Ok, laat ik eens beginnen deze rare
topictitel uit te leggen:
M'n broertje heeft een nieuwe PC, specs:
AMD A64 3500+ @ stock, socket AM2
Elitegroup C51GM-M (nForce 430 + GeForce 6100 chipset)
512 MB DDR2-PC4300
Maxtor IDE HDD
Zijn computer freezet of reboot nogal vaak tijdens 3D gamen.
Eerst dachten we dat het aan de onboard VGA lag (waarom, vraag niet; we dachten het
)
7800GT van zn broer erin gedrukt, framerate ging wel lekker omhoog, maar nog steeds freezes en reboots. Maar het duurde wel iets langer voordat deze freezes kwamen.
Chipset drivers geinstalleerd, AMD CPU drivers geinstalleerd, DX bijgewerkt naar 9.0c, GeForce drivers geinstalleerd. Windows XP Professional als OS. Schone installaties, PC zit niet op het internet dus spyware of virussen zijn uitgesloten
. Windows staat er 2 uur op en alleen vertrouwde DVD's hebben de pc gezien.
Tijden het COD2 gamen krijgen we dus rare disco effecten:

Wat ik ervan denk zelf:
Textures worden in de war geschopt, geheugen dus brak.
Ook zou het verklaren waarom het langer duurt dat de freezes optreden, want de onboard GPU lust ook systeem geheugen > dit zou dus brak zijn.
Wat denken mijn mede-tweakers hiervan?
M'n broertje heeft een nieuwe PC, specs:
AMD A64 3500+ @ stock, socket AM2
Elitegroup C51GM-M (nForce 430 + GeForce 6100 chipset)
512 MB DDR2-PC4300
Maxtor IDE HDD
Zijn computer freezet of reboot nogal vaak tijdens 3D gamen.
Eerst dachten we dat het aan de onboard VGA lag (waarom, vraag niet; we dachten het
7800GT van zn broer erin gedrukt, framerate ging wel lekker omhoog, maar nog steeds freezes en reboots. Maar het duurde wel iets langer voordat deze freezes kwamen.
Chipset drivers geinstalleerd, AMD CPU drivers geinstalleerd, DX bijgewerkt naar 9.0c, GeForce drivers geinstalleerd. Windows XP Professional als OS. Schone installaties, PC zit niet op het internet dus spyware of virussen zijn uitgesloten
Tijden het COD2 gamen krijgen we dus rare disco effecten:

Wat ik ervan denk zelf:
Textures worden in de war geschopt, geheugen dus brak.
Ook zou het verklaren waarom het langer duurt dat de freezes optreden, want de onboard GPU lust ook systeem geheugen > dit zou dus brak zijn.
Wat denken mijn mede-tweakers hiervan?