Toon posts:

Breedbeeld-resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Samsung SyncMaster 205 BW aangesloten op een laptop met een ati radeon agp kaartje.
In de software van ati heb ik de monitor van de laptop zelf uitgezet zodat de externe monitor in hogere resoluties kan.. nu echter zijn dit allemaal standaard 4:3 resoluties. Hoe kan ik er voor zorgen dat de externe monitor ook netjes 16:9 gaat draaien.. Na wat zoekwerk op google lijkt het er op dat zoiets alleen mogelijk is met xp media center.. in alle resultaten werd het gebruikt... ik gebruik gewoon xp pro..

Kunnen jullie me helpen? danks

Verwijderd

Wat voor kaart zit er in die laptop?(drivers even vernieuwen) anders gewoon een beetje met je resoluties prutsen, de maximale resolutie van dat scherm is 1680x1050.

Maar ik denk dat het een driver probleem en anders schiet die kaart tekort.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
de kaart die ik heb is een ati radeon IGP 345M. Drivers hiervoor zijn op de site van ATi niet meer te vinden, de oude drivers nog wel op de site van compaq/hp. Met die oude drivers werk ik nu dus..

'Prutsen' met de resoluties levert niets op want ik blijf alleen de 4:3 verhoudingen houden. Heb de interne monitor alwel uitgeschakeld dus die beperkt me iig niet meer tot een maximum.

Verwijderd

Gewoon de standaard drivers downloaden, ze zijn niet specifiek voor je kaart gemaakt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er zijn geen standaard drivers voor laptopkaartjes one gaming...

@TS: Probeer eens om de Omega drivers te installeren (www.omegadrivers.net).
Die ondersteunen normaal gesproken ook laptopkaartjes.
Misschien dat het daarmee wel wil. Zo niet, zijn er wel een aantal tooltjes waarmee je aangepaste resoluties aan kan sturen. Voor NVidia werkt Powerstrip daarvoor in ieder geval, of dat tooltje ook bij Ati werkt weet ik heel eerlijk gezegd niet...

Verwijderd

Powerstrip kan je "Custom" resoluties mee aanmaken, en uiteindelijk zo een mini-driver voor je Monitor maken :) Die kan je erna gebruiken te installeren voor je monitor.

Success :)

Verwijderd

Brede P schreef op donderdag 30 november 2006 @ 00:38:
Er zijn geen standaard drivers voor laptopkaartjes one gaming...
Solly :? ;(
Pagina: 1