Ik heb momenteel een AOpen AX4SPE-UN waarvan de geluidschip fysiek mist, er op een verkeerde manier koel tweakes zijn toegepast en waar 2 SATA1 aansluitingen op zitten. De kans dat dit bordje stukgaat wordt met de dag groter, en hij overklokt geen ene Mhz meer (letterlijk).
Ik heb echt heel veel tijd besteed naar het zoeken voor een vervangend moederbord voor dit oude socket, maar de conclusie is dat er bijna alleen AsRock borden te krijgen zijn met te veel beperkingen tov het huidige moederbord. De PriceWatch heeft veel suggesties maar alle borden zijn minderwaardig. Ook zoeken op Google heeft een boel resultaten geleverd maar geen van allen zijn leverbaar. Wie kan mij hier helpen?
Ik zoek een moederbord met de volgende eisen:
Socket 478 @ 800Mhz met Hyper Threading support. Graag tot 3,2Ghz supported.
Een i865 of vergelijkbare chipset
AGP 8x en/of PCI-E
Minimaal 2 PCI sloten
100MBit maar liever 1Gbit netwerk mogelijkheden
4 onboard USB poorten en mogelijk voor een front USB aansluiting
Het allerliefste een ATX aangezien de meeste AsRock borden m-ATX zijn en ik een enorme P180 heb
4 poorten voor DDR400 geheugen, absoluut geen 3 poorten of minder want ik heb 4*512MB. Moet uiteraard Dual Channel ondersteunen.
2 of meer SATA poorten, SATA1 mag maar liever SATA2 vanwege mijn SATA2 RAID
Onboard sound hoeft niet, maar zal er wel opzitten
2*IDE ATA100 of sneller en een FDD aansluiting. Niet 1 ATA poort maar 2 dus
Je zult nu misschien denken: ja dat zijn wel heel veel eisen bij elkaar. Maar mijn huidige mobo heeft het allemaal! En ik zoek dus een vergelijkbare of een betere.
Heeft iemand ervaringen met soortgelijke mobos en/of weet iemand waar ik er nog eentje kan halen? Zou mij heel erg helpen.
Ik heb echt heel veel tijd besteed naar het zoeken voor een vervangend moederbord voor dit oude socket, maar de conclusie is dat er bijna alleen AsRock borden te krijgen zijn met te veel beperkingen tov het huidige moederbord. De PriceWatch heeft veel suggesties maar alle borden zijn minderwaardig. Ook zoeken op Google heeft een boel resultaten geleverd maar geen van allen zijn leverbaar. Wie kan mij hier helpen?
Ik zoek een moederbord met de volgende eisen:
Socket 478 @ 800Mhz met Hyper Threading support. Graag tot 3,2Ghz supported.
Een i865 of vergelijkbare chipset
AGP 8x en/of PCI-E
Minimaal 2 PCI sloten
100MBit maar liever 1Gbit netwerk mogelijkheden
4 onboard USB poorten en mogelijk voor een front USB aansluiting
Het allerliefste een ATX aangezien de meeste AsRock borden m-ATX zijn en ik een enorme P180 heb
4 poorten voor DDR400 geheugen, absoluut geen 3 poorten of minder want ik heb 4*512MB. Moet uiteraard Dual Channel ondersteunen.
2 of meer SATA poorten, SATA1 mag maar liever SATA2 vanwege mijn SATA2 RAID
Onboard sound hoeft niet, maar zal er wel opzitten
2*IDE ATA100 of sneller en een FDD aansluiting. Niet 1 ATA poort maar 2 dus
Je zult nu misschien denken: ja dat zijn wel heel veel eisen bij elkaar. Maar mijn huidige mobo heeft het allemaal! En ik zoek dus een vergelijkbare of een betere.
Heeft iemand ervaringen met soortgelijke mobos en/of weet iemand waar ik er nog eentje kan halen? Zou mij heel erg helpen.