Linksys WRT54GL valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 08:48
Ik heb sinds 4 dagen een Linksys WRT54GL en ik kan heel moelijk intrenetten sindsdien. Verbinding met de router valt regelmatig weg ik kan zelfs niet op de routerstatus pagina komen soms. Maar 4 minuten later dan werken we in 1 keer weer. Ik heb gekeken op de linksys website of er toevallig een nieuwe firmware was maar helaas.

Verder zat ik op mijn pc naar ipconfig/all te kijken en zag ik daar iets erg vreemds

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: sen
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : ☺

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: ☺
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-2F-9F-46-59
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 62.179.104.196
212.142.28.68
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 28 november 2006 18:43:33
Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 29 november 2006 18:43:33

Voorral de smiles deden mijn wenkbrouwen fronsen heeft dit er mee te maken dat ik niet eens meer de router kan bereiken of is het iets anders?

Hmmm punt 2 het is alleen het www en email msn blijft gewoon doorgaan heb ik het vermoeden.

Verwijderd

En als je een vast ip adres instelt?

• Sen
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:18:
En als je een vast ip adres instelt?
dan staat er een vast ip adres in. Verder kan ik dan nog steeds niet naar de router toe zonder 10 timeouts

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oververhitting? Mijn WAG54 ( met adsl router dus ) wil om de 5-6 dagen wel eens crashen en can moet ik de stekker eruit halen, af laten koelen..en de stekker er weer in, aanknop and voila..beestje doet het weer. Ben ik aan gewend ( zeker omdat ook mijn PC een eigen leven blijkt te hebben..en wat een humeur soms. De Console gezellig meedoet..)

There is no place like ::1

• Sen
swampy schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:35:
Oververhitting? Mijn WAG54 ( met adsl router dus ) wil om de 5-6 dagen wel eens crashen en can moet ik de stekker eruit halen, af laten koelen..en de stekker er weer in, aanknop and voila..beestje doet het weer. Ben ik aan gewend ( zeker omdat ook mijn PC een eigen leven blijkt te hebben..en wat een humeur soms. De Console gezellig meedoet..)
Hij is niet erg warm en heb hem al eens een dag uit laten staan :(

Verwijderd

Is de utp kabel nog goed? (Kijk de aansluitingen even na)
En zit je netwerkkaartje onboard of is het een los kaartje?

Heb zelf sinds 2 weken ook een wrt54GL.
Geen problemen mee gehad.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-03 16:48
Gaat het om Versie 7.0?

Ik heb totaal 3 v7.0 WAP geinstalleerd, en alledrie vertonen dezelfde symptonen als wat jij zegt.

Ik heb met Linksys contact gehad en het was een bekend probleem. Op dit moment zijn ze druk aan het testen met een firmware update. Hij vertelde mij dat het tussen nu en 2 weken kan duren voordat deze firmware vrij gegeven wordt.

Je kunt aan de onderkant van de WAP zien wat voor versie je hebt.

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:39 ]

• Sen
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:16:
hey, het is geen v7 want het is een GL, van de versie 7 Zijn we idd aan het testen en het bereik van de V7 word Dubbel zo groot als dat het nu is.

verder kun je idd het beste nieuwste FW erop zetten v 4.30.7 is nieuwste en verder sjah idd kabels even nakijken verder kan het niets zijn. check ook ff een andere pc of eht niet toevallig de netwerkkaart is
2 computers doen het zelfde en allebij andere kabels en natuurlijk andere netwerkkaarten.

• aliencowfarm
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 21:20

aliencowfarm

ˑ•●☻

handig linkje:
http://www.linksysinfo.org/forums/

Vraag me af of je hem ver weg hebt staan, en of er muren tussen zitten en zo... kan het signaal minder van worden.

Je kan een firmware hack proberen om je transmitter power op te krikken mischien helpt het.

Gebruik zelf http://www.thibor.co.uk/ firmware op me WRT54G v2

succes ;)

Verwijderd

het gaat over de bekabelde verbinding

als het zo blijft met de nieuwste Fw is het apparaat gewoon simpelweg dood, je kunt nog proberen om hem te resetten als dat niet helpt is ie zeker dood.

ga dan terug naar de winkel of bel met de helpdesk

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hmm,

Andere browser geprobeerd?
Want als email en msn blijven werken is het wel apart he...

Gebruik je nog IE of gebruik je gewoon firefox?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 18:42
Msn geeft niet zo snel de moed op als de verbinding 'eventjes' weg valt (langere time-outs/meer retry's ofzo).

Je zou eens andere firmware kunnen proberen. DD-WRT heb ik zelf ook en werkt prima.

• Sen
Ik gebruik beide browsers. IE voor internet banking en firefox voor normaal dagelijks gebruik het maakt geen verschil. Email kapt er ook g ewoon mee alleen msn blijft werken.

Ik ga maar eens een andere firmware proberen

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:40 ]

• Sen
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:05:
idd lijkt me het bested maar jehebt al FW 4.30.7 nu?

als je met deze problemen naar de linksys helpdesk belt word ie zonder problemen omgeruild voor een nieuwe, ik twijfel er ook niet aan dat als je naar de winkel gaatdat ze hem niet omruilen

denk dat dat het vestandigste is, aangezien je misschien nog binnen de 8 dagen omruiltijd zit. enanders gewoon beroepen op je garantie, zoiezo moet h ij goed werken met originele FW
Ik heb de nieuwste firmware en het topic is al ouder dan 8 dagen :P
Dus doe een gok.

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:40 ]

• Sen
Ik denk dat ik eindelijk de oplossing heb. Ik gebruik bittorent en de log stond aan. Ik heb mijn router gewoon weer naar fabrieks instellingen gezet en hij doet het weer normaal. Maar zet ik de log aan en wacht ik een nachtje dan is ie weer hopeloos langzaam en krijg ik timeouts.

Verwijderd

jep, torrents opent een hele hoop connecties maar als die klaar zijn vergeet torrent ze af te sluiten, simpele powercycle zou ookal moeten werken
Pagina: 1