Via een VPN verbinding bel ik in op de server van onze studievereniging, het inbellen gaat zonder problemen maar ik kan op geen enkel manier verbinding krijgen met de server of het netwerk erachter.
Server:
Windows 2003
IP: 10.0.0.1 (intern netwerk)
IP: 10.0.0.200 (als VPNserver)
Als ik verbinding heb gemaakt en naar \\10.0.0.1\ of \\10.0.0.200\ wil gaan krijg ik een melding dat het niet gevonden kan worden. Ook knippert het 'ontvangstlampje' (rechtsonder) niet.
Het lijkt erop dat na het inloggen er geen data meer naar de VPNclient wordt verzonden.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
netwerk opzet:
Een andere PPTP-VPN (naar de Universiteit Twente) werkt wel goed op de client pc.
Server:
Windows 2003
IP: 10.0.0.1 (intern netwerk)
IP: 10.0.0.200 (als VPNserver)
Als ik verbinding heb gemaakt en naar \\10.0.0.1\ of \\10.0.0.200\ wil gaan krijg ik een melding dat het niet gevonden kan worden. Ook knippert het 'ontvangstlampje' (rechtsonder) niet.
Het lijkt erop dat na het inloggen er geen data meer naar de VPNclient wordt verzonden.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
netwerk opzet:
code:
edit: de andere kant op werkt ook niet; dus nadat de VPN is opgezet, op de server verbinding proberen te maken met de client.1
2
3
4
5
| _____[server]
|
[router] => |_____[workstation 1]
|_____[workstation 2]
|_____etc |
Een andere PPTP-VPN (naar de Universiteit Twente) werkt wel goed op de client pc.
[ Voor 11% gewijzigd door bartbh op 29-11-2006 00:10 ]