Toon posts:

[Internet Authentication Service]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt: 2 servers

Server 1= Domain Controller
Server 2= VPN server

Nu heb ik het volgende probleem.

Ik open Internet Authentication Service en klik dan met mijn rechter muisknop op "Internet Authentication Service (lokaal)" en kies voor "Server in Active Directory registreren" dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2q8639u.jpg
Hier klik ik op ok en dan verschijnt de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/2pq6lub.jpg

Ik ben ingelogd als administrator maar heb dus blijkbaar de juiste rechten niet, weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:13 ]

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 22:13
Ben je admin op beide machines, het lijkt erop dat je op één van de twee geen rechten hebt en dus ook niet kan inloggen (verder geen verstand van IAS, ik keek slechts naar de foutmelding)

bl44t

Verwijderd

Topicstarter
YaaD schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:03:
Ben je admin op beide machines, het lijkt erop dat je op één van de twee geen rechten hebt en dus ook niet kan inloggen (verder geen verstand van IAS, ik keek slechts naar de foutmelding)
Ik ben admin op beide machines.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelfde admin username en wachtwoord :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 16:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wel aangelogd als domain admin en niet als lokale admin?

En verder nog: Enable the IAS server to read user accounts in Active Directory

Let er ook even op dat om de setting "control access through remote acces policy" te kunnen gebruiken, je domain in native mode moet staan. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Question Mark op 28-11-2006 18:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:12:
Zelfde admin username en wachtwoord :?
Ja, maar ik heb het inmiddels opgelost na weer eens een herstart wat ik al vaker gedaan had wilde ik hem weer gaan registreren maar toen kreeg ik ineens de melding dat hij al geregistreerd was. :S

Het probleem is dus opgelost maar vraag me niet hoe. :S

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:43:
Wel aangelogd als domain admin en niet als lokale admin?

En verder nog: Enable the IAS server to read user accounts in Active Directory

Let er ook even op dat om de setting "control access through remote acces policy" te kunnen gebruiken, je domain in native mode moet staan. :)
Ok het is opgelost maar even goed bedankt want ik moet het op school ook nog oplossen. Maar ik zie dat het dus op meerdere manieren kan, handig voor de volgende keer. Thanks :)
Pagina: 1