Ik heb een Belkin router gekocht, daarop wil ik drie pc's aansluiten. De eerste is gelukt, computernaam cc-??????-a, wat moet er nu voor de tweede en derde pc als computernaam ingevuld worden. En moet de werkgroep voor alle drie @HOME zijn?
achter de router maakt het helemaal niet uit hoe de computers heten en hoe de werkgroep heet.
Als DHCP aan isMcKaamos schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:29:
achter de router maakt het helemaal niet uit hoe de computers heten en hoe de werkgroep heet.
sowieso, ook als je statische IP's gebruikt maakt het niet uit welke computernamen je gebruikt.Sunnie schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:30:
[...]
Als DHCP aan is(Is wel zo denk ik maarja)
het enige wat je dan moet doen is zelf IP's instellen. Maar daar gaan we even niet van uit. De meeste thuis-routers hebben allemaal standaard DHCP aan staan.
draai hier zelf ook @home, met allerlei verschillende namen en een netwerk wat niet "@home" heet. Ook hebben ze allemaal een static IP adres.
[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 28-11-2006 21:33 ]
Je moet de computernaam in de router zetten 
(Dat CC...... nummer dus)
(Dat CC...... nummer dus)
[ Voor 22% gewijzigd door Bertus op 28-11-2006 21:39 ]
Heeft ook een computer!
Het is wel van belang dat je router de juiste naam heeft, dat CC-etc dus. Maar waarschijnlijk zit er een mooie wizard in de router die je daarmee helpt.
^^Met Fwnk en freakstar.
het CC nummer moet als hostname in de router.
Voor de client PC's maakt het niet uit hoe je ze noemt.
Makkelijkste is om ze iets te noemen zodat je goed weet welke het is. (bijvoorbeeld "Pa", "Zus", "jouweigennaam" enzo.)
het CC nummer moet als hostname in de router.
Voor de client PC's maakt het niet uit hoe je ze noemt.
Makkelijkste is om ze iets te noemen zodat je goed weet welke het is. (bijvoorbeeld "Pa", "Zus", "jouweigennaam" enzo.)
Pagina: 1