info, hier kan niemand iets zinnigs op zeggen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

maak een directory: mkdir /mnt/usb
mount de usb-schijf naar die dir: mount /mnt/sda1 /mnt/usb
kopieer naar die dir

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

elmer: welkom op GoT.
Zou je in het vervolg een wat uitgebreidere topicstart willen maken, graag met zoveel mogelijk informatie over je probleem. En vermeld ook wat je zelf al geprobeerd hebt.

Verder hoort dit topic niet in Overige Hardware, maar in Opslagmedia & IO Controllers.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:15

Cyphax

Moderator LNX
Om welke distro gaat het? Een Ubuntu mount bijvoorbeeld weer zelf USB-sticks. Wel in /media ergens.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
okee, eest even mijn verontschulidiging ik ben nieuw op dit forum en een complete leek, hufkes, oscar, cuphax, burne al vast bedankt,

ik zal me nader verklaren:

ik ben van beroep tandtechnicus,
Sinds korte tijd zijn er flinke veranderingen binnen het vervaardigen van kroon en brugwerk. Wij vervaardigen nu onze onderstructuren aan de hand van een cad/cam formule.
Nu ben ik in het bezit van een cad pc die onder linux draait, ik ben vereweg vreemd van dit besturings systeem en ben bekender met xp.
Gezien dat deze pc klaar is gestoomd door een leverancier, heeft dit voor mijn gevoel beperkingen.

Een korte uitleg van de procedure:
- ik scan modellen van patient
- ik design een op maat gemaakte restauratie(basis)
- ik laadt deze gegevens in op een cam pc
- ik hang deze gegevens in een cnc freesbank en deze worden gefreesd.
- klaar is de basis

Nu wil ik graag de bestanden van de linux pc (cad pc) opslaan op een memory stick, ik heb een iomega memorystick 512mb. En vroeg me dus af hoe ik deze bestanden kan opslaan.
Als ik ook maar iets doe dan weet ik niet eens wat ik doe krijg meldingengen over KDE en KERNEL, en echt het zegt me daadwerkelijk niks.

Wellicht zijn hier hele slimme mensen die veel verstand hebben van linux en windows xp, en misschien nog van cadcam. Ik vraag me ook af of er mensen zijn die mij willen helpen en daar mag(moet) wat tegenover staan vindt ik!

Hoop jullie zo voldoende geinformeerd te hebben,

vriendelijke groet,

Elmer Warning (zuidholland, Rotterdam)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 01-12-2006 21:23 . Reden: emailadres weggeknipt, niet meer publiek copypasten ivm evt spambots ;) ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:10
Dat emailadres lijkt me overbodig, dit soort problemen worden doorgaans gewoon hier opgelost en niet via mail, op die manier hebben anderen er nog iets aan. :)

Heb je de reacties hierboven (behalve de eerste vraag om wat achtergrond) gelezen? Heb je er al iets aan gehad?

Achtergrond als welke linuxdistributie je draait is trouwens een stuk nuttiger als achtergrond over je werk en het soort bestanden waarmee je werkt. ;) Achterhalen welke distributie je draait kan o.a. door op in je console 'uname -a' in te typen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En die console krijg je door in KDE op het volgende logo-tje te klikken:

Afbeeldingslocatie: http://www.shlomifish.org/lecture/W2L/Blitz/slides/console/konsole.png

(Geen idee of dat schelpje erbij hoort, maar daar moet 't op lijken zeg maar :+)

En dat 'uname -a' moet je intikken zonder de ' ' er omheen :+

Check anders het volgende ook eventjes van de KDE-site: Chapter 8. Multimedia With KDE - Removable Disks

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 01-12-2006 21:21 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een bestand != hardware :) En jouw USB stick werkt ook prima denk ik?

Opslagmedia & I/O Controllers » Non-Windows Operating Systems dus.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik vraag me af of je niet een schermpje krijgt als je de usb stick erin steekt als het besturingssysteem draait. Hier krijg ik gewoon een programma genaamd Konqueror dat werkt als een gewone verkenner op het moment dat ik een usb stick in mijn pc stop.

Zoniet, volg dan even de uitleg van Osiris.
Post hier ook even je vorderingen, anders is het topic erg nutteloos.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Oke, we hebben nog wat meer info nodig.

Open eens een terminal.

Typ dan inderdaad eens

uname -a

Steek de USB stick erin en typ dan

dmesg

In de laatste +- 20 regels staat dan wat interessante info. Geen idee of je daar internet hebt, maar het zou het makkelijkst zijn als je de output even hier kunt posten. Probeer eerst inderdaad eens de suggestie van hufkes in "Wie kan mij helpen om een bestand van li..."

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1