[XP] Opstarten XP - lege desktop

Pagina: 1
Acties:

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Na het verwijderen van copernic en het installeren van google desktopsearch ging mijn compu herstarten.

Niets aan de hand (leek). De XPpro installatie bevat twee gebruikers, ik klik mijn gebruikers account aan en windows start verder. Tot aan de desktop. Vanaf daar is het enige dat ik zie de achtergrond. Geen taakbalk, geen icons, NIETS.
CTRL-ALT-DEL geeft mij wel het taakoverzicht en vanaf daar heb ik zelfs een dos venster geopend en een aantal malen chkdsk uitgevoerd (/f, /r).
Inloggen met de andere gebruiker of inloggen met veilige modus (met en zonder netwerkondersteuning) geeft allemaal hetzelfde resultaat.

Ik ben wanhopig aan het worden omdat mijn vrouw (de andere gebruiker) nogal gesteld is op haar email in outlook express waar de laatste backup ongeveer 4 maanden oud van is.

Ik wordt dus gelynched als ik dit niet oplos zonder een herformatering.

Plzz, help me!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Typ eens explorer.exe in in plaats van de command prompt. Start je desktop dan wel op?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Je kan met de 'Task Manager' een nieuwe process starten als je dan 'explorer' start dan moeten toch de iconen en de taakbalk terugkomen...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
verliezer schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:03:
Ik wordt dus gelynched als ik dit niet oplos zonder een herformatering.

Plzz, help me!
Haha dat maakte me wel aan het lachen :P Als al het andere niet lukt kun je er altijd nog een nieuwe hardeschijf in hangen en dan daar Windows op instaleren. Gebruik dan je huidige hardeschijf als 2e schijf zodat je daar alle data vanaf kan copieeren. Wat hierboven werd gezegd zou ik inderdaad eerst eens proberen: explorer.exe starten. Misschien kun je ook eens 'Laatste mode die werkte' (ik gebruik het nooit dus weet de term niet precies, staat ook in t F8 menu tijdens booten) proberen, misschien werkt dat? Succes!

Verwijderd

Kan je niet gewoon systeemherstel gebruiken en alles terugzetten? Ik weet zo even uit m'n hoofd de afkorting niet voor. Type anders is C: in het "new task" scherm in de Taak Beheerder(CNTRL+ALT+DELETE) en probeer daarvandaan is systeem herstel te zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 20:17 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft z'n vrouw hem gelynched...

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:34:
Volgens mij heeft z'n vrouw hem gelynched...
Bijna :)

Ik kwam erachter dat ik wel outlook express kon starten door vanuit de taskmanager rechtstreeks de outlook.exe aan te roepen. Zo kon ik de mail bestanden op een andere partitie zetten. Pffff gelukkig.

Daarna heb ik nog van alles geprobeerd maar het schoot allemaal niets op. Ik heb geloof ik 15 "oplossingen" gevonden, niets werkte!

Uiteindelijk heb ik alle opnieuw geinstalleerd en kon toen de mailbestanden van de andere partitie importeren.

ps: sorry, was een paar dagen druk met mijn werk en had geen tijd om mijn thuisproblemen te proberen op te lossen. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1