Toon posts:

[XP pro] Licentie veranderen lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met XP Professional (NL) maar die is kennelijk illegaal.
Nu heb ik dus een XP OEM licentie aangeschaft en deze probeer ik dan ook in te stellen.

Nu geeft hij dus aan dat het een ongeldige licentie is.
Ik verander de licentie met de handleiding die op de microsoft site staat.

Nu vraag ik me af of het misschien kan komen omdat de licentie die nu op deze PC staat voor een retail product is en niet voor een OEM (die ik dus gekocht heb)

Nog belangrijker is de vraag hoe ik dit systeem WEL van licentie kan veranderen en windows te laten activeren.

Wat bijvoorbeeld als ik de CD van windows erin doe en vervolgens herstellen doe. Gaat dit allemaal wel goed en blijft echt ALLE software en documenten intact die ik op deze PC heb staan? Dat is namelijk zeer belangrijk.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
idd, VLK > OEM werkt jammer genoeg niet, daarom werkt het tooltje vaak ook niet.
Door een reinstall (repair zou ook kunnen denk ik) zou alles moeten werken.
Misschien kun je met wat geluk je VLK omzetten in een OEM (maar enkele bestanden verschillend, moet vast op te zoeken zijn) om zo niets te hoeven herinstalleren :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 20:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zou je eens een link naar de site van microsoft kunnen geven.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
Aangezien een OEM bedoeld is om op een *lege* pc te installeren, kun je niet upgraden van niet-OEM -> OEM.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
How to change the Volume Licensing product key on a computer that is running Windows XP SP1 and later versions of Windows XP

Dat is het artikel van microsoft wat dus zou moeten werken.

Ik was al bang voor het feit dat dit om een niet-OEM licentie ging.
Is het wel mogelijk deze OEM licentie te gebruiken bij het repareren van windows?
En bij het reperareren van windows, blijft alles in zijn huidige staat of zijn alle programma's dan verwijderd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die laatste vraag staat uitgelegd in de Windows Clients FAQ onder het kopje 'Herinstallatie' :)

Verwijderd

Topicstarter
Owh bedankt!

Laatste vraagje :$
Gaat dit wel werken met mijn OEM licentie?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 20:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Er is een proggie genaamd "keyupdatetool.exe" van microsoft. Deze zou zoiets moeten doen maar kan geen link naar dit proggie vinden. Heb hem zelf wel op pc staan. (Gekregen van mijn zwager, werkt bij een it bedrijf) Heb hem zelf alleen nog niet gebruikt en weet dus niet of het werkt. Moet ook nog mijn XP pro omzetten naar OEM.

http://www.euren.nl/KeyUpdateTool.exe

Als je het niet vertrouwd gewoon niet downloaden. Ik geef je geen garantie.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Hurricane schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:06:
Er is een proggie genaamd "keyupdatetool.exe" van microsoft. Deze zou zoiets moeten doen maar kan geen link naar dit proggie vinden. Heb hem zelf wel op pc staan. (Gekregen van mijn zwager, werkt bij een it bedrijf) Heb hem zelf alleen nog niet gebruikt en weet dus niet of het werkt. Moet ook nog mijn XP pro omzetten naar OEM.

http://www.euren.nl/KeyUpdateTool.exe

Als je het niet vertrouwd gewoon niet downloaden. Ik geef je geen garantie.
Deze tool werkt 100% zeker weten mits XP geen systeem-bestanden mist oid ivm de pre-scan die gedraaid wordt bij het draaien vd tool..

Al stuk of 6-7x gedaan bij pc's van klanten die de nare wga-melding kregen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 28-11-2006 21:10 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan met OEM licenties of met retail licenties?

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb het tooltje laten draaien en hij heeft de productkey idd gewijzigd.
Het activeren is ook prima gelukt.

Echter ik blijf die meldingen van windows houden dat mijn windows illegaal is terwijl dit toch echt een legale windows licentie is :P

Het updaten van windows gaat ook goed... heel raar dit

EDIT:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Bovenstaand tooltje (gemaakt door microsoft) hersteld de WPA waardoor die meldingen worden verwijderd als het inderaad om een legale windows gaat.

Kortom alles werkt prima, mijn windows is legaal en de sticker zit op de kast :D
Bedankt voor de goude tip!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 21:40 ]

Verwijderd

Dan moet je even naar download.microsoft.com gaan en een willekeurig bestand downloaden waarvoor je moet valideren. Als je hier doorheen komt is je melding weg.

bv deze: http://www.microsoft.com/...f14e605a0d&displaylang=en

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 21:40 ]

Verwijderd

Heb ongeveer hetzelfde probleem. Heb een illegale xp pro versie en een legale vlk key. Ik kan alleen niet upgraden omdat de illegale versie engels is en de legale key voor nl versie.

Alles werkt volgens de eerder genoemde links via windows, geeft ook aan dat ie gevalideerd is. maar als ik dan wil updaten werkt t niet en de melding blijft ook gewoon staan...

Wie kan me helpen?
Pagina: 1