Hersenvliesontsteking: ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een hele goeie vriend van mijn vriendin is overleden aan hersenvliesontsteking(meningitis), of meer aan de bloedvergiftiging van die bacterieen. Hij was maar 19... Het lijkt op zware griep en dan inneens...
Zijn hier mensen die meningitis gehad hebben, of iemand dichtbij jullie? En het lijkt veel meer voor te komen in het zuiden en oosten? (dit was in limburg)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

Jag

Ik ken één iemand die het heeft gehad, is net aan de dood ontsnapt. En ik en LD hadden iemand in de klas zitten waarvan het broertje (dat ook bij ons op school zat) een hersenvliesontsteking had, ook overleefd. Maar ik heb het niet van dichtbij meegemaakt, wel tragisch om zo jong al dood te gaan.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 15:35

faraway

Dank U...

Mijn broertje heeft het als baby gehad, maar gelukkig heeft hij het overleeft al scheelde dat bitter weinig.
We waren indertijd met de hele familie op een camping. Mijn broertje kreeg plotseling hoge koorts dus een arts erbij gehaald. Diagnose: behoorlijke griep, gaat wel weer over. Het ging dus niet over en hij werd zieker en zieker, dus weer de arts gebeld maar deze hield het weer bij een griep. Een dag later besloot mijn moeder om de arts toch weer erbij te halen maar deze was juist op vakantie gegaan, dus kwam een vervanger.
Achteraf heeft dit waarschijnlijk zijn leven gered, deze arts stelde wèl vast dat het om hersenvliesonsteking ging en dat mijn broertje al bijna in een coma was beland. Een dag langer zou hij niet hebben overleefd.
Hij heeft nog een paar kritieke weken doorgemaakt maar is er gelukkig zonder blijvende schade bovenopgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17678

Mijn neefje is vorige week opgenomen in het ziekenhuis met hersenvlies ontsteking. Gelukkig waren ze er optijd bij. Hij had net als een vriend van je vriendin bloedvergiftiging door die bacterien.

Echter door die bloedvergiftiging kreeg hij allemaal plekjes over zijn hele lichaam waardoor de dokter het niet vertrouwde. Dat heeft zijn leven gered want elk kwartier telt op zo'n moment.

Ik kom uit Noord-Holland maar in dat ziekenhuis schijnen ze ook in verhouding veel patienten met hersenvlies ontsteking te krijgen. Misschien toch afhankelijk van bepaalde omstandigheden of gewoontes.

Wens je vriendin in ieder geval veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-05 13:42
Mijn vader heeft het zo'n 5,5 jaar geleden gehad, hij is een paar dagen helemaal van de wereld geweest, maar hij is er goed uitgekomen (gelukkig).
Is waarschijnlijk gekomen door een of andere bacterie in Indonesië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9982

Mijn zus heeft het ook gehad. Ze ging er zelfs bijna dood aan. Gelukkig dat de artsen nog net op tijd waren. Ze heeft er gelukkig ook niet echt wat aan over gehouden. alleen dingen als koffie, chocolade en te veel kaas leveren hoofdpijn op. Daarnaast is ze snel vatbaar voor ziektes en redelijk snel moe.
Pagina: 1