Toon posts:

Wireless 100m uitzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Wij hebben binnekort een lan party in een gebouw. Maar in dit gebouw ligt geen internet verbinding en we willen wel dat de mensen internet acces hebben (http).

Nu woon ik er ongeveer 100m vandaan kan meer zijn. maar wij hebben thuis een wireless netwerk. is er een mogelijkheid om uit te zenden zodat ik in dat gebouw het signaal kan oppakken?

of is er een makkerlijke mogelijkheid??

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Andere vraag, wil je er geld aan besteden, want het zal zeker niet gratis zijn

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 17:42

YellowCube

Wait...what?

misschien is het handig om te vermelden wat voor 'n spul je in huis hebt staan en of je van plan was eventuele extra apparatuur aan te schaffen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Afhankelijk van het aantal mensen op de lanparty zou je kunnen overwegen om een draadverbinding te leggen. Met een standaard 54Mbit Wlan router over een dergelijk grote afstand zal de snelheid van de verbinding behoorlijk inzakken.

En wat is je budget? Een goede antenne kost wel wat geld, maar je zou ook van iemand een antenne kunnen lenen.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er best wat geld aan uitgeven maar het moet niet teveel worden.
Thuis hebben we een speedtocuh 716 staan.

Is hotspots een optie? alleen in woon in een dorp en als ik thuis scan dan vind ik geen hotspots

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:59

Totaalgeflipt

De enige echte

Je kan beter een kabel leggen van 100 meter. Met draadloos heb je al snel de helft van de snelheid intern. En over zo'n afstand moet je gaan werken met versterkers. Dus ik zou het bekabeld doen.

Eenmalige aanschaf, altijd profijt van. Daar een switchje neerzetten, en lannen

[ Voor 18% gewijzigd door Totaalgeflipt op 28-11-2006 17:13 ]

Verwijderd

gewoon een kabel leggen voor een dagje met een speedtouch haal je 100 meter nooit van je leven

Verwijderd

is er een mogelijkheid om uit te zenden zodat ik in dat gebouw het signaal kan oppakken?
Wat voor apparatuur heb je nu (exacte types enzo)? Je zou hier een richtantenne (panel) op kunnen monteren (pigtail verloop kabeltje voor jou AP zoeken + panel antenne). Dan een client/bridge kopen waar je ook een panel antenne op monteert.

Laat de mensen niet via WiFi connecten, maar steek het WiFi in het lan netwerk (wel beveiligen zodat niet iedereen bij je thuisnetwerk kan). Zorg dat de router al het verkeer dropt naar jou netwerk, maar wel van LAN->inet toelaat.
En over zo'n afstand moet je gaan werken met versterkers.
Met een goeie AP + antenne kan je wel 200 meter komen, en als je wil zelfs nog verder (500KM is geen probleem).

Idd je verbinding snelheid zakt wat in, dat drukt je internet een beetje. Heeft de TS een internet verbinding van 54mbit, ik verwacht het niet. Als dit inzakt tot 12mbit, dan zal het nog niet een ramp zijn, 2mbit is zelfs nog te doen (voor simpel HTTP gebruik).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:16 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Met geen enkele draadloze modem denk ik hoor sjante

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:11:
ik wil er best wat geld aan uitgeven maar het moet niet teveel worden.
Thuis hebben we een speedtocuh 716 staan.

Is hotspots een optie? alleen in woon in een dorp en als ik thuis scan dan vind ik geen hotspots
Ben eens duidelijk, wat is voor jouw de grens. Want we kunnen wel vanalles gaan verzinnen, maar als je buget maar 25-50 euro is, wordt het aardig moeilijk :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel een kabel leggen alleen moet hij de straat dan over en door een parkje heen.
mensen kunnen de kabel dan zo doorknippne ofzo of iets anders ermee doen.

Niels88 ja dat is mijn budget helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:16:
ik kan wel een kabel leggen alleen moet hij de straat dan over en door een parkje heen.
mensen kunnen de kabel dan zo doorknippne ofzo of iets anders ermee doen.
Dan is draadloos wel een optie. Investering van 200 euro, maar dan kan je wel tijden vooruit (afschrijving op X lanparty's). Maar voor 50 a 60 euro moet je niet veel verwachten.

Je kan zelf een panel antenne solderen, Is wel wat werk, maar dan heb je voor 10 euro een goeie antenne.
[sup]Het solderen van antennes is niet eenvoudig, dus als je niet kan solderen en niet goed staal/etc kan bewerken (buigen, op 0.2mm exact afmeten, etc), dan houd het op (denk ik).
RutgerB schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:18:
UTP kabel zit volgens mij met 100 meter ook aan de max volgens specs dacht ik. Dus of je het daar dan wel mee haalt is dan ook maar de vraag.
Volgens de "specs" is het 97.4 meter. Als je terugschakelt naar 10mbit dan kan je makkelijk 150 a 200 meter halen (als je goeie kabels gebruikt, zeg Cat5E FTP of SFTP / SFFTP, etc).

Het nadeel van kabel door openbaar gebied is: Langs weg 2 palen, en dan "over" de weg heen. Doorknippen en onder stroom zetten is ook mogelijk.
Op WhatTheHack hadden we 5km glasvezel door sloten gelegd, dat ging goed tot de NS de bermen ging maaien, toen was het doei doei 1gbit inet :w (na paar uur weer gelast, maargoed).

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:25 ]

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-03 18:06
UTP kabel zit volgens mij met 100 meter ook aan de max volgens specs dacht ik. Dus of je het daar dan wel mee haalt is dan ook maar de vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door RutgerB op 28-11-2006 17:18 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lol ja dan zou ie een repeater in het midden (in het parkje) moeten leggen :P

Kon je ook niet iets met van die pringles-bussen? Daarmee kon je toch een straal-verbinding maken?

Edit: Ja dus :)

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 28-11-2006 17:23 . Reden: URL gemaakt ]

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

Verwijderd

Nu de N bijna uit is ipv G kun je tot 300Mbps betaal je wel 230 euro voor 2 linksys wrt...., en dan nog 2 antenne's erbij 30 euro per stuk
dus voor een 300 euro heb je een snelle verbinding.

Als je niet een straat over hoeft kun je tijdelijk bedraad doen, als iemand hem doorknipt heb jij al een reservesnoer klaar liggen om uit te rollen.

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:41 ]

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:21:
Kon je ook niet iets met van die pringles-bussen? Daarmee kon je toch een straal-verbinding maken?
Stukje Aircom+ / RG233(?) kabel, zelfs RG58 werkt nog redelijk als antenne (na wat soldeer/afmeet werk).

Hier wat wifi antenne bouw linkjes:
http://pe2er.nl/antennetechniek/
http://pe2er.nl/wifiomni/index.htm (en meer op pe2er.nl)
http://wireless.gumph.org/articles/homemadeomni.html
http://wirelessantwerpen.be/shop_access_point.htm
http://www.eijlander.nl/article.php?group=543&id=8261 (heeft ook bergen andere goeie wifi onderdelen).

Ik reken altijd 60 per AP, 15 voor een pigtail en 15 voor een zelfbouw antenne (panel of omni) als ik iets ga aanschaffen.

[edit5463]
Ik heb ook wat plaatjes online staan van mijn zelfbouw omni antenne.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:33 ]

Verwijderd

Draadloos is goed mogelijk.

2 jaar terug woonde ik een studentenhuis waar we geen internet konden nemen. Wel stond er een studentenflat in de buurt waar ze razendsnel internet hebben.

Met behulp van 2 zelfgemaakte antennes en 2 linksys WAP11 access points heb ik fijn van hun internetverbinding kunnen profiteren.

Het ging om iets van 300 meter.... Er bleef iets van 3 Mbit over van de verbinding.

Ik heb alle spullen nog en gebruik ze niet meer. Dus mocht je interesse hebben om het over te nemen voor een zacht prijsje, moet je me maar mailen.

Uiteraard gaat het om 11 Mbit apparatuur, maar waarschijnlijk is je internetverbinding de bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
ben mischien wel geinteresseerd. Als je ook uit kan legge nhoe te installeren haha. en natuurlijk de prijs.

Maar ik kan toch ook een kabel leggen naar de school die er tussen zit? Dus kabel naar school dan in een switch en vanuit die switch kabel naar het gebouw.

op deze manier kan je toch makkelijk 180m overbruggen? aangezien de switch er tussen zit.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Daar heb je gelijk in Mandible. Dat is goed mogenlijk

Verwijderd

Topicstarter
met 14dbi wat voor afstand haal je dan ongeveer??

want ik heb deze gezien

http://www.wlan-shop.nl/i...ml?lang=nl&target=d3.html

of deze:

http://www.wifishop.nl/pr...ntenne-15-dbi-2-4-ghz.htm

kan je dit gewoon op je thuisnetwerk aansluiten? want dan zorgt deze voor een flink signaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:30:
Draadloos is goed mogelijk.

2 jaar terug woonde ik een studentenhuis waar we geen internet konden nemen. Wel stond er een studentenflat in de buurt waar ze razendsnel internet hebben.

Met behulp van 2 zelfgemaakte antennes en 2 linksys WAP11 access points heb ik fijn van hun internetverbinding kunnen profiteren.

Het ging om iets van 300 meter.... Er bleef iets van 3 Mbit over van de verbinding.

Ik heb alle spullen nog en gebruik ze niet meer. Dus mocht je interesse hebben om het over te nemen voor een zacht prijsje, moet je me maar mailen.

Uiteraard gaat het om 11 Mbit apparatuur, maar waarschijnlijk is je internetverbinding de bottleneck.
hoe kan ik mailen als ik geen mailadres vind?O
Pagina: 1