Toon posts:

ADSL Modem/router achter Kabel Modem/router

Pagina: 1
Acties:
  • 8.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik heb me sufgezocht in de topics en google, maar ik heb een lastig probleem.

Ik heb een speedtouch 716 en die wil ik als draadloze router gebruiken achter mijn Chello modem/router. Het probleem is dat ik het niet aan de praat krijg en me af begin te vragen of het wel mogelijk is.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de draadloze modem/router te gebruiken achter een kabelmodem?

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
waarom wil je dat? Of beter; wat wil je er mee bereiken?

Je wil die speedtouch als accesspoint gebruiken?

Verwijderd

Je moet ten eerste zorgen dat je adsl modem niet dient als router, dus inloggen op de adsl modem en zorgen dat de dhcp en dns server uit staan en instellen dat hij automatisch een ip-adres aangewezen krijgt.

Verwijderd

hij wil waarschijnlijk dus goedkoop meerdere pc's aansluiten maar het antwoord is nee het gaat niet

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 21:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Tuurlijk wel, je kan via telnet heel veel regelen in de Speedtouch 716.

Ga naar: 192.168.1.254

Ga dan naar Home Network
Klik daarna onder Home Network op Interfaces, dan op de blauwe link LocalNetwork aan de rechterkant, vervolgens rechtsboven in op configure. Daarna vinkje weghalen voor Use DHCP Server

Job's Done

[ Voor 64% gewijzigd door Totaalgeflipt op 28-11-2006 22:02 ]

• j-a-s-p-e-r
uh kerels, jullie weten net zo goed als ik wat hij wil namelijk NIET!
Hoe kan je dan antwoord geven als je niet weet wat hij wil?

Om even een paar mogelijke scenario schetsen te maken; als hij z'n tweede router met wlan wil gebruiken als access point moet hij deze via de LAN kant aansluiten op z'n bestaande netwerk.

Mijn suggestie; blaat niet zoveel (alhoewel dat maar voor sommige hier geldt) en wacht gewoon even tot de vraagsteller in kwestie antwoord heeft gegeven ;)

Verwijderd

hey, er staat dat hij hem wil gebruiken als router, dit gaat dus niet omdat het een modem is, als switch is hij te gebruiken en als acces point ook maar niet als router.

als hij hem als accespoint wil gebruiken kan er maar 1 pc draadloos aangestuur worden, sluit de kabel vanuit de chello modem dan op poort 1 aan van de speedtouch, dan knalt ie gewoon alles rechtstreeks door en heeft de modem geen router functionaliteit, maar waarom niet even voor 39 euro bij de paradigit een WRT54GC v2 halen, draait perfect en je kunt er ook meerdere pc's op aansluiten

• j-a-s-p-e-r
Nja, ik ging er vanuit dat ik het niet goed gelezen had, want waarom zou je ooit twee routers achter elkaar willen hebben? Dan moet je werken met NAT achter NAT en dat is niet fijn (twee subnetten, geen portmaps, etc) niet fijn iig.
Als je persee nummer twee wil gebruiken dan haal je toch gewoon de eerste weg?! Of kan dat niet?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Kabelsignaal op je dsl modem... |:(

Als de TS nou es precies even uitlegt wat hij nu wil en wat hij wil bereiken... misschien dat we dan kunnen helpen.
Mijn glazen bol is kaput...
Afbeeldingslocatie: http://www.geencommentaar.nl/media/magicball.jpg

Deze advertentieplaats is te huur!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Hij wil dus de speedtouch als AP gebruiken. Hiervoor moet je DHCP server intern in de speedtouch uitschakelen. Dit moet je doen in de Speedtouch zelf, bij de eerdere post van mij. Daarna op 1 van de Lan poorten van de Chello modem/router, en internette. Mijn glazenbol is gelukkig niet kapot.

[ Voor 13% gewijzigd door Totaalgeflipt op 29-11-2006 10:05 ]

Verwijderd

maar zoals bij mij bekend is levert chello geen multi pc modems>dus het modem is geen router, dus kan er via het accespoint maar 1 pc worden aangesloten omdat hij dus Geen router heeft(chello modem is geen router, adsl modem word niet gebruikt als router)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Hij zegt zelf dat zijn Chello modem een router is.

Ik citeer:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:51:
die wil ik als draadloze router gebruiken achter mijn Chello modem/router.
In dat opzich heeft sjante gelijk. Welke modem heb je TS>?

[ Voor 10% gewijzigd door Totaalgeflipt op 29-11-2006 10:10 ]

Verwijderd

Beetje laat.... maar volgens mij wil de TS gewoon de Speedtouch 716v5 als wireless router gebruiken (dus met NAT enzo)
De UPC (Chello) modem is slechts een modem en geen router, dus gewoon de switch van de speedtouch gebruiken is geen optie, heb je nog geen router, wireless gaat op die manier sowieso niet werken trouwens...

Dit krijg je niet voor elkaar met de web interface (zover ik weet).
Gelukkig hebben speedtouch modems een hele mooie CLI (command line interface) via telnet 192.168.1.254 (zie speedtouch.nl voor een uitgebreide CLI handleiding).
Je moet het zo zien, de poorten zijn gewoon interfaces en toevallig via software zijn er 4 switch poorten, maar je kunt 1 van die poorten ook omconfigureren als WAN poort. Eigenlijk kun je bijna alles wat je kan verzinnen voor elkaar krijgen, de CLI is echt ZEER uitgebreid is doet niet eens echt onder voor profi netwerkapparatuur.

De truc is om Internet via de ATM verbinding weg te gooien (de ADSL verbinding), puur om gedonder te voorkomen en dan vervolgens een ethernet poort uit de bridge te halen. Dan deze poort bv poort 4 als losse ip poort te configureren als zijnde WAN/Internet poort, dan ff DHCP client op de poort zetten zodat ie netjes via het UPC modem een adresje haalt, NAT op de WAN interface enablen en klaar is klara.

Als iemand nog interesse heeft kan ik wel ff uitzoeken wat de CLI commando's ook alweer precies moeten zijn. Bij mij werkt het iig zo, Chello Light met Arris 502B modem met daaracher mijn oude vertrouwde Speedtouch 716v5 als echte wireless NAT router met 3 poorts switch (eentje is WAN poort geworden)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 02:48 ]

Verwijderd

p88I, ik ben eigenlijk best geïntresseerd in de CLI commando's die je hebt gebruikt. Ben zelf aan het kijken geweest in de CLI documentatie van mijn Speedtouch 510i, maar kan toch niet zeggen dat ik het helemaal begrijp welke stappen ik moet ondernemen om de multipc modem om te toveren tot router. Alvast bedankt

Verwijderd

Ik wil ook graag de Speedtouch 716v5i als wireless router gebruiken.
Is het mogelijk de settings aan mij mailt of hier plaatsen?

Vast bedankt!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 21:24 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bedoeld als acces point hoop ik .(Net als de ts)

Zorg dat je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
idd klopt maar wireless "router" gaat dus niet AP gaat wel

Verwijderd

Ik wil de ST 716 inderdaad als een wireless acces point gebruiken.
Ik zie alleen deze instellingen die 'fish' noemt niet in de web interface.
Het zal dus via de CLI moeten. Heeft iemand een idee hoe je dat instelt?

Verwijderd

quote]p88l schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 02:39:
Als iemand nog interesse heeft kan ik wel ff uitzoeken wat de CLI commando's ook alweer precies moeten zijn.[/quote]
Ik heb ook wel intresse, al een beetje aan het stoeien geweest, maar kom er nog niet helemaal uit :?

Verwijderd

Nou, dit was dus die discussie die ik ook wilde gaan voeren. Mijn setup is alleen ietsjes anders geloof ik.

Tele2 modem/router met 4 lan poorten en wireless (dit is mijn internet)

vanwege soms onstabiele verbinding wil ik mijn oude SMC Barricade 7804WBRA (ADSL modem/router) als hub/router gaan plaatsen. Ik heb 1 ontzettend mooie lan kabel door het huis getrokken en wil op het einde mijn SMC aansluiten. Deze moet dan zijn internet van mijn Tele2 router krijgen EN draadloos ontvangst doorsturen en bekabeld een Linux server aangesloten krijgen.

dus: Tele2 --> SMC --> laptop (draadloos) + server (bekabeld)

Hoe kan ik dat?

DHCP al uitgezet maar krijg via die router nog geen internet binnen. Helaas kan ik op het Tele2 modem (Davolink DV-201AMR) alleen als user inloggen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:52:
Nou, dit was dus die discussie die ik ook wilde gaan voeren. Mijn setup is alleen ietsjes anders geloof ik.

Tele2 modem/router met 4 lan poorten en wireless (dit is mijn internet)

vanwege soms onstabiele verbinding wil ik mijn oude SMC Barricade 7804WBRA (ADSL modem/router) als hub/router gaan plaatsen. Ik heb 1 ontzettend mooie lan kabel door het huis getrokken en wil op het einde mijn SMC aansluiten. Deze moet dan zijn internet van mijn Tele2 router krijgen EN draadloos ontvangst doorsturen en bekabeld een Linux server aangesloten krijgen.

dus: Tele2 --> SMC --> laptop (draadloos) + server (bekabeld)

Hoe kan ik dat?

DHCP al uitgezet maar krijg via die router nog geen internet binnen. Helaas kan ik op het Tele2 modem (Davolink DV-201AMR) alleen als user inloggen.
nee hoor dit is een soortgelijke opzet,

maar drie man in hetzelfde topic is tamelijk chaotisch

goed in welke poort van de smc router heb je de draad van je davolink gestoken ?

Iperf

Verwijderd

poort 1 (SMC) aangesloten op poort 4 van de davolink

oops, sorry, heb het al opgelost. Probeerde hem perongeluk op poort 2 van de davolink aan te sluiten :S

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 19:46 ]

Verwijderd

Als Fish mij ook zo snel zou kunnen helpen .....
Ik krijg verbinding via W-lan met de 716 maar daar hou het mee op ..
Ik heb een ethernet aansluiting op een van de eth poorten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:00:
Ik geloof dat het van belang is dat je de kabel van het modem aansluit op eth1!!!!! van je router. DHCP uitzetten in je router die als HUB moet dienen. (en ik heb een vast IP aan mijn router gegeven, maar dat ligt aan mij.. bij mij heeft alles een vast IP)

sluit eens poort 3 of 4 van je davolink op poort 1 aan van je 716... deed het bij mij dus bijna meteen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 22:50 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:00:
ik heb geen ervaring met jou router, maar ik kan bijna niet geloven dat het niet mogelijk is met de web interface ......

geef een wat ip configuraties.
van je laptop, een bedrade client die werkt, je davolink (lan zijde) en je 716
dus ip, subnet, dns, en gateways

Iperf

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 23:56

djidee

Mr. Slungel

beetje een kickje...

Komende 2 maand zit ik noodgedwongen via @home (wel 15mbit _/-\o_ ) om daarna weer via ADSL verder te gaan. Nou was het idee om dus een 716 achter het kabelmodem te hangen, vanaf daar moet hij bedraad naar 2 andere pc's.
Als je logisch probeert te denken, en de eigenschappen van de 716 bekijkt (gewoon volle router), moet het mogelijk zijn om 1 van de ethernetpoorten als WAN te configgen, en hem onder de bridge uit te trekken. Pak je de cli guide erbij, kom je een heel eind denk ik. Iemand die de gewenste config draaiende heeft (of met een ander adsl modem/router?). Wat zijn de dingen waar ik om moet denken, of is het een kwestie van trial and error? Mooiste zou zijn als ik voip ook nog draaiende kreeg, maar dat lijkt me aardig kansloos (daar heeft xs4all webbased bellen voor uitgevonden)

"Mekker, blaat"

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 23:56

djidee

Mr. Slungel

Op de gok Speedtouch/Alcatel/Thompson gemailed, en warempel een antwoord, en wat voor 1 _/-\o_ Zelfs het spoofen van dat @home id is mee genomen :*)
Het is inderdaaad mogelijk om de modem met een WAN-poort in te stellen en dan de
voice mogeljikheden te gebruiken. Dit doet u op de volgende manier.

1. Klik Start .

2. Klik Uitvoeren .

3. Tik in "CMD" en klik OK .

4. Type in : telnet 192.168.1.254 .

5. Nu moet u uw username en password in vullen als u deze bij de eerste configuratie
heet ingevoerd .

6. Type in :
:ppp relay flush
:ppp flush
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=ethport4
:eth ifconfig intf=ethport4 dest=ethif4 retry=10 group=default
:eth ifattach intf=ethport4
:ip ifadd intf=WAN_Port dest=ethport4
:ip ifconfig intf=WAN_Port hwaddr=00:11:42:0c:65:1d <-- This line is only needed if
you need MAC addres cloning
:dhcp client ifadd intf=WAN_Port
:dhcp client ifconfig hostname=CC45678A <-- This line is only needed if you need to
use a hostname that is provided by the ISP
:dhcp client ifattach intf=WAN_Port
:nat ifconfig intf=WAN_Port translation=enabled
:ip ifattach intf=WAN_Port
:saveall

Nu zal uw poort 4 als wan poort geconfigureerd zijn.

"Mekker, blaat"

Pagina: 1