[Vista X64] streaming DVD's

Pagina: 1
Acties:

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:04
In XP MCE was het mogelijk om gebackupte DVD's van harddisk te spelen. In Vista heb ik dit nog niet kunnen vinden. In XP MCE heb ik hiervoor altijd met veel plezier gebruik gemaakt van MyMovies. Volgens mij de beste MCE plugin die er is. Echter de Vista X64 versie hiervoor is (nog) niet beschikbaar. Tevens kon je in XP MCE een folder kiezen waarin de gebackupte DVD stond en kon je op deze manier e.a. afspelen.

Volgens een blog van Matt Goyer's (MCE developer ?) zit in Vista ook niet de mogelijkheid om gebackupte DVD´s te spelen

Once and for all: The Media Center team, the TV team and the Extender team (yes, it would have been a co-ordinated dev effort from all three teams) did not implement streaming of DVDs from PCs or changers for one big reason: Getting core functionality working on Vista was hard enough. And if, like me, you’re running an early build of Vista on you will understand.

Iemand al een oplossing hiervoor :(

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Graag weer een *schopje* voor die topic, vind dit echt een groot nadeel.

En NEE niet omdat ik DVD leech van de nieuwsgroepen, maar omdat ik een dvd videocamera heb en me "collectie" op me hardeschijf bewaar, zodat ik snel en makkelijk kan wisselen van opnames.

Zijn er dus idees of mensen die het wel is gelukt, deel dan graag je ervaring.

• deboer.bas
Update:

Hier is een topic gaande (in het engels) over dit probleem:

http://thegreenbutton.com/forums/thread/154057.aspx

Heb de reg. edit nog niet gedaan, zit op me werk, maar voor sommige mensen op die thread werkte de edit.

succes

• deboer.bas
Dit is het trucje:

registry edit:
Ga naar de volgende:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\MediaCenter\Settings\DvdSettings

Verander nu ShowGalery van "Play" naar "Gallery"

Je kan nu handmatig de VIDEO_TS folders toe aan je "dvd libary", hij scanned zoizo je "mijn videos" dir.

[ Voor 32% gewijzigd door deboer.bas op 02-02-2007 10:42 ]