Toon posts:

Linksys WRT54GR ervaringen / advies

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een router die perse moet voldoen aan 2 voorwaarden icm een @home intensief verbinding met een motorola surfboard modem.

1) Bereik en stabiliteit van draadloze verbinding
2) Stabiliteit router bij zwaar netwerkverkeer (Emule / Bittorrent) (3 gebruikers)

Mijn ervaring met Belkin, SMC en Shitecom zijn erg erg slecht, vooral m.b.t. punt 2.
Mijn eigen Asus WL500G scoort wat dat betreft beter maar nog steeds niet naar tevredenheid, verbinding wordt heel stroperig na een tijd waarna een reset vereist is.

Nu is mijn oog gevallen (volgens de specs) op de WRT54GR (met rangebooster).

pricewatch: Linksys WRT54GR (54Mbps, 4x 100Mbps)

Een vrij goed verkrijgbare (goed ogende) router echter zonder vindbare gebruikerservaringen, (3 hits met fok search) en via google alleen op het forum van linksys zelf. Nu is mijn vraag of dat iemand ervaringen heeft met deze router icm met mijn 2 punten.

Verder zou ik graag willen weten welke router (niet pre-N) volgens jullie de stabielste is met het beste bereik (firewall/encryptie is niet zo'n issue).

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waarom ga je niet voor een wrt54gs, of een ander wrt model. En flash je heb naar een "opensource" firmware, zoals dd-wrt, openwrt, tomato. Dan heb je pas een stabiel, sterk
configureerbare router _/-\o_

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:37 ]

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:39 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:06:
[...]

een gs werkt niet met andere FW, koop dan een WRT54GL die kan t wel
Mijn fout :O
Maar het werkt zowieso op heel veel wrt54 modellen. wrt54g, wrt54gs, wrt54gl :)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
dd-wrt is ook niet perfect trouwens. Ik was van openwrt overgestapt op dd-wrt en had plots regelmatig uitval van mijn netwerk. Leve openwrt :p

En inderdaad, ga voor de wrt54gl

Verwijderd

om even duidelijk te zijn werkt alleen op:

wrt54g v 1,2,3,4
wrt54gl

en met een mod geloof ik ook op de versie 5

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:06:
[...]

een gs werkt niet met andere FW, koop dan een WRT54GL die kan t wel
Ik heb idd wel gezien dat die GL versie heel populair is hier maar die is inmiddels al 30 jaar op de markt. Ik vraag me af of er inmiddels nou echt niks beters is. Ik zoek iets dat out of the box gewoon goed en stabiel draait.

Het aantal poorten dat emule en bittorrent mogen openen heb ik al zoveel mogelijk beperkt, en een moderne router zou dit mijns inziens dan ook gewoon aan moeten kunnen zonder compleet vast te lopen.

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Die mod van de WRT54G v5 is niet aan te raden hoor :/
Bij sommigen werkt het goed maar bij mij had ik constant netwerk uitval, heeft ook te maken dat die modem weinig intern geheugen heeft. Ik heb hem vorige week weggegooid en een nieuwe WRT54GL gehaald met een fijne Linux firmware erop. Werkt perfect! En ik ben een redelijk zware bittorrent/emule gebruiker :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook met 3rd party firmwares heeft de linksys serie last van problemen met erg intensief bittorrent / emule verkeer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28
de WRT54GL heeft over het algemeen het beste resultaat voor wat jij wilt heb ik het idee.

(www.chelloo.com heeft wat extra ervarings experts) Moet je kijken onder routers - linksys.
Sorry voor de moderator, dit is puur behulpzaam bedoeld en geen reclame.

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:19:
Ook met 3rd party firmwares heeft de linksys serie last van problemen met erg intensief bittorrent / emule verkeer.
Volgens jou dus ook die GL ?
Ik heb zelf nooit een linksys gebruikt, maar wel ooit een verre kennis een GL aangeraden (jaja, ik ben een doorgeefluik van dit forum), die was er uiteindelijk niet over te spreken, maar die gebruikte dan ook de standaard firmware van linksys.

Ik heb de GR al in bestelling staan, ik laat hem gewoon komen, als hij niet bevalt stuur ik hem retour en haal ik de GL. Dit, tenzij er mensen zijn die mij weer op een hele andere "route" sturen ;) (wat ik wel hoop) .

Maar er is dus niemand die ervaringen heeft met een WRT54GR of iemand kent die er een heeft :D ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:44 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04

Tazzios

..

Modbreak:Een topic wat je vandaag hebt gestart hoef je niet meteen overal onder de aandacht te brengen..

[ Voor 80% gewijzigd door Equator op 06-12-2006 09:12 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04

Tazzios

..

mijn ervaringenmet de wrt54GR:

bij het ip adres kan ik geen 0 invoeren ( wil ik dus 10.0.0.139 als adres)

Ik kan niks wijzigen bij "Geavanceerde Draadloze Montages" omdat het
over "invalid Beacon Interval" klaagt terwijl ik deze niet heb
gewijzigd. op deze pagian kun je zend sterkte en zo instellen

je kan geen backup van de instellingen terug zetten.

verbinding valt af en toe uit,in het begin ging hij trouwens wel goed.

bovenste 2 problemen zijn bekend bij linksys, maar er zou binnen kort een
update komen, vorige firmware komt uit december 2005.

nee geen aanrader van mijn kant

@ mod
er wordt toch naar ervaringen gevraagd door de topic starter, bij deze dus zonder link naar mijn topic

[ Voor 9% gewijzigd door Tazzios op 06-12-2006 16:27 ]

• kamaradski
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05-2021
ok niet echt wat je wilt horen misschien, maar wel een oplossing die je in 1x van alle problemen afhelpt waarschijnlijk:

- men neme een oude pc bv een amd-k6 ofzo en drukke daar monowall op. (http://www.m0n0.ch)
- daarachter een redelijke switch met het gewenste aantal poorten (evt gigabit)
(monowall kun je ook meteen gebruiken als accesspoint dus kan een switch ook overbodig zijn)

deze oplossing kan ook nog eens stukken goedkoper zijn dan die linksys en beslist stabieler met meer functies.

men draait hier ook meerdere filesharing progs zonder problemen.

suc6

life's more painless for the brainless

Pagina: 1