Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen ziekenfondsbijdrage voldoen....

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Word ik net gebeld door een goede kennis van mij die al een jaartje of wat
thuiszit vanwege werkloosheid en net zijn nieuwe tarievenlijst van Zilveren
Kruis heeft binnengekregen voor komend jaar en daar verre van blij is.
Sterker nog het is met € 10,- gestegen tot € 150,- per maand!
Hij zegt dat hij het niet meer kan opbrengen en nu al leeft van € 100,- per maand
en overweegt zijn Zilveren Kruis op te zeggen en dus onverzekert is.
Mijn vraag is wat de uiterste sanctie is want:
- hij is dus werkloos( 38 jaar = € +/- 750,-)
- heeft huur/gas&licht/verzekering inboedel/internet = +/- € 600,-
Wat ik her en der gelezen heb kan hij dus een boete krijgen maar aangezien hij al
schulden heeft en beslag is gelegd lijkt mij dit gewoon een gevalletje van
lekker achteraan sluiten
als je iets wilt vangen. Zijn redenering is dat hij
toch elke keer een eigen bijdrage moet betalen als hij sporadisch ziek is.
Denk aan griep en dus beter gewoon zelf elke maand € 100, opzij kan leggen
en dus geld over heeft om dan met dat geld gewoon zijn rekeningen te betalen
als die binnenkomen en zo alleen dat betaalt wat hij echt verbruikt ipv elke maand
maar geld want hij zelf hard kan gebruiken ziet mislopen omdat het standaard moet.

Verstandig of kan evt bij incasso vordering en zitting een rechter alsnog veroordelen
dat een deel van zijn uitkering wordt ingehouden?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
Wat voor verzekering heb je bij 140 euro per maand?

Ik betaal nu 66 euro.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En krijgt hij geen zorgtoeslag?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

Dido

heforshe

En als ie een weekje in het ziekenhuis terecht komt is ie dus failliet?

Wat de sancties zijn als je je niet verzekert weet ik niet; ik verwacht dat je sowieso, als je je ooit weer verzekert, alle achterstallige basispremie mag ophoesten (dat was bij het ziekenfonds ook zo).

Daarnaast is het risico dat hij loopt enorm groot: een been breken kan iedereen overkomen, en die kosten betaalt ie de rest van zijn leven niet meer af.

Als ie nu trouwens 150 euro per maand gaat betalen terwijl hij het idee heeft dat hij er nooit gebruik van maakt, zou ik eerder aanraden een andere verzekering te zoeken. Voor minder dan 90 euro per maand heb je ook een basisverzekering!

Wat betekent mijn avatar?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kan ie niet gewoon beter switchen naar een goedkopere aanbieder? Volgens mij is Zilveren Kruis niet de goedkoopste. Daarmaast kan ie volgens mij beter zijn leefpatroon aanpassen als ie zijn rekeningen niet kan betalen.

• Cardinal
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:29:
Zijn redenering is dat hij toch elke keer een eigen bijdrage moet betalen als hij sporadisch ziek is.
Denk aan griep en dus beter gewoon zelf elke maand € 100, opzij kan leggen
en dus geld over heeft om dan met dat geld gewoon zijn rekeningen te betalen
Als hij al geen geld heeft, hoe wil hij dan geld opzij leggen :?

Daarnaast snapt deze persoon het niet helemaal. Een verzekering is niet bedacht voor voorziene situaties, maar voor onvoorziene situaties. Dus als hij morgen overreden wordt door een taxi dan heeft hij daar geen rekening mee gehouden, maar krijgt wel een rekening toegezonden.

Ik snap dat iemand krap bij kas zit, maar er zijn andere mogelijkheden, daarnaast kan hij kennelijk nog wel een internet verbinding betalen. imho een beetje vreemd.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bent u alleenstaande met een toetsingsinkomen tot € 26.391 bruto? Dan heeft u recht op zorgtoeslag. Voor een alleenstaande is dit in 2007 maximaal € 448 per jaar.

150x12 =1800-448 = 1352/12 = 112,66.
Even aanvragen dus :)

En 150 euro (met dus eigen risico) per maand, heeft hij topbonusallesineen verzekering? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 14:14
Bijstand aanvragen, staat wel lullig misschien maar is beter dan zonder geld zitten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En laat hem even checken of zijn gemeente een goedkope collectieve verzekering aanbied.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• StevenK
  • Laatst online: 22:21
Nog afgezien van het feit dat 'ie, zoals al opgemerkt, zich veel goedkoper kan verzekeren, is het *verplicht*. Wanneer hij geen verzekering afsluit, is de boete, als ik 't goed heb, 130% van de standaard premie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
AnderZorg is de budget-tak van Zilveren Kruis en is erg goedkoop.

Kijk anders ff bij Independer.nl

DIT IS MIJN WEBSITE

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

StevenK schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:49:
Nog afgezien van het feit dat 'ie, zoals al opgemerkt, zich veel goedkoper kan verzekeren, is het *verplicht*. Wanneer hij geen verzekering afsluit, is de boete, als ik 't goed heb, 130% van de standaard premie.
Yep... makkelijker om niet te betalen totdat je er uit geflikkerd wordt en dan naar de volgende verzekeraar gaan. Die mag je niet weigeren, ondanks je schuld bij de andere verzekeraar.
(niet aan te raden, maar gewoon via de gemeente extra bijstand en zorgtoeslag aanvragen en je premie betalen)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik hoor net iets op tv dat mensen zonder verzekering vanaf januari niet meer geholpen mogen worden. Lijkt me dus erg onverstandig om eruit te stappen.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Ik zit zelf bij Zilveren Kruis en als je een basisverzekering neemt zonder aanvullende verzekeringen en een maximaal eigen risico van 500,- per jaar, dan ben je minder dan de helft van die 150,- kwijt.

Nu zal ik absoluut de laatste zijn om iemand met weinig geld aan te bevelen om een hoog eigen risico te nemen, maar het is iig. beter dan je helemaal niet verzekeren: mocht je dan in het ziekenhuis belanden dan heb je wel die 500,- te betalen (achteraf), maar ze helpen je tenminste wel en het is een stuk beter dan een enorme rekening als je alles zelf moet betalen. Daarbij komt dat je eigen risico pas ingaat als de no-claim is opgebruikt, dus er is nog een buffer van ~250,- ook voor kleine zaken (zoals tijdelijke medicijnen).

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

The Mystic schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:39:
Bijstand aanvragen, staat wel lullig misschien maar is beter dan zonder geld zitten.
Bijstand aanvragen voor de ziektekostenpremie? Dat staat inderdaad erg lullig, zeker als je dat uit moet gaan leggen als je je CV ergens laat zien.

Waarom werkt hij eigenlijk niet en waarom is de premie zo hoog? Zie ook de opmerkingen over zorgtoeslag en collectieve verzekering via de gemeente, dat laatste kan ook erg interessant zijn.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Het is mij ook onduidelijk hoe de werkeloosheid van deze persoon in elkaar steekt.
In ieder geval is het zo dat er in NL een sterk sociaal vangnet is. Bijstand valt daaronder. Dat start je op via CWI meen ik. Maar bijna volledige vergoeding van ziektekostenpremie ook (via de gemeente? inclusief aanvullingen.

d:)b :henk d:)b

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Met zo'n verhaal vraag ik me inderdaad af hoe iemand al meerdere jaren werkeloos thuis kan zitten zonder arbeids ongeschikt te zijn.
En ik snap ook niet dat je overweegt om je Ziektekostenverzekering op te zeggen als je nog wel gewoon geld over hebt voor internet enzo.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:49
Dé oplossing voor deze persoon is om te gaan werken! Volgens jouw uitleg heeft hij al enkele jaren rust gehad en gezien zijn financiele situatie kan hij er alleen maar fors op vooruit gaan. Als jij deze persoon wilt helpen moet jij hem een beetje stimuleren. Succes.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

MrJayMan schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:09:
Maar bijna volledige vergoeding van ziektekostenpremie ook (via de gemeente? inclusief aanvullingen.
Moet je gewoon zelf betalen hoor :) Enige wat je kunt krijgen hiervoor is een volledige zorgtoeslag en wellicht overstappen op een collectieve verzekering van de gemeente. Het geheel vergoed krijgen zit er niet in.

Aangezien deze persoon werkloos is lijkt het me inderdaad zinnig om te kijken naar werk om zo meer inkomsten te genereren :)

Verwijderd

Verstandig of kan evt bij incasso vordering en zitting een rechter alsnog veroordelen
dat een deel van zijn uitkering wordt ingehouden?
Als je schulden opstappelen dan kan de rechter inderdaad beslag laten leggen op je uitkering en zie dan nog maar uit de schulden te komen!

Het beste is als hij gewoon langs het gemeenteloket gaat om een afspraak te maken over advies hoe hij het beste kan rondkomen. Daar kennen ze alle regelingen waar iemand beroep op kan doen. Daar kan je ook terecht voor een lening via de gemeente waar je geen rente over betaald om dit geld weer te gebruiken om een lening af te betalen waar rente overloopt. Zo kan hij voorkomen dat zijn schulden steeds verder oplopen. Het wordt echt eens tijd dat hij eens wat actie gaat ondernemen, want een terugval in inkomen wil niet zeggen dat je bij de pakken neer moet gaan zitten! Gewoon leren met minder genoegen te nemen.

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

In eerste instantie zou ik toch eens op zoek gaan naar een goedkopere zorgverzekering, hiermee wel opschieten want voor 1 januari moet je een nieuwe hebben en volgens mij ook voor die tijd je oude verzekering hebben stopgezet.

Daarnaast vraag ik me inderdaad ook af hoe deze persoon het voor elkaar krijgt zo lang werkloos te zijn. Daarbij komt dat een vriend van ons ook leeft van de bijstand en dat toch zeker allemaal prima kan betalen, huur, gas, water electriciteit, internet, verzekeringen e.d. Kijk ook eens naar de rest van zijn verzekeringenpakket, want wij hebben een koophuis en zijn aan verzekeringen voor het huis (dus incl brandschade e.d. max 240,- per jaar kwijt (hierbij zit trouwens ook al de doorlopende reisverzekering) en voor 2 personen...
Zelf ben ik verzekerd volgend jaar voor 110,- hierin zitten aanvullende tandarts, jongeren xtra pakket (bril, extra therapie e.d.) en geen eigen risico. (scheelt toch al weer ruim 40 euries x 12= 480euries per jaar :) )

Verwijderd

Topicstarter
Jah,hoi, dank voor de vele reacties. Ik heb intussen wat meer gevraagd via mail
om zo een beter beeld te krijgen en zo ook een nauwkeuriger oplossing.

Hij krijgt via SozaWe +/- 750 euro ( inhoudingen ivm schulden)

Huur - 350 euro (inclusief zijn huurtoeslag)
G/L - 105 euro
iNet/R&TV - 65 euro
VerzekerBoedel - 35 euro
ZilverKruis - 100 euro ( basis+ tandarts aanvullend + beter af extra + toeslag ZK)

Je ziet dus dat hij amper eruit komt. Hij is weinig ziek (mischien 2 keer
per jaar wat standaard is) en haalt bij de apotheek dan de bekende paracetamol/
hoestdrankjes e.d. Hij heeft geen eigen risico maar moet volgens zegge toch die
weinig medicijnen die hij dan haalt 2 keer per jaar, zelf betalen... :?

Nu dat ZK zo sterk verhoogd is, is de vraag of hij gezien zijn gesteldheid en
financiele mogelijkheden dit wel kan opbrengen en wat hij evt goedkoper kan
doen om toch iig in de basisbehoeften te kunnen worden voorzien.
M.b.t zijn werkloosheid weet ik dat hij al +/- 3 jaar werkloos is vanwege de opheffing van
het bedrijf waar hij indertijd werkte. Reintegratie e.d. hebben niets geholpen omdat
hij overal net tussenin valt.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Die G/L kan wel omlaag lijkt me; ik betaalde 60 euro per maand toen ik alleen woonde. En waarom heeft hij een tandartsverzekering? Heb ik ook niet.
Inboedelverzekering kan ook wel lager denk ik.

En waar woont hij? Ik betaalde € 312 voor mijn appartement in Den Haag (maar kreeg geen huurtoeslag).

En qua Internet/RTV: Dat betaal ik ook (50 euro voor IPB, 15 voor RTV), maar ik heb niet bepaald het goedkoopste abo.

[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 29-11-2006 13:39 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Krypt
  • Laatst online: 18-11 20:07
Paracetamol en hoestdrank zit idd niet in het basis of aanvullende paketten; alleen als je die chronisch nodig hebt, en dan heb je waarschijnlijk een ander merk wat wel vergoed wordt (op recept dan)

Verder moet je de gemeente eens vragen naar de mogelijkheid voor een collectieve verzekering voor minima; onze gemeente levert die wel, ik ga kijken of mijn schoonmoeder daar recht op heeft.

Veder zou ik dan een goedkope basisverzekering kiezen (evt collectief als het mogelijk is) met evt een basis tandverzekering. Verder extra's heeft ie, als ik het zo lees, niet nodig.

Pvouput live

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er vanuit gaande dat R&TV 15 euro ongeveer per maand kost zie ik wel dat er een besparing mogelijk is op internet? Dat is voor zover ik weet nog steeds geen eerste levensbehoefte. Prioriteiten stellen!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:34:
Paracetamol wordt niet vergoed.
Nu dat ZK zo sterk verhoogd is,
Een verhoging van 10% is zoveel niet; dit doen alle verzekeringen komend jaar, geloof ik.
is de vraag of hij gezien zijn gesteldheid en
Toeslag aanvragen dus, scheelt alweer gauw 30 euro per maand. :)
M.b.t zijn werkloosheid weet ik dat ik +/- 3 jaar werkloos is vanwege de opheffing van
het bedrijf waar hij indertijd werkte. Reintegratie e.d. hebben niets geholpen omdat
Na 3 jaar werkloosheid als 38-jarige nog steeds niet aan de bak? Probeert ie wel te solliciteren dan? Het lijkt me dat er voor een ervaren persoon op die leeftijd best nog wel wat te vinden moet zijn? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Huur moet omlaag, daarvoor moet hij bij de gemeente aankloppen. Hij woont nu simpelweg boven zijn stand.
G/L moet ook omlaag. Bewuster met energie omgaan. CV 's nachts uit. Lichten uit. Meer boeken lezen en minder TV/Computer. Kleiner wonen gaat hier ook bij helpen.

iNet/R&TV kan omlaag. Voor 15 euro per maand heb je internet. TV is misschien wat overbodig, maar kun je voor 15 euro per maand hebben (kabel), dat is een halvering van de kosten.

Bij zijn ziektekosten kan tandarts er af. Dan moet hij zelf die kosten opzij schuiven naar een spaarrekening, maar dat is wel goedkoper. Terug naar een goedkope basis-verzekering. Gewoon zoeken naar een goedkope en op tijd overstappen.

Verder aankloppen voor hulp. of Polen volgen op zoek naar werk :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 13:55 ]

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:08
Laat hem even bij de basis beginnen. Hij heeft schulden.

Veel mensen schamen zich daar voor, maar zo wordt het alleen maar erger. Regel hulp van een professional, kijk bijvoorbeeld eens naar:
http://www.nibud.nl/consu...t=omgaan%20met%20schulden
Deze mensen helpen je rond te komen met beperkte middelen.

• cûora
  • Laatst online: 06-09-2024
Goedkoop internet nemen van 15 per maand ipv 50
Inboedelverzekering kan goedkoper dan 420 per jaar, ik ben verzekerd voor 120 euro (100.000 € dekking)
Ziektekosten alleen basispakker nemen
Huur lijkt me erg hoog? misschien kan hij beter goedkoper gaan wonen

Als hij al iets met schuldhulp ofzo heeft kan hij daar beter nog eens gaan praten over zijn uitgavepatroon en in overleg met de gemeente naar oplossingen zoeken.

Verwijderd

-NMe- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:47:

Na 3 jaar werkloosheid als 38-jarige nog steeds niet aan de bak? Probeert ie wel te solliciteren dan? Het lijkt me dat er voor een ervaren persoon op die leeftijd best nog wel wat te vinden moet zijn? :)
Dat lijkt mij ook. En het mag natuurlijk ook best onder zijn niveau zijn, uiteindelijk zal hij dan toch meer verdienen dan wat hij nu heeft.

Want het minimum maandloon voor 40 uur/week voor een 38 jarig is:
- bruto: € 1.284,60
- netto: € 1.094,00

bron: http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.html

• alex75
quote:
M.b.t zijn werkloosheid weet ik dat ik +/- 3 jaar werkloos is vanwege de opheffing van
unquote

Dus, omdat het bedrijf waar hij werkte opgeheven is, moet de gemeenschap deze persoon vanaf zijn 35ste jaar onderhouden? Reintegatie heeft niet geholpen? Als hij toch wil werken is reintegratie toch geen probleem?
Als dit door alle nederlanders normaal gevonden wordt, dan is ons land toch wel erg ziek
.
Wat doet deze persoon er zélf aan om aan werk te komen of moet alle hulp van buiten komen?

Ik krijg het gevoel dat de situatie niet hét probleem is. Hét probleem is de instelling van deze persoon!

Verwijderd

Overigens kan hij aankloppen bij de voedselbank. Hij heeft na aftrek van zijn vaste lasten minder dan 150 euro per maand om van te leven. Daarmee voldoe je aan de criteria. Let wel dat ook de voedselbank je bij instanties zal gaan plaatsen. Voedselbank is immers bedoeld als een tijdelijke hulp.

Verwijderd

alex75 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:54:
Dus, omdat het bedrijf waar hij werkte opgeheven is, moet de gemeenschap deze persoon vanaf zijn 35ste jaar onderhouden? Reintegatie heeft niet geholpen? Als hij toch wil werken is reintegratie toch geen probleem?
Als dit door alle nederlanders normaal gevonden wordt, dan is ons land toch wel erg ziek!
Wat een heerlijk simpele gedachtengang. Bijna vertederend. Zeker nog nooit een sollicitatietraject door een arbeidsongeschikte, een oudere, een anderszins gehandicapte of wie dan ook met een 'vlekje' meegemaakt. 'Als je wilt werken, kun je werken en is reïntegratie geen probleem'.

Ignorance is bliss, en waar een psychiater als eerste leert dat hij nooit een diagnose mag stellen ten aanzien van iemand die hij nog nooit gezien heeft, heb jij er geen probleem mee over het interweb iemands instelling even als het probleem aan te wijzen. Chapeau.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 17:42 ]

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:41:
[...]

Wat een heerlijk simpele gedachtengang. Bijna vertederend. Zeker nog nooit een sollicitatietraject door een arbeidsongeschikte, een oudere, een anderszins gehandicapte of wie dan ook met een 'vlekje' meegemaakt. 'Als je wilt werken, kun je werken en is reïntegratie geen probleem'.

Ignorance is bliss, en waar een psychiater als eerste leert dat hij nooit een diagnose mag stellen ten aanzien van iemand die hij nog nooit gezien heeft, heb jij er geen probleem mee over het interweb iemands instelling even als het probleem aan te wijzen. Chapeau.
Hoewel je in het algemeen wel gelijk hebt zie ik in dit specifieke geval als enige reden voor werkloosheid het feit dat ie 3 jaar geleden ontslagen is wegens opheffing van het bedrijf waar hij werkte. Ik lees nergens iets over een handicap, en mensen van 38 kunnen nog bijna 30 jaar mee in je bedrijf, dus leeftijd zal ook geen issue zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• alex75
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:41:
[...]

Nare man, zoals ook NMe aangeeft vermeldt TS geen enkel, zoals jij het noemt, 'vlekje'. Waarom dan veronderstellen dat er een 'vlekje' is. Er zijn toch genoeg mensen die werkeloos zijn die niets mankeren? Ik hoop dat jij zo sportief wil zijn om jou aantijging terug te nemen-

Verwijderd

omdat mensen onschuldig zijn totdat het tegendeel bewezen is.

Je bent niet verplicht om je vlekjes in de etalage te zetten.

Als er niets met de man markeert is het zeker aan te rekenen te nemen dat hij in drie jaar geen kans heeft gezien iets van z'n leven te maken.
Echter, zonder informatie is het slecht om direct van het slechte uit te gaan. Misschien is er wel van alles gebeurt de afgelopen drie jaar. Misschien is de situatie waarin hij zich nu bevind voor de man al lang een overwinning in vergelijking met hoe hij er 2 jaar geleden voor stond. Misschien is hij chronisch ziek.

Je weet het niet en er is ook geen enkele rede waarom je het zou moeten weten. Gewoon ontopic blijven en niet altijd het slechtste van iedereen denken.

In het algemeen is het zeker discutabel dat een hoop mensen misbruik maken van de algemene voorzieningen, maar in een dergelijk op één persoon toegespitst geval is zo'n discussie ongewenst en niet netjes.

imho :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:17 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
alex75 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:54:
Ik krijg het gevoel dat de situatie niet hét probleem is. Hét probleem is de instelling van deze persoon!
Op basis van 2 feiten (ontslag 3 jaar geleden + mislukt reintegratietraject) kun jij concluderen dat deze persoon een problematische instelling zou hebben? Een zinvolle bijdrage aan deze discussie zou gebaseerd moeten zijn op kennis en redenatie, niet op gevoel. Op dit soort kort door de bocht redeneringen zitten we hier in elk geval niet op te wachten.

Ik sluit me verder bij mijn bovenganger aan: (kennissen van) topicstarters hoeven zich niet te verantwoorden tegenover de gebruikers van dit forum. Daar hoort ook bij dat er geen gespeculeer hoeft plaats te vinden dat het waarschijnlijk aan de persoon zou liggen. Het is eenvoudigweg offtopic en een onzuivere discussie omdat de discussie niet op basis van voldoende feiten plaatsvindt. Het aanwrijven van schuld etc. in zulke gevallen getuigt niet van respect (zie ook Het algemeen beleid #reageren ).

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 29-11-2006 20:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:16:
Je bent niet verplicht om je vlekjes in de etalage te zetten.
Je bent wel verplicht een toekomstig werkgever te informeren over zaken die van invloed kunnen zijn op je eventuele functioneren als medewerker. Je bent verplicht te melden als je (chronisch) ziek ben, als je bepaalde delicten hebt gepleegd en dus een strafblad hebt. Het niet voldoende informeren van de werkgever kan naderhand een reden zijn voor ontslag zonder dat je recht hebt op het een en ander. Een soort bescherming van de werkgever dat naderhand niet zijn net aangenomen medewerker meteen in de ziektewet schuift of dat zijn nieuwe boekhouder een notoire vervalser in geschriften blijkt te zijn.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Fout - alleen relevante gegevens. Boekhoudfraude hoef je niet te melden als je lopende band werk gaat doen, een gescheurde achillespees niet als je een kantoorbaan zoekt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

MSalters schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:11:
Fout - alleen relevante gegevens. Boekhoudfraude hoef je niet te melden als je lopende band werk gaat doen, een gescheurde achillespees niet als je een kantoorbaan zoekt.
Dat leek me voor zichzelf spreken. Blijkbaar niet dus. |:(

Verwijderd

Hij moet een goedkopere verzekering nemen.

Bij sommige aanbieders kun je er een van 70 euro nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:36:
[...]

Je bent wel verplicht een toekomstig werkgever te informeren over zaken die van invloed kunnen zijn op je eventuele functioneren als medewerker. Je bent verplicht te melden als je (chronisch) ziek ben, als je bepaalde delicten hebt gepleegd en dus een strafblad hebt. Het niet voldoende informeren van de werkgever kan naderhand een reden zijn voor ontslag zonder dat je recht hebt op het een en ander. Een soort bescherming van de werkgever dat naderhand niet zijn net aangenomen medewerker meteen in de ziektewet schuift of dat zijn nieuwe boekhouder een notoire vervalser in geschriften blijkt te zijn.
Er mag een medische keuring plaatsvinden. Hierbij mogen alleen medische keuringen verricht worden die voor de functie noodzakelijk zijn. Vragen over je gezondheid hoef je niet te beantwoorden.

Je bent verplicht die ziekten te vermelden waarvan je denkt dat ze een belemmering kan zijn bij het uitvoeren van de functie. De werkgever mag er niet naar vragen (in de vorm van een medische keuring mag je wel vragen).

Over een zwangerschap mag je liegen.

Hoe dan ook, ik geloof niet dat jij de persoon in kwestie werk wilt aanbieden. Voor alle tweakers hier en in de context van het topic blijft het irrelevant wat de rede is voor de persoon zijn situatie.

Verder kan ik ontopic weinig meer toevoegen aan dat wat gezegd is. Dring aan op een goedkopere woonruimte zou ik zeggen. Zorg ontduiken lijkt me hoe dan ook niet slim. Dan kun je nog altijd de goedkoopste (en kaalste) nemen met een eigen risico van 500 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:04:
[...]
Hoe dan ook, ik geloof niet dat jij de persoon in kwestie werk wilt aanbieden. Voor alle tweakers hier en in de context van het topic blijft het irrelevant wat de rede is voor de persoon zijn situatie.
Ik ben inderdaad niet van plan de persoon in kwestie werk aan te bieden.

De persoon in kwestie kan gewoon het beste langs de gemeente om daar zijn financiele situatie te vertellen en te vragen welke regelingen er daar bestaan. Volgens mij verlenen de meeste gemeentes ook hulp bij mensen die moeten rondkomen van een laag inkomen vanwege weinig inkomsten of door middel van schulden. De persoon in kwestie komt naar mijns inziens niet over als iemand die zoveel mogelijk getracht heeft zich aan te passen aan de situatie of alle mogelijkheden al is afgegaan. Ik heb dezelfde kosten als de persoon in kwestie en ik moet van nog minder rondkomen en ik betaal mijn verzekeringspremie gewoon netjes elke maand en ik heb zelfs aanvullende verzekeringen voor mijn gezondheid, rechtsbijstand, inboedel en aansprakelijkheid.

Verwijderd

Hmm vraag ik me toch af hoe je dat doet.

750 euro per maand. Je bent toch 170 euro per maand kwijt aan boodschappen lijkt me.
hou je over: 580.
Je verzekeringen worden volgend jaar voor jou dan 130 euro per maand (goedkope schatting)
inboedel is 35 euro per jaar neem ik aan
hou je over 400 euro. Inet/radio/tel = 30 -> 370 euro.
GWL = 70 euro -> 300 euro.

Oftewel, met 750 euro per maand zal de kale huur incl. huursubsidie maximaal iets van 270 euro mogen bedragen en bij voorkeur richting 220.

Of kan het efficiënter?

/edit
@hieronder :D had het kunnen weten. Ik doe hetzelfde :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 09:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:21:
Simpel. Ik woon namelijk samen en dat scheelt aanzienlijk!

• cûora
  • Laatst online: 06-09-2024
Oftewel, met 750 euro per maand zal de kale huur incl. huursubsidie maximaal iets van 270 euro mogen bedragen en bij voorkeur richting 220.
Huursubsidie (of toeslag zoals het nu heet) is voor zover ik weet gebaseerd op de kale huur, en wel zodanig dat er nog ongeveer € 180 per maand overblijft om netto te betalen. (maar misschien is het met huurtoeslag anders?)
In de berekening die jij geeft kan het dus prima uit. Natuurlijk kan hij niet op vakantie of een dure auto rijden, maar hij kan best overleven.

Feit blijft dat volgens mij de meeste gemeenten een sociaal vangnet hebben om zulke mensen te helpen en ondersteunen met het oplossen van hun problemen.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk dat hij soliciteerd, je kunt _altijd_ een baan vinden, misschien niet de leukste maar je moet toch wat?
Mijn vader werkte voor de Amerikaanse overheid in Nederland als monteur van rupsvoertuigen en die "site" is opgeheven in 2001 meen ik, mijn vader was 39, na gewoon goed z´n best te hebben gedaan met soliciteren (2,5 maand) heeft hij een tijdelijke baan weergevonden als gevangenisbewaarder in Nieuwersluis en heeft ondertussen gesolliciteerd naar eenzelfde baan maar dan bij de Nederlandse overheid.

Ik snap mensen echt niet die jaren zonder werk zitten omdat ze niet kunnen vinden. (willen) :X

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:36:
Je bent verplicht te melden als je (chronisch) ziek ben,
Nee hoor, waar haal je dat vandaan? Dat is alleen maar bij functies waarbij een ziekte problematisch kan zijn en dan nog. Denk aan een vallende ziekte (epilepsie, diabetes (<-- heb ik zelf)) en functies waarbij je er niet "even" tussenuit kunt stappen. Een werkgever mag in principe niet vragen naar ziektes, maar ja, wat zou jij denken als iemand antwoordt "Daar wil ik liever geen antwoord op geven"? ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Rainmaker1987
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
`Ziektekostenverzekering kan inderdaad een stuk naar beneden. Kijk op de verschillende vergelijkingssites. Of loop eens langs bij een assurantieadviseur. Deze zijn niet per definitie duurder dan andere. Daarnaast is dat altijd vrijblijvend. Lekker shoppen dus.

Van de inboedel mag ik hopen dat dat per jaar is. Anders zou het een beetje heeel erg hoog zijn. (€35,- is overigens best strak ben benieuwd welke dat is)

Nogmaals even over de ziektekosten. Je hebt de mogelijkheid om tot 1 januari je huidige ziektekostenverzekering stop te zeggen. Daarna heb je tot 1 februari de tijd om een nieuwe af te sluiten. Dit gaat echter wel met terugwerkende kracht. Ook dienen de verzekeraars voor vandaag hun nieuwe prijs te hebben gegeven.

Verwijderd

[...]Nee hoor, waar haal je dat vandaan? Dat is alleen maar bij functies waarbij een ziekte problematisch kan zijn en dan nog. Denk aan een vallende ziekte (epilepsie, diabetes (<-- heb ik zelf)) en functies waarbij je er niet "even" tussenuit kunt stappen. Een werkgever mag in principe niet vragen naar ziektes, maar ja, wat zou jij denken als iemand antwoordt "Daar wil ik liever geen antwoord op geven"? ;)
[/quote]

Het verzwijgen van een ziekte die je in functioneren in een bepaalde functie kan verstoren kan je maar beter gelijk opbiechten. Mocht je dat niet hebben gedaan en komt de werkgever daar later alsnog achter dan is dat een reden om op staande voet ontslagen te mogen worden. Tja, ik denk dat je daar toch zelf de hand in hebt om te bepalen wat redelijkerwijs opgevat kan worden als een belemmering in het functioneren.

Dit gaat nu wel flink off-topic zo, want ik neem juist aan de de persoon waar de TS het over heeft kerngezond is anders zou hij niet riskeren zijn ziektenkostenverzekering op te zeggen!

Misschien dat het inmiddels wel in dit draadje te vinden is maar dat ik er over heen gelezen heb, maar wat is de reden dat de persoon waar de TS het over heeft na 3 jaar nog steeds geen baan heeft? Ik kan me, maar al te goed voorstellen hoe moeilijk het is om te solliciteren in bepaalde omstandigheden, maar als je al 3 jaar hard aan het solliciteren bent en je hebt nog steeds niets gevonden dan solliciteer je dus eigenlijk niet zo hard vermoed ik of doe je iets gruwelijks mis!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik snap niet dat hij zelf niet inziet hoe hij kan snijden in zijn kosten.
Zo'n beetje alle lasten kunnen nog omlaag. Kleiner huis/appartement/kamer, minder energie verbruiken, spotgoedkoop internet/geen internet, goedkopere zorgverzekering, geen inboedelverzekering want dat geld kun je beter voor je zorgverzekering gebruiken.

Juist als je werkeloos thuis zit heb je alle tijd om dat te regelen/verhuizen enz. enz.

Toen ik 7 jaar geleden opmezelf ging wonen kwam ik goed rond van 1200 gulden. Was wel een krot appartement, maar ik kwam financieel prima uit. Kon zelfs nog sparen.
Nu ik 4x zoveel verdien heb ik m'n levenswijze daarop aangepast, gaat m'n loon ooit weer zwaar achteruit, dan moet ik ook weer verhuizen naar iets goedkopers, voor mijn part een kamer en daar weer een nieuwe start maken. Raak ik werkeloos, dan pak ik de eerste de beste baan die ik kan krijgen, wat voor klotebaan ze me ook aanbieden, vanuit die baan kun je wel rustig opzoek gaan naar iets beters, of je proberen op te werken in dat bedrijf.

Ik denk dat ie niet bereid is om te snijden in z'n kosten en er kwa leefwijze niet op achteruit wilt gaan. Anders kwam ie niet met zo'n paardenmiddel als ziektekosten opzeggen.

Een vriend van mij komt ook steeds niet aan de bak, maar hij stelt z'n eisen bij een baan veel te hoog in. Hij wilt geen simpel/zwaar werk doen. Nog liever werkeloos dan dom werk doen.

[ Voor 20% gewijzigd door KneppaH op 02-12-2006 07:26 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
als ik in zijn situatie zat; gewoon bezuinigen! waarom internet + tv als je zo diep in de schulden zit! gewoon 2 jaar doorbijten! Beetje kansloos dit soort mensen, eerst zelf schulden maken maar niet het lef hebben er ook iets aan te doen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dit topic mist heel veel relevante info.
Wat heeft de persoon in kwestie zelf al gedaan om de lasten te verlagen ?
Heeft ie al wel ALLE subsidies aangevraagd ? De bijstand kan je daarmee helpen.

zorgtoeslag
huursubsidie

Tevens is het vaak zo dat als je in de bijstand zit, de gemeente jou verzekert (collectief), snap niet waarom deze persoon zo'n dure ZK verzekering heeft !!!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

The Mystic schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:39:
jah joh doe daar maar zo makkelijk over, ten eerste is die stap een klote stap die je zet dan, je voelt je meteen minderwaardig (althans ik wel toen)
daarbij word je als een eeuwige werkloze behandeld, en mag je ook nog eens een aantal maanden je limiet induiken omdat ze je lekker lang laten bungelen

het feit waar de hele bijstand voor bedoeld was bestaat niet meer nmlijk : het opvangen van mensen die opeens omlaag vallen

perfect voorbeeld :

ik zat in de uitkering , 5 maanden, toen kwam ik iemand tegen die mij een eigen zaak wilde gunnen en me dus ruimte voor niks aanbood, echter zou ik dan wel de eerste maanden met behoud van uitkering moeten draaien, omdat er geen geld is om mij te betalen in den beginne,
en raad eens ?, nee dus, dat ging niet door, werd uit de uitkering gegooid en moest dan maar opnieuw aanvragen ? wtf waar gaat dit heen ?

nog een voorbeeld : jongen die ik ken zat ook in de uitkering, hij gaat dan hier en dan daar werken omdat hij moeilijk een vaste baan vind, echter hij wilt wel werken

nu moet deze jongen zn uitkering terug betalen, + rente ?

[ Voor 34% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-12-2006 10:40 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:34:
Jah,hoi, dank voor de vele reacties. Ik heb intussen wat meer gevraagd via mail
om zo een beter beeld te krijgen en zo ook een nauwkeuriger oplossing.

Hij krijgt via SozaWe +/- 750 euro ( inhoudingen ivm schulden)

Huur - 350 euro (inclusief zijn huurtoeslag)
G/L - 105 euro
iNet/R&TV - 65 euro
VerzekerBoedel - 35 euro
ZilverKruis - 100 euro ( basis+ tandarts aanvullend + beter af extra + toeslag ZK)

Nu dat ZK zo sterk verhoogd is, is de vraag of hij gezien zijn gesteldheid en
M.b.t zijn werkloosheid weet ik dat hij al +/- 3 jaar werkloos is vanwege de opheffing van
Ik denk dat hij gewoon boven zijn stand leeft. Ik ben een stuk minder kwijt aan vaste lasten

Huur - ik betaal minder zonder huurtoeslag
G/L - ik betaal minder, maar als hij geen werk heeft zal hij veel thuis zitten en dan is het verbruik hoger
iNet/R&TV - ik ben bij elkaar 35 euro kwijt

Ook kan hij kijken of er niet goedkopere verzekeraars zijn of dat een basisverzekering niet genoeg voor hem is (dan moet hij dus nog geld opzij leggen voor als er iets gebeurd). Ik zeg niet dat hij moet gaan verhuizen, maar hij kan wel kijken of hij niet op andere dingen kan bezuinigingen.

750 euro per maand. Je bent toch 170 euro per maand kwijt aan boodschappen lijkt me.
hou je over: 580.
Je verzekeringen worden volgend jaar voor jou dan 130 euro per maand (goedkope schatting)
inboedel is 35 euro per jaar neem ik aan
hou je over 400 euro. Inet/radio/tel = 30 -> 370 euro.
GWL = 70 euro -> 300 euro.

Of kan het efficiënter?

/edit
@hieronder :D had het kunnen weten. Ik doe hetzelfde :+
Hij kan zijn boodschappen bij de aldi halen, dan ben je 100 euro per maand pp kwijt.

Als hij verder niks heeft kan hij ook werk gaan zoeken. Zijn inkomen zal verdubbelen en zijn kosten gaan omlaag (heel de dag thuis zitten is ook niet gratis, zeker niet als het begint te vriezen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sterker nog het is met € 10,- gestegen tot € 150,- per maand!
[...]
- hij is dus werkloos( 38 jaar = € +/- 750,-)
- heeft huur/gas&licht/verzekering inboedel/internet = +/- € 600,-
oftewel, iemand heeft dus €750 en betaald daarvan €140 ziektekosten, €460 andere kosten ...

dan maakt het ziektefonds een onevenredig deel er vanuit, en daarop moet hij besparen, zelfs een verzekering die €10 goedkoper is, is dan al een flinke winst; persoonlijk zou inschatten dat hij moet streven naar hooguit iets van €90 per maand aan zorgkosten te besteden, en dat is mogelijk.

kijk hier eens, en vergelijk de verschillende aanbiedingen en kies gewoon de goedkoopste, zelfs als dat betekent dat hij iets inboet op de aangeboden diensten, eventueel een hoger eigen risico e.d.:
http://www.kiesbeter.nl/z...edkoopsteBasispakket.aspx
http://www.independer.nl/...g2007/InvoerGegevens.aspx

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:40:

Hij kan zijn boodschappen bij de aldi halen, dan ben je 100 euro per maand pp kwijt.
Dat lukt je nooit.
Ten eerste moet er maar net een lidl in de buurt zitten. Ik neem aan dat de persoon in kwestie met de fiets boodschappen moet doen.

Als je als één persoon bij de AH boodschappen doet kom je op 180 euro per maand als je het netjes doet. Als je de tijd hebt om kaas, groente en fruit op de markt te kopen (is goedkoper en gezonder dan in de lidl) en de rest bij een Jumbo of iets goedkopers en je kookt goed, vriest in etc. dan geloof ik dat je kunt toewerken naar 140 à 150 euro per maand.
100 euro lijkt me sterk. Wat heel misschien haalbaar is is 300 euro met z'n drieën (samen eten etc.)

Het scheelt overigens ook een beetje aan je stofwisseling, maar dan nog :P

• feej
  • Laatst online: 06-11 12:51

feej

giraffemeisje

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:31:
[...]

Dat lukt je nooit.
Ten eerste moet er maar net een lidl in de buurt zitten. Ik neem aan dat de persoon in kwestie met de fiets boodschappen moet doen.
Met 750 euro in de maand en tijd zat zou ik actief zoeken naar de dichtsbijzijnde aldi/lidl, een paar fietstassen aanschaffen en niet zo zeiken.

Overigens moet 100 euro denk ik wel denken. Ik woon samen en kon in de tijd dat wij krap zaten voor 150 euro in de maand gewoon goed eten en drinken, als ik maar oplette waar wat in de reclame was en gewoon consequent bij de aldi inkopen.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:19:Ik hoor net iets op tv dat mensen zonder verzekering vanaf januari niet meer geholpen mogen worden. Lijkt me dus erg onverstandig om eruit te stappen.
Dat zou betekenen dat Amerika een betere health-state heeft dan Nederland :+ Buiten dat het niet helpen van mensen die medische hulp nodig hebben tegen de ethiek van een dokter zou moeten gaan.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
hmm weet niet of het al is gevallen, maar je bent wettelijk verplicht jezelf te verzekeren.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
meelmark schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:22:
hmm weet niet of het al is gevallen, maar je bent wettelijk verplicht jezelf te verzekeren.
Een CTRL-F "verplicht" was te veel werk en het lezen van de draad blijkbaar ook. Misschien moet dat wel een stille hint zijn dat je niet zou moeten reageren.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:31:
[...]

Dat lukt je nooit.

Als je als één persoon bij de AH boodschappen doet kom je op 180 euro per maand als je het netjes doet. Als je de tijd hebt om kaas, groente en fruit op de markt te kopen (is goedkoper en gezonder dan in de lidl) en de rest bij een Jumbo of iets goedkopers en je kookt goed, vriest in etc. dan geloof ik dat je kunt toewerken naar 140 à 150 euro per maand.
100 euro lijkt me sterk. Wat heel misschien haalbaar is is 300 euro met z'n drieën (samen eten etc.)

Het scheelt overigens ook een beetje aan je stofwisseling, maar dan nog :P
Ik ben ook meer aan voedsel kwijt, maar dat komt vooral door luxe-dingen en snacks en omdat de AH het dichtste bij zit :)

Die drie porties waar je het over hebt kan je trouwens ook voor jezelf koken (spaghetti ofzo kun je prima invriezen).

Even een rekenvoorbeeld om te laten zien dat het bij de Jumbo prima haalbaar is als je jezelf niet laat verleiden luxere/duurdere dingen te kopen.
250 gr yoghurt: 0.16

Twee boterhammen met kaas: 0.70
Twee boterhammen met kipfilet: 0.50
1 appel: 0.20
Glas melk 0.16

Aardappelen: 0.25
Rundergehakt: 0.40
Bloemkool (diepvries) 0.75

Totaal: 3,12 ( x 30 = 93.60, bij de Aldi of Lidel ben je dus nog minder kwijt als je daar naar toe zoe gaan. Er zit geen drinken bij (een fles cola bij de lidel, 2 ltr, kost .30 ct) en er is ook nog wel wat marge voor duurder vlees en je kan ook een keer een ei koken voor bij je avondeten. Voor vlees moet je verder de aanbiedingen een beetje in de gaten houden. Dat is regelmatig in de aanbieding en ook goed in kleine porties in te vriezen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
meelmark schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:22:
Mag ik hier nog even op inhaken, als actief militair ben je niet verplicht een zorgverzekering af te sluiten.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
alleen ff over paracetamol

Kosten 20 stuks: €0,80

...less is more

Pagina: 1