Laptop tas met rugrits

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 12:54
Ik heb pas een laptop gekocht en ben dringend voor de feestdagen op zoek naar een laptop tas. Jammer genoeg stel ik altijd veel eisen, en zo ook bij de keuze voor mijn laptop tas.
Aangezien ik al een week aan het rondkijken en uitzoeken ben welke tas aan mijn voorwaardes voldoet, vraag ik toch even jullie hulp.

Ik heb de volgende eisen:
-Rugrits zoals het topictitel al doet vermoeden.
-Uiteraard een rugzak, aangezien een rugrits anders moeilijk gaat :9
-Prijs liefst rond de 50~80 euro.

Zelf ben ik 1 exemplaar tegen gekomen die aan deze eisen, op de prijs na, voldoet.
-Crumpler Sheep Scarer - Black/Silver

Mijn vraag aan jullie:
Weten jullie misschien een tas die aan mijn eisen voldoen, aangezien ik met google niet echt verder kom.
Mocht er op de Crumpler na geen tas met rugrits bestaan, weten jullie dan misschien een ander mooi systeem wat echt veilig is (anti diefstal), en welke in rugzak vorm beschikbaar is?

Mocht ik niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag van jullie.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 20:03
Ik begrijp niet goed wat je met een rugrits wilt bereiken. Mijn laptoprugzak heeft een gewone rits, eventueel afsluitbaar met een hangslotje. de laptop zit daarin in een sleeve met een stevige band met klittenbandsluitig er omheen.

Ongemerkt de laptop van je rug pikken is daar echt niet bij, en als ze hem echt willen hebben dan maakt het niet uit hoe je beveiligd bent, dan nemen ze hem desnoods met geweld mee.

Je kunt beter zorgen dat je een tas hebt die niet gelijk opvalt als laptop tas.

[ Voor 9% gewijzigd door Pino op 29-11-2006 00:35 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Uhu, koop gewoon een leuke rugzak die jij mooi vind. En koop een goede sleeve. Zo heb je een rugzak die je leuk vindt, een goed beschermde laptop EN kan je veilig de straat op.

Doe ik zelf ook. Heb een laptop-sleeve uit een goedkope laptoptas gehaald (10 euro ofzo in de supermarkt), is echt goed dik en stevig, en deze gezet in mijn goede rugzak (kan tegen regen etc).

Verwijderd

0X55AA schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:32:
Uhu, koop gewoon een leuke rugzak die jij mooi vind. En koop een goede sleeve. Zo heb je een rugzak die je leuk vindt, een goed beschermde laptop EN kan je veilig de straat op.

Doe ik zelf ook. Heb een laptop-sleeve uit een goedkope laptoptas gehaald (10 euro ofzo in de supermarkt), is echt goed dik en stevig, en deze gezet in mijn goede rugzak (kan tegen regen etc).
Yeh, dat heb ik ook, en bevalt al 4 jaar prima, niemand verzint dan dat je een laptop mee hebt. Vriend van me had altijd laptoptas en rugzak bij zich, 3 keer raden waar die de laptop in had... ;-)

• Moffin
Misschien is het wel het idee dat ik heb, als ik op het station in de drukte sta, dat ze me laptop tas open kunnen maken en de laptop meenemen.
Als je een laptop in een gewone rugzak doet, drukken dan eventuele boeken niet te hard tegen het scherm aan, zodat me toetsen in het beeldscherm komen te staan?
Een sleeve is namelijk hoofdzakelijke lijk van "schuim" waardoor het niet echt de stevigheid heeft, of zit ik er naast?

Verwijderd

Targus heeft ook een kleine laptoptas die van hard plastic is, die zou je dan in een rugtas kunnen doen, weet even niet hoe die heet maar staat wel op hun site

edit: het is de targus fusion, http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TBT012EU

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 11:10 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb zelf altijd een stukje zachte stof over de toetsen liggen om m'n scherm te beschermen tegen de toetsen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-12 07:50
Ik heb een stammer model van eastpak, ten eerste omdat een schoudertas mij helemaal niet bevalt en ten tweede omdat een rugtas toch iets minder opvalt als een standaard laptop tas.

Er zit tegen je rug een groot vak in voor je laptop (met bescherming) en daarvoor nog een vak voor je boeken, als je weinig spullen mee hebt kan je dat vak ook inklappen om de tas kleiner te maken.
Gebruik hem nu een jaar en hij bevalt me erg goed.

Zit wel iets boven je budget, maar een eastpak staat natuurlijk wel garant voor kwaliteit.

edit, zie nu dat ik niet goed gelezen heb, dit model heeft geen rugrits, desalnietemin een erg fijne rugtas.

[ Voor 9% gewijzigd door victenn op 29-11-2006 11:15 ]

Last FM

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Ik heb er zelf één van Eastpak en eentje van Jansport, bij beiden is het niet te zien dat het om laptoprugzak gaat. Aparte vakken voor laptop en eventuele andere zut zijn wat mij betreft essentieel en die hebben beiden goed voor elkaar :)
Er zijn er zat te vinden, als je perse een rits aan de rugkant wilt hebben dan kom je al snel bij Crumpler uit en dat kost je meer geld

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12 19:55
Turkish; zou je willen delen welke specifieke tassen jij gebruikt?
Ik gebruik nu een Targus tas, maar eigenlijk is die mij iets te groot(groot genoeg voor een 17"notebook).
Ik ben dus ook aan het zoeken naar een andere tas :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Ik heb een Eastpak Sounbite en een Jansport van al 5 jaar oud waarvan ik het type niet uit mijn hoofd weet. Ik heb bij de Eastpak de bewuste keuze gemaakt om een compacte 15" tas te nemen en niet een huge ass 17" ;)

Wat misschien een idee voor iedereen is, ik heb mijn tas bij een tassenzaak in Rotterdam (GoTo op het stadhuisplein) gehaald waar ze meerdere tassen op voorraad hebben en je dus een goede afweging kan maken :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• EnsconcE
  • Laatst online: 21-12 20:04
Ik maak gebruik van de voorganger van deze
[dood]
koste me in die tijd €50 en het is een goed tas. Alleen door mijn eigen schuld is hij stuk gegaan. De laptop zit in het grote vak, met een "kleine" vak voor de laptop. Als het goed is passen ook 17".
Owja, levenslange garantie op de rits.

Oeps, dode link
Het is de Samsonite 225 Series Out-Liners Rafter

Fatsoenlijke link:
http://www.bagagespeciali...%20%253A%20rugzak?id=3482

[ Voor 36% gewijzigd door EnsconcE op 29-11-2006 12:56 ]

• Eddos
Turkish schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:57:
Ik heb een Eastpak Sounbite en een Jansport van al 5 jaar oud waarvan ik het type niet uit mijn hoofd weet. Ik heb bij de Eastpak de bewuste keuze gemaakt om een compacte 15" tas te nemen en niet een huge ass 17" ;)

Wat misschien een idee voor iedereen is, ik heb mijn tas bij een tassenzaak in Rotterdam (GoTo op het stadhuisplein) gehaald waar ze meerdere tassen op voorraad hebben en je dus een goede afweging kan maken :)
Hm, Rotterdam is niet direct naast de deur(woon in Groningen) maar met OV kun je uiteraard overal komen.
Mischien eens een dagje voor uit trekken :)
Ze hebben zeker geen demo-laptops om mee te testen?:P

• Moffin
Denk toch maar eens naar rotterdam gaan om te kijken. Hebben ze daar veel verschillende merken in die winkel? (crumpler - eastpak etc)

[ Voor 10% gewijzigd door Moffin op 29-11-2006 22:42 ]

Verwijderd

Eddos schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:17:
[...]

Hm, Rotterdam is niet direct naast de deur(woon in Groningen) maar met OV kun je uiteraard overal komen.
Mischien eens een dagje voor uit trekken :)
Ze hebben zeker geen demo-laptops om mee te testen?:P
Eastpak kun je overal krijgen en in Groningen wordt Crumpler ook wel verkocht (met ritsen die niet open zijn te maken als ie op je rug zit).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Toen ik aan het shoppen was voor een laptoprugzak ook de crumplers bekeken maar ik vond het maar irritant. Ik koop speciaal een rugzak om m'n laptop makkelijk en snel in en uit te halen dus zo'n crumpler vond ik gewoon niet handig. Overigens denk ik dat het wel meevalt met hoe snel mensen zonder dat je het doorhebt een rits open maken en je laptop eruit vissen :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Eddos
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:46:
[...]

Eastpak kun je overal krijgen en in Groningen wordt Crumpler ook wel verkocht (met ritsen die niet open zijn te maken als ie op je rug zit).
Dat weet ik, maar ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar een dergelijke winkel in de buurt van Groningen. Weet je toevallig een winkel in Groningen die hoofdzakelijk tassen verkoopt?Net zoiets als GoTo zeg maar?:)

• EnsconcE
  • Laatst online: 21-12 20:04
Eddos schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:05:
[...]

Dat weet ik, maar ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar een dergelijke winkel in de buurt van Groningen. Weet je toevallig een winkel in Groningen die hoofdzakelijk tassen verkoopt?Net zoiets als GoTo zeg maar?:)
In de oude ebbinge zit er geloof 1 en in de buurt van de poelestraat.
Pagina: 1