Ik ben momenteel bezig met een eenvoudig model (ben 3ds max beginner!). Deze is nu klaar en ik kan dus beginnen met het texturen. Ik heb een perfecte bovenkant.jpg en onderkant.jpg texture, deze heb ik in 1 plaatje gegooid in photoshop, die nu dus samen in texture.jpg ziten (afgekeken van de tutorials). Via de material editor (diffuse - bitmap) gooi ik de texture op mijn model. Via UVW mapping wil ik de texture er goed op krijgen, en daar loop ik een beetje vast.. als ik de texture er op gooi is deze in principe te klein als ik het model render, dus ik rek hem uit binnen het UVW map gedeelte totdat hij perfect past. Wat ik dan heb is een bovenkant die precies op het model past, bekijk ik het model van de onderkant zit de het bovenkant gedeelte van de texture ook op de onderkant van het model, het onderkant gedeelte van de texture lijkt totaal verdwenen. Ik zit er nu al een poos mee te pielen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de texture zo goed te krijgen dat de bovenkant op de bovenkant zit en de onderkant op de onderkant.
Ik zie vast wat dingetjes over het oog, kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat ik fout doe en hoe het wel goed te doen? Ik zit me inmiddels dood te staren op alle mogelijkheden..
Ik zie vast wat dingetjes over het oog, kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat ik fout doe en hoe het wel goed te doen? Ik zit me inmiddels dood te staren op alle mogelijkheden..