Toon posts:

Mac Tablet nieuwtje suggestief en vooruitlopend!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja..ik vraag mij af waarom Tweakers niet zorgvuldiger met haar geplaatste nieuws-items
omgaat want dit rammelt kwa geloofwaardigheid aan alle kanten.
Yoeri Lauwers voert als bron aan voor zijn nieuwspost Smarthouse in Australie
die op haar beurt weer verwijst naar de anonieme bronnen in Taiwan,
je weet wel die 'waarheidsgetrouwe' anonieme bron die ons sinds
2001 al lekker loopt te maken met de beruchte iPhone en die er nog steeds niet is. :o

Nergens staat vast dat het een feit is! Het is een gerucht dat nergens
bevestigd wordt! Ook het aangehaalde patent-stuk is te mager omdat dat te weinig houvast
biedt tot een bevestiging dat het idd om een Mac-achtig tablet gaat.
Het is eerder: " De een roept wat,de ander trekt een conclussie en vervolgens loopt
iedereen elkaar achterna zonder de feiten te checken."
Zet dan een groot vraagteken in je
header of stel deze in vragende vorm zodat duidelijk is dat het hier om een voorlopige
gissing gaat en geen vaststaand feit! Probeer ondanks je leuke interface en het semi-
professioneel gedrag je zaakjes op orde te hebben als je Tweakers zo graag als
officieel nieuwsmedium presenteert. maar dat niet is >:)
Zelfs het bekende ZDNet maakt zich hier aan schuldig. Ik mij iig niet aan de indruk onttrekken
dat Yoeri Lauwers ook hier heeft gekeken,e.e.a door elkaar heeft gehusseld,
en gepoogd heeft een zo 'sappig' mogelijk verhaaltje over een Mac-tablet te plaatsen.
Het waarheidsgehalte van een artikel is gebasseerd op de mate van juistheid en
integriteit van diegene die het post,en niet om de hoeveelheid posts!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Tja..ik vraag mij af waarom Tweakers niet zorgvuldiger met haar geplaatste nieuws-items
omgaat want dit rammelt kwa geloofwaardigheid aan alle kanten.
[...]

Nergens staat vast dat het een feit is! Het is een gerucht dat nergens
bevestigd wordt!
Zorgvuldig lezen is ook een kunst. Nergens wordt de 'Mac Tablet' als vaststaand feit gepresenteerd. De headline staat tussen aanhalingstekens, hetgeen betekent dat het een bewering is, geen feit. Vervolgens schrijft de auteur 'Anonieme bronnen in Taiwan zouden gezegd hebben dat Apple een werkend prototype van een Tablet PC met Apple-logo heeft gebouwd. Drie bedrijven zouden nu bezig zijn om een kostenplaatje voor het product op te stellen en als alles volgens plan gaat, zou de introductie in mei 2007 al kunnen plaatsvinden.' Ik weet niet hoevaak je het woord 'zou' wil tegenkomen, voordat het duidelijk is dat er iets _gesteld_ wordt, en niet geconcludeerd? En verderop in het bericht staat letterlijk dat het om een gerucht gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Cookie op 28-11-2006 16:43 ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]