Laptopscherm op je pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Ik zit met de volgende situatie:

Ik heb een acrylen behuizing gemaakt van 500x500x88mm. Deze behuizing biedt plaats aan 2 Pentium 2 systemen, (2x mobo, 2x PSU, 2x HDD etc).

Nu wil ik 1 scherm m.b.v. een KVM switch koppelen aan beide pc's. Nu is dit geen probleem als dit een normaal TFT scherm was, maar ik wil dit doen met een laptop scherm.

Ik heb 6 laptops gescored varierend van 11inc. tot 15inch. Nu wil ik dus het laptopscherm en de VGA kabel koppelen, maar ik heb geen flauw idee welke draadjes van de TFT gekoppeld moeten worden met de VGA kabel.

Iemand een helder moment waarop hij/zij mij er doorheen kan praten/posten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lees Laptop LCD aan VGA-kaart dit topic eens door van Sprite_TM. Hij heeft er een heel mooi stuk over geschreven :)

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Bedankt voor de link, wattie daar heeft gemaakt vindt ik best indrukwekkend :)

Nu heb ik op het moment dus de complete laptop uit elkaar liggen, het scherm eraf gehaald, na idioot veel schroeven en wrikken. Er steekt een stekkertje uit met alle kabeltjes netjes er nog goed in. En 2 draadjes (zwart en wit) waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn ;)

Ik zal eens kijken wat ik er mee kan :P En mocht het mislukken dan pakken we de volgende laptop, met *(helaas) wel een kleiner scherm.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zwarte en het witte draadje hangen vast aan de inverter van het scherm.
Voor wat betreft de pinout moet je gewoon adhv het partnummer gaan zoeken en kijken of je wat kunt vinden.