Toon posts:

CNR kaartjes, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk al een tijd uit naar cnr kaartjes voor mijn cusl2. Bijv netwerk en geluid.

Wie weet waar je ze kan kopen en wat ze kosten?

Pricewatch leverde niets op en zoeken op cnr kan niet want het woord waar je op zoek moet minimaal 4 karakters zijn.

Verwijderd

Weet je wel wat precies de aard van die dingen is? Hoe ze werken? If so, dan denk ik niet dat je ze wilt.

De verkrijgbaarheid van die perhipials is inderdaad niet al te hoog, dat was de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en ik weet dat er op mijn moederbord een intel netwerkkaartchip zit die niks aan het doen is.
Een los netwerkkaartje met intel chip kost minstens 100 piek.

Verwijderd

Koop dan een Realtech , goede kaartjes voor zeer lage prijs . Ik heb een Realtech en m'n broer en vader D-link . Ik nooit probs , zij vaker .

Verwijderd

hmmm, nee, (uitzonderingen daargelaten?) is het niet zo dat een CNR/AMR kaart aansluitingen maakt met een chip op je mobo die niks aan't doen is, een CNR/AMR kaart levert faciliteiten die eigenlijk op de workload van CPU erbij komen.

Vrij vertaalt: een netwerk CNR/AMR is slecht een fysieke netwerk aansluiting, je CPU doet al het rekenwerk. Voor een CNR/AMR geluidskaart geld hetzelfe, levert slechts de fysieke aansluiting, je CPU 'zit de geluidsgolven te berekenen'.

Dat merk je dus typisch, als je een netwerk game aan het doen bent. Want dan komt niet alleen het draaien van het spel voor de CPU z'n kiezen, maar ook al het omreken werk voor je netwerkverbinding, wat resulteert in een TRAGE game.

Beter om een echt product te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, een cnr netwerk of geluidskaartje vreet vast niet meer dan 1% van mijn processortijd.

Dat is net zoiets als een winmodem, minimale systeemeisen hiervoor is een p1 166. Op een p2 merk je al geen verschil meer tussen een winmodem of een "echte".

Met een game is mijn videokaart veel meer de beperkende factor.

Loopt nu trouwens op 1084 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me zeggen waar ik die dingen kan kopen?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
een winmodem merk je niet in de performance speel maar eens ut online met hardware en met softmodem zeer zeker dat jij verschil merkt
(ik wel ik heb 600mhz duron en 128mb)

Verwijderd

is toch gewoon BAGGER die CNR/AMR kaarten??

Das alleen interessant voor OEM bouwers die cheap een pctje aan willen bieden :r

Hetzelfde als van die gateway/packard bell?IBM/ACER etc pc:

1GHZ pc voor 2500 piek :)
O ja, 4mb integrated graphics :( :(

Is voor mensen die een computer willen omdat iedereen een computer heeft :r

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk, dat je ze niet tegenkomt in de winkel, omdat volwaardige kaartjes van dat soort ook al geen drol kosten. Een NE2000 (realtek) 10/100 UTP netwerkkaartje kost slechts 35, een SB128 PCI rond de 55. Deze markt levert geen drol op voor fabrikanten. CNR kaartjes leveren dan al helemaal niets op bij nog lagere prijzen en zijn bovendien ook wat de markt betreft prijstechnisch behoorlijk oninteressant, omdat volwaardige kaartjes al geen drol kosten.
Pagina: 1