Toon posts:

Tabellen verticaal centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje bezig geweest met me site en had hem eerst zonder tabel gemaakt. Toen werd ik door iemand geattendeerd dat ik met tabellen moest werken omdat je dan de site beter kan centrenen. Ik heb nu veel voorbeelden en site's gezien maar ik kom er gewoon niet aan uit.

<table width="1024" height="672" border="0">

Daar begint de tabel mee maar hoe kan ik dus de site zo centreren zodat het in het midden komt op elke resolutie. Horizontaal lukt maar verticaal niet :'( alvast bedankt

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tabellen zijn in veel gevallen ook niet de goede oplossing. Heb je misschien een plaatje of schets met wat je probeert te bereiken? En je zult je waarschijnlijk moeten verdiepen in CSS. Weet je daar al wat vanaf?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Als je het echt met tabellen wil doen, dan zal je in je 'hoofdtabel' een 2e tabel moeten plaatsen.

Vb:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<table>
<tr>
<td valign="middle">

<!-- 2e tabel -->
<table>

</table>

</td>
</tr>
</table>

Maar net als Blaise ben ik van mening dat het niet helemaal de beste oplossing is.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

of met een div:

HTML:
1
2
3
4
<div style="text-align:centre; vertical-align:centre; wdith:100%; height:100%;">
<table>
</table>
</div>

edit... ohnee w8 ff aanpassen, foutje... ps. niet echt een nette manier van lay-out creeren, maar dat was al gezegd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 18:07 ]

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
http://www.roast-horse.co...ntered_content/index.html

Ik zou geen tabellen gebruiken. Tabellen zijn zoooo jaren '90 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:06:
edit... ohnee w8 ff aanpassen, foutje... ps. niet echt een nette manier van lay-out creeren, maar dat was al gezegd.
het helpt ook niet dat je consequent centre i.p.v. center schrijft en in width zit ook een typo :P

Verwijderd

@m00se... indeed... maar je begrijpt, untested, rushed ;)

Het helpt overigens ook niet als TS niet even aangeeft of zn probleem verholpen is :+

Verwijderd

dat waren frames ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen bedankt voor de tips. Ik heb internet nog wat ervaring opgedaan en dit is het resultaat geworden. http://home.planet.nl/~bontj065/
Heeft er nog iemand tips?
groetjes laurent

Verwijderd

Jawel, de verticale uitlijning van de tekst in het grijze vak is niet helemaal netjes. De tekst staat soms door de bovenste rand heen. Daarbij zijn er ook verschillen tussen bekijken in IE of Firefox. :)
Pagina: 1