@Home installatiepakket

Pagina: 1
Acties:

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Topicstarter
Vraag:
Als ik bij een @Home dealer een installatiepakket ga halen.
Heb ik dan meteen dezelfde avond al internet?
Of hoe gaat dat in zijn werk?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Nee niet dezelfde avond. Je zal dan je internetverbinding moeten laten activeren. Dit activeren kost een aantal dagen (bureaucratische molen :p ).
Naar mijn idee kan je net zo goed je installatiepaket via de website van @home aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 28-11-2006 15:15 ]

Verwijderd

Naar mijn idee kan je net zo goed je installatiepaket via de website van @home aanschaffen.
En dan ben je al na 5 minuten online na het aansluiten van de modem :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:13:
[...]

En dan ben je al na 5 minuten online na het aansluiten van de modem :)
Nou, kan ook makkelijk een stuk langer duren horen. @Home geeft zelf aan tot twee uur, maar soms wil 't helemaal niet en moet je eerst met de helpdesk bellen. Wat dat betreft is het vaak met ADSL makkelijker trouble shooten.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ik zou het inderdaad gewoon via de @home website bestellen, werkt snel & goed ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

maar houd er gewoon rekening mee dat momenteel door dat gehannes met probeerpakketten etc, wel eens problemen zijn met foute MACadressen die gekoppeld zijn en je dus nog een aantal minuten (reken hierbij op zowieso een minuut of 10 (wachttijd en omzetten MAC en serienummer)) moet knutselen met iemand aan de telefooon.

Maar al met al, bestel je via de website dan is de kans wel veel groter dat je direct dezelfde dag nog online bent. Haal je hem bij een @home dealer dan is het eerst het contract opsturen naar @home en dan 5 dagen (werk) later kan je online (verwerking namelijk van contractgegevens) en dan is de kans zelfs groter dat je moet bellen met @home.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:06:
maar houd er gewoon rekening mee dat momenteel door dat gehannes met probeerpakketten etc, wel eens problemen zijn met foute MACadressen die gekoppeld zijn en je dus nog een aantal minuten (reken hierbij op zowieso een minuut of 10 (wachttijd en omzetten MAC en serienummer)) moet knutselen met iemand aan de telefooon.
Bron ? :) Die dingen worden ingescand, en ingevoerd in het systeem. Ik geloof niet echt dat er handmatig de macadressen worden ingevoerd. Kijk maar es naar die mooie barcode onderop het modem ;)

Toen ik 2 jaar geleden het pakket via internet besteld had, was die er na 2 werkdagen, en met aansluiten al binnen 5 minuten online. Mocht je na 2 uur dat niet zijn moet je idd contact opnemen met de helpdesk, die vaak tot 10 uur 'savonds te bereiken zijn,.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:11:
[...]

Bron ? :) Die dingen worden ingescand, en ingevoerd in het systeem. Ik geloof niet echt dat er handmatig de macadressen worden ingevoerd. Kijk maar es naar die mooie barcode onderop het modem ;)

Toen ik 2 jaar geleden het pakket via internet besteld had, was die er na 2 werkdagen, en met aansluiten al binnen 5 minuten online. Mocht je na 2 uur dat niet zijn moet je idd contact opnemen met de helpdesk, die vaak tot 10 uur 'savonds te bereiken zijn,.
Idd, maar dan niet op zondagmiddag gaan installeren, dan is de helpdesk beschikbaar tot 18.00 (kwam ik achter toen ik bij de buren bezig was :/ )

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

antimute

Developer

Zoals al eerder gezegd, als je het pakket niet rechtsreek van @home krijgt dan is er geen mac-adres gekoppeld aan je CC-nummer dus moet je bellen met de helpdesk die de boel dan gaan activeren, dan moet het nog gerepliceerd worden, kan tot 4 uur duren(volgens de helpdeskmuts die ik sprak).

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden @home besteld via de site, maar nog steeds niets gehoord :? denk dat ik nu toch maar voor adsl ga...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:26:
Ik heb 2 weken geleden @home besteld via de site, maar nog steeds niets gehoord :? denk dat ik nu toch maar voor adsl ga...
Dan ga je maar voor ADSL omdat je niks binnenkrijgt :?

Bel eens op of voer nogmaals de gegevens in oid.... beetje laks hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:27:
[...]

Dan ga je maar voor ADSL omdat je niks binnenkrijgt :?

Bel eens op of voer nogmaals de gegevens in oid.... beetje laks hoor.
Laks van @home ja!

en inderdaad, ik bestel adsl omdat ik niets binnenkrijg!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:34:
[...]

Laks van @home ja!

en inderdaad, ik bestel adsl omdat ik niets binnenkrijg!
Sjeezz... grow up kid... inderdaad, wat ben jij laks.

Bel gewoon ff... Misschien is gewoon je order niet doorgekomen door je eigen gehannes met de browser. Niet zomaar @home afschieten alleen omdat je ff niets hoort zonder dat je uberhaupt zelf actie hebt ondernomen.

Met ADSL heb je dezelfde of misschien wel meer problemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Darth Malak op 29-11-2006 11:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:11:
[...]

inscannen is ook invoeren ;)
heb al meerdere malen gehad bij installeren van gehaalde pakketen bij een dealer dat mac adressen en serie nummers van de stckers helemaal niet overeen kwamen met degeen die bij @home in de contract gegevens stonden

daarbij klopt het inderdaad dat als je het pakket gewoon via internet besteld je sneller online bent daar ze voor versturen pakket alles al in orde maken

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:26:
heb je op je email adres een bestel bevestiging gehad? Thuis al een brief binnen gehad?
Zonee, dan is er iets misgegaan..
Waar die oorzaak ligt kan ik natuurlijk niet zeggen, maar wil je @home echt graag.. dan zou ik er even achterna bellen :)

Verwijderd

job schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:57:
[...]

heb je op je email adres een bestel bevestiging gehad? Thuis al een brief binnen gehad?
Zonee, dan is er iets misgegaan..
Waar die oorzaak ligt kan ik natuurlijk niet zeggen, maar wil je @home echt graag.. dan zou ik er even achterna bellen :)
inderdaad er achter aan bellen dan als je geen email bevestiging hebt ontvangen.

ik heb eergister telefoniepakket maar even naast men digital extra en intensief geplaatst en kreeg ook geen bevestiging, er achteraan gebeld en blijkt dat de bestelling al op in behandeling staat en ik volgende week de brief en nieuwe modem kan ontvangen.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 19:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand of je, als je een nieuw modem hebt gekregen ivm telefonie, je zo weer het oude modem kunt aansluiten, mocht de nieuwe niet werken? (@home kennende)

Verwijderd

sander817 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:38:
weet iemand of je, als je een nieuw modem hebt gekregen ivm telefonie, je zo weer het oude modem kunt aansluiten, mocht de nieuwe niet werken? (@home kennende)
je krijgt een ******-B naam ipv de ******-A met een beetje massel zijn ze niet al te strikt en zou je het kunnen proberen of die nog werkt op de dag dat je telefonie in zal gaan

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
sander817 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:38:
Vaak als je nieuwe modem nog niet werkt, dan is dat omdat je oude modem nog wel werkt. Maar het kan ook zijn dat er gewoon iets fucked up is geraakt. In dat geval zit je zonder :Y)
Pagina: 1