Ik ben van plan een beetje asp.net te gaan leren, maar het eerste probeersel loopt al mis.
Ik heb windows XP pro als besturingssysteem, heb hierop IIS geïnstalleerd en het .net framework versie 1.1 staat er ook op.
Had een testscriptje gedaan en dit in de map hallo van inetpub op C-schijf gestopt.
dit is het scriptje:
Het geeft alleen maar 1X "hello and welcome" weer en geen 7X. Met andere woorden: het script wordt niet uitgevoerd... Wat zou hiervan de oorzaak zijn?
Is het mogelijk dat ik visual basic moet installeren op mijn pc of zo??
Ik heb windows XP pro als besturingssysteem, heb hierop IIS geïnstalleerd en het .net framework versie 1.1 staat er ook op.
Had een testscriptje gedaan en dit in de map hallo van inetpub op C-schijf gestopt.
dit is het scriptje:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <% page language="VB" debug="true" %> <html> <head> <title>Hello and Welcome page</title> </head> <body> <center> <% dim textsize as integer %> <% for textsize = 1 to 7 %> <font size = <%textsize%> Hello and Welcome!<br> </font> <% next %> </center> </body> </html> |
Het geeft alleen maar 1X "hello and welcome" weer en geen 7X. Met andere woorden: het script wordt niet uitgevoerd... Wat zou hiervan de oorzaak zijn?
Is het mogelijk dat ik visual basic moet installeren op mijn pc of zo??
[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 28-11-2006 22:14 ]