Toon posts:

sync tooltje?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik zoek een tooltje waarmee ik bepaalde mapjes op mijn hdd in mn pc en mn externe hdd kan laten syncen. het kost nl nogal veel tijd om alles van de externe hdd af te gooien en opnieuw erop te zetten vanaf de pc als ik een paar dingetjes verandert heb. Weet iemand hier misschien een goed programma voor?

grtz, Snuur

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

SyncBack van
http://www.2brightsparks.com/

freeware en zeer handig

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-01 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:12:
Hey,

ik zoek een tooltje waarmee ik bepaalde mapjes op mijn hdd in mn pc en mn externe hdd kan laten syncen. het kost nl nogal veel tijd om alles van de externe hdd af te gooien en opnieuw erop te zetten vanaf de pc als ik een paar dingetjes verandert heb. Weet iemand hier misschien een goed programma voor?

grtz, Snuur
zoek niet langer: synctoy

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die MS Powertoys bevalt mij ook erg goed. Aanrader.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh, dit is vet. Ik kende eigenlijk alleen allwaysync, maar die is (te) beperkt in de gratis versie.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toch nog even Total Commander promoten (www.ghisler.com).

Deze bevat ook een synchronise functie. Is dan weliswaar niet helemaal te automatiseren. Je gaat naar beide directories, klikt op synchronise dirs, stelt desgewenst je voorkeuren in, start, je krijgt een lijstje met de verschillen die je nog kan aanpassen, en klik om de copy/delete/sync actie uit te voeren.

Dit is geen signature...

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Vergeet wel niet dat hiervoor: .NET 2.0 nodig is. Niet iedereen heeft dit standaard geïnstalleerd...

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-02 23:43

MetalStef

gietijzer

Robocopy. Is wat meer voor de gevordere gebruiker (want command line only) maar kan op die manier wel heel makkelijk gescript worden. Zo kun je volautomatisch bij het opstarten van je pc een sync-actie uitvoeren.
En omdat het zo simpel (doch zeer krachtig) is, heb je er ook geen aparte dingen als .NET voor nodig.

Je kunt enkele files synchroniseren, hele folders, eventueel subfolders achterwege laten, overschrijven, synchroniseren, terugsynchroniseren etc... Indien gewenst wordt er een uitgebreide log bijgehouden.

Ik gebruik het om bepaalde files en folders, ook van netwerk, te synchroniseren naar een backuplokatie zodra ik mijn pc aanzet. Volledig onzichtbaar, snel, handig en veilig. Owja: En gratis meegeleverd met Windows, in de tools-folder op de cd.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39

Sick Nick

Drop the top!

Ik gebruik hiervoor SmartSync Pro :) Voor het syncen van desktop/laptop en een (incremental) backup op een externe schijf.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Room42 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:17:
Oh, dit is vet. Ik kende eigenlijk alleen allwaysync, maar die is (te) beperkt in de gratis versie.
Maar erg goed, en laten we eerlijk zijn: $16 is niet veel voor een programma dat je dagelijks gebruikt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 21:44
Je kan ook rsync gebruiken. Is gebouwd voor linux, maar kan ook op een windows omgeving.

Het grootte voordeel is hard links:
Heeft alleen ruimte nodig voor de standaard bestanden + aangepaste bestanden en heeft een compleet mappen structuur.

Heb eerst SyncBack gebruikt, maar rsync werkt stukken beter.
Het is iets moeilijker in installatie, maar als het werkt werkt het veel beter.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Ik gebruik zelf SyncBack SE (gratis versie) voor sync tussen vaste pc <- linux bak 1 - linux bak2 -> laptop
pc en laptop is voor gebruik, linux bak1&2 zijnde backups

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
In verband met Synctoy (van de Microsoft Powertoys):

Bij mij opent hij steeds het synchronisatie-scherm op het moment dat hij synchroniseert. Is het niet mogelijk om dit silent te doen? Zodat de gebruiker er niets van merkt?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Zoek eens in onze database, daar staat vast wel vat te vinden, dit komt namelijk redelijk vaak voorbij. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.