Muis aangesloten op PS/2 scrollt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geachte tweakerts!

Vandaag was m'n vader jarig en ik heb hem een muis kado gedaan voor bij een wat oudere laptop (merk: gericom). Alles werkt goed, behalve het omhoog scrollen gaat niet goed. Als je het scrollwieltje omhoog beweegt schiet de pagina die je bekijkt omlaag. Het gaat hier om een eenvoudige sweex optische muis die is aangesloten op de PS/2 muis. Ik kan mij herinneren dat een andere muis aangesloten op de PS/2 poort (ander merk) dezelfde kuren vertoonde. Het gaat wel goed bij een USB muis, maar die poorten zijn niet gemakkelijk toegankelijk.

Weet iemand hoe ik de muis of PS/2 poort kan repareren zodat het scrollen wel gaat werken? Ik heb onder de driver al ingesteld dat Windows het scrollwiel moet detecteren, maar dat resulteerd in een geheel niet werkende scroll. Ook een andere driver (PS/2 compatible vs. Microsoft PS/2 muis) mocht niet helpen.

Wat mij verder nog opvalt is dat het touchpad niet als apart apparaat wordt gezien; die maakt blijkbaar gebruik van dezelfde ps/2-aansluiting!?!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had ongeveer een zelfde probleem op de notebook van mijn vader. In de bios kon ik echter aangeven dat het touchpad uitgeschakeld werd als er een losse muis aangesloten was en daarmee was het probleem opgelost.
Dus kijk eens of je toevallig zoiets in de bios ziet. De touchpad en muis hangen idd aan dezelfde controller bij sommige notebooks.

offtopic:
en nog gefeliciteerd natuurlijk

• b19a
  • Niet online
offtopic:
Dankje :)

Ik heb al wat in het bios zitten koekeloeren, maar helaas niet een dergelijke functie gevonden. De touchpad geeft wel vaker problemen, nadat de pc uit standby komt werkt de linker knop op de muis niet goed voordat je op de linker knop op het touchpad hebt gedrukt! :-s
Helaas is er niks in te stellen in het bios, heb je misschien nog een andere goede ingeving?

• b19a
  • Niet online
Heeft iemand nog een ideetje voor mij?

• b19a
  • Niet online
*Echt niemand?

• sjaaknsaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07-2025
heb je het toevallig al eens met een andere muis geprobeerd? zo kun je uitsluiten of het aan de sweex ligt of aan de laptop..

[ Voor 3% gewijzigd door sjaaknsaak op 07-12-2006 11:17 . Reden: TS niet goed gelezen ]

• b19a
  • Niet online
Zoals in de SP ook aangegeven treed het probleem ook op bij een andere muis op de PS/2 poort. Het lijkt er dus vrijwel zeker op dat het aan de laptop ligt.

• b19a
  • Niet online
*Hoopt of er nog iemand wat hulp kan bieden?

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Misschien de scrollsnelheid aanpassen, had ik in het begin ook

Start-->Configuratiescherm-->Muis-->Bladerwieltje-->even kijken wat het beste werkt

XBL: Warheadheadshot

Pagina: 1